تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1402 - 15:50
کد خبر : 159889

2 پیش بینی متفاوت از قیمت سکه امروز دوشنبه 14 اسفند

جهش ۵۰ دلاری قیمت طلا در یک هفته

جهش ۵۰ دلاری قیمت طلا در یک هفته

روز گذشته نخستین جلسه حراج سکه طلا برگزار شد. با این رویداد، فعالان بازار چه پیش‌بینی درباره قیمت سکه امامی در برای امروز دوشنبه ۱۴ اسفند ماه دارند؟‌ اقتصاددان: طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه امامی روز یکشنبه۱۳ اسفند ماه با کاهش ۵۰ هزار تومانی، ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار

روز گذشته نخستین جلسه حراج سکه طلا برگزار شد. با این رویداد، فعالان بازار چه پیش‌بینی درباره قیمت سکه امامی در برای امروز دوشنبه ۱۴ اسفند ماه دارند؟‌

اقتصاددان: طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه امامی روز یکشنبه۱۳ اسفند ماه با کاهش ۵۰ هزار تومانی، ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

بررسی ها حکایت از آن دارد که نوسان کاهشی قیمت سکه در معاملات نقدی دیروز در حالی بود که روز گذشته مرکز مبادله ارز و طلای ایران نخستین جلسه حراج سکه طلا را برگزار کرد. در همین راستا و مطابق با اعلام این مرکز، از تعداد ۱۲ هزار و ۸۷۷ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده در سامانه، با توجه به کف قیمت تعیین شده توسط عرضه کننده، یک هزار و ۱۱۸ قطعه سکه با میانگین قیمت ۱۱ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به برندگان تخصیص داده شد. همچنین قرار است دومین حراج سکه طلای مرکز مبادله چهارشنبه ۱۶ اسفند برگزار شود.

از سوی دیگر، طلای جهانی صبح امروز در حدود ۲۰۸۱ دلار به فروش رسید. به عبارت دیگر قیمت طلا در روز دوشنبه نزدیک به بالاترین حد دو ماهه خود باقی ماند؛ درست پس از آن که خوانش های ملایم اقتصادی آمریکا در هفته گذشته چشم انداز کاهش نرخ بهره در ژوئن توسط فدرال رزرو را تقویت کرد.

در واقع قیمت طلا در هفته گذشته حدود ۵۰ دلار افزایش یافت و بر اساس معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو، تمام افزایش قیمت ها در دو روز گذشته به دلیل داده های ضعیف هزینه های تولید و ساخت و ساز ایالات متحده و کاهش فشار قیمت ها به دست آمد.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند در صورتی که قیمت اونس طلا بالای این محدوده ماندگار شود احتمال رسیدن آن به مرز ۲۱۰۰ دلار وجود دارد.

در شرایط کنونی برخی از فعالان بازار معتقدند که تداوم برگزاری حراج سکه احتمالا سد راه جناح افزایشی بازار سکه خواهد شد اما برخی دیگر می گویند در صورتی که قیمت طلا و دلار نوسان صعودی را تجربه کند این دو محرک می توانند تاثیر گذای بیشتری بر روی قیمت سکه داشته باشند.

تکنیکالیست ها معتقدند جناح افزایشی بازار امروز برای رسیدن به مرز ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد. به عقیده این دسته در صورتی‌که سکه بالای مرز ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تثبیت دهد، احتمال نوسان صعودی سکه تا محدوده ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد. با این‌ حال اگر سکه نتواند خود را به بالای مرز ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برساند احتمال نوسان کاهشی آن تا ابتدای کانال یادشده و چه بسا عقب نشینی به مرز ۳۳ میلیون تومان هم وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....