تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1400 - 12:27
کد خبر : 51375

جزئیات «گام دوم تحول کشاورزی»

جزئیات «گام دوم تحول کشاورزی»

 تنظیم بازار محصولات بخش کشاورزی از وزارت صمت گرفته می شود ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی،آب،منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: در طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولید کشاورزی به تخصصی کردن تنظیم بازار کشاورزی تاکید شده است. به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار   ،  سیدجواد ساداتی‌نژاد ، پیرو تصویب

 تنظیم بازار محصولات بخش کشاورزی از وزارت صمت گرفته می شود

ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی،آب،منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: در طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولید کشاورزی به تخصصی کردن تنظیم بازار کشاورزی تاکید شده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار   ،  سیدجواد ساداتی‌نژاد ، پیرو تصویب ماده یک طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولید کشاورزی که به تشکیل ستاد تنظیم بازار کشاورزی اشاره داشت، گفت: عملا با تشکیل این ستاد  تنظیم بازار حوزه کشاورزی زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی که متولی این بخش است، قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه تولید و توزیع مرغ در سال ۹۹ بیان داشت: بخشی  از مشکلات پیرو تولید و توزیع مرغ به پراکندگی اختیارات بین وزرات صمت و وزارت جهاد باز می‌گردد که این خود به مشکلی تبدیل شده بود و باید برطرف می‌شد.

وی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار کشاورزی ۱۷ عضو خواهد داشت، تاکید کرد: دو نماینده از  کمیسیون کشاورزی به عنوان ناظر در این ستاد حضور خواهند داشت. یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح در تشکیل این ستاد این است که دو کشاورز خبره در این ستاد حضور خواهند داشت تا کشاورزان در سیاست گذاری و تصمیم گیری‌ها مشارکت بیشتری داده شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تشکل‌های کشاورزی در این ستاد حضور خواهند داشت، تاکید کرد: موضوعاتی از قبیل تنظیم بازار داخلی محصولات کشاورزی ،نظارت بر ذخایر استاتژیک، ارائه تسهیلات در حوزه‌های ارزی و ریالی  در این ستاد مورد تصمیم گیری قرار خواهد گرفت

وی تصریح کرد: به عنوان مثال کشاورز ما در گذشته تصمیم به کاشت گوجه فرنگی می‌گرفت اما به هر دلیلی تصمیم بر این می‌شد که صادرات گوجه ممنوع شود، در این شرایط کشاورز به مشکلات جدی برمی‌خورد لذا در این ستاد تصمیم گیری‌ها در حوزه کشاورزی دارای ثبات شده است. همچنین در یکی از تبصره‌های ماده یک این طرح آمده است که تا تیرماه هر سال مقررات مربوط به صادرات و واردات محصولات کشاورزی تا پایان فصل زراعی تغییر نخواهد کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه با ارائه این طرح و تصویب آن در مجلس دو کار مهم در کشور رخ داده است، بیان داشت: پیرو این طرح شاهد گام دوم تحول کشاورزی در ایران هستیم که در مجلس شورای اسلامی آن را آغاز  کرده است و دوم اینکه پیرو این طرح تنظیم بازار کشاورزی تخصصی و همچنین این طرح باعث می‌شود تا تنظیم محصولات کشاورزی در اختیار وزرات جهاد کشاورزی به عنوان متولی قرار گیرد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....