تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 - 21:34
کد خبر : 133668

جزئیات خداحافظی وزیر جنجالی رئیسی

جزئیات خداحافظی وزیر جنجالی رئیسی

  اقتصاددان :  سجادی که روزگاری قهرمان دوومیدانی ایران بود، در دوران خود جدی‌ترین سرمایه کشور در این رشته ورزشی محسوب می‌شد و این جایگاه، در کنار چند مدال، اعتبار زیادی را برای او به عنوان یک قهرمان ورزشی فراهم کرده بود. او با این اعتبار چه کرد؟ حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز

  اقتصاددان :  سجادی که روزگاری قهرمان دوومیدانی ایران بود، در دوران خود جدی‌ترین سرمایه کشور در این رشته ورزشی محسوب می‌شد و این جایگاه، در کنار چند مدال، اعتبار زیادی را برای او به عنوان یک قهرمان ورزشی فراهم کرده بود. او با این اعتبار چه کرد؟

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز برای سومین‌بار استعفا داد و هرچند هنوز خبر رسمی پذیرش استعفا منتشر نشده اما نشانه‌ها از خداحافظی این وزیر پرحاشیه دولت سیزدهم حکایت دارد.

دولت سیزدهم هنوز به نیمه راه نرسیده که حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز برای سومین‌بار استعفا داد و این‌بار گویا ماجرا جدی‌تر از دفعات قبلی است.

سجادی که روزگاری قهرمان دوومیدانی ایران بود، در دوران خود جدی‌ترین سرمایه کشور در این رشته ورزشی محسوب می‌شد و این جایگاه، در کنار چند مدال، اعتبار زیادی را برای او به عنوان یک قهرمان ورزشی فراهم کرده بود. او با این اعتبار چه کرد؟

برآیند حضور سجادی در سمت‌های مختلف نشان می‌دهد که او این اعتبار را دست‌کم در دو مقطع به حراج گذاشت و ترجیح داد رنگ مدال‌های خود را به تِمِ نه‌چندان خوشرنگ سیاست آغشته کند؛ یک بار در جایگاه معاون سازمان تربیت بدنی و سپس وزیر ورزش و بار دیگر – و مقطع مهمتر رزومه اجرایی‌اش – در جایگاه وزیر ورزش و جوانان.

حمید سجادی در سال ۸۸ معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای سازمان تربیت بدنی و سپس وزارت ورزش و جوانان بود و در سال ۹۰ در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس معرفی شد اما نتوانست رای اعتماد بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان تا قبل از استعفای اخیر خود سه مرتبه از مجلس کارت زرد دریافت کرده و چند بار از جمله در روزهای پیش از برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در آستانه استیضاح قرار گرفته بود.

سجادی اولین کارت زرد خود را یازدهم مرداد سال گذشته و دومین کارت زرد را ۱۳ دی همان سال از مجلس شورای اسلامی دریافت کرد.

دوره وزارت سجادی، کم‌حاشیه نبود؛ از جام جهانی پرحاشیه فوتبال قطر و صحبت‌های عمدتا سیاسیِ پیروزمندانه او در مجلس در روزهای بعد از جام جهانی گرفته تا دیدار الناز رکابی بعد از حواشی بوجودآمده در خلال اعتراضات ۱۴۰۱ و بعد هم حواشی پیش‌آمده در گردهمایی خودروهای کلاسیک.

حمید سجادی بهمن ۱۴۰۱ توسط اتحادیه اروپا به دلیل نقض حقوق بشر تحریم شد.

بعلاوه این‌ها، چهارم اسفند ۱۴۰۱ بالگرد حامل وزیر ورزش و همراهانش هنگام فرود در شهرستان بافت کرمان دچار سانحه شد، از فاصله چندمتری سطح زمین سقوط کرد و سجادی طی آن دچار خونریزی مغزی شد.

پس از این سانحه گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تعیین سرپرست موقت برای وزارت ورزش و جوانان یا حتی تغییر سجادی منتشر و البته از سوی دولت رد شد.

اما موضوعی که برای او حاشیه‌ساز شد و البته ترجیح داد درموردش اظهارنظری نکند، استفاده غیرامدادی وزیر ورزش از بالگرد هلال احمر بود؛ موضوعی که البته قبلا هم در ماموریت‌های دولت‌های مختلف سابقه داشته و سانحه مورد اشاره بار دیگر انتقادات را متوجه این مساله کرد.

متن و حواشی دوران نه‌چندان طولانی وزارت سجادی، موجب شد تا بارها هم از سوی مجلس و هم از سمت افکار عمومی تحت فشار و نقد باشد و شاید آخرین نمونه‌اش، اعلام طرح استیضاح او برای چندمین‌بار بود که از سوی یک عضو هیات رئیسه مجلس مطرح شد اما یک روز بعد، خبر استعفای او منتشر شد؛ همزمانی‌ای که شائبه استعفای اجباری یا برکناری محترمانه را ایجاد کرده است؛ هرچند رسانه‌های حامی دولت سیزدهم ماجرا را به مشکلات جسمی ناشی از سانحه بالگرد ارتباط می‌دهند و رسانه رسمی دولت هم همین خط را پی گرفته است.

حالا – دست‌کم تا لحظه انتشار این سطور – حمید سجادی تا خداحافظی با صندلی وزارت ورزش، یک امضا فاصله دارد؛ مدال‌آور موفق ورزش و وزیر نه‌چندان موفق ورزش که در مسیر وزارت حتی جانش را در دست گرفت، اما صندلی وزارت به او وفا نکرد و دولت سیزدهم به نیمه راه نرسیده، کنار رفت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....