تاریخ انتشار : دوشنبه 25 بهمن 1400 - 12:10
کد خبر : 77834

جزئیاتی جدید درباره محاسبه سوابق بیمه بازنشستگی

جزئیاتی جدید درباره محاسبه سوابق بیمه بازنشستگی

سازمان امور دانشجویان با سازمان تأمین اجتماعی تفاهم نامه‌ای را منعقد کرده است که بر اساس آن سازمان تأمین اجتماعی بیمه دانشجویان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. بیمه یکی از اصلی‌ترین دغدغه بسیاری از دانشجویایی است که شانس پیدا کردن شغل را ندارند. بر اساس این تفاهم نامه، دوران دانشجویی رسما جزو سوابق بازنشستگی

سازمان امور دانشجویان با سازمان تأمین اجتماعی تفاهم نامه‌ای را منعقد کرده است که بر اساس آن سازمان تأمین اجتماعی بیمه دانشجویان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. بیمه یکی از اصلی‌ترین دغدغه بسیاری از دانشجویایی است که شانس پیدا کردن شغل را ندارند.

بر اساس این تفاهم نامه، دوران دانشجویی رسما جزو سوابق بازنشستگی محسوب خواهد شد. هرچند که به اعتقاد بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت بیمه، این روند با آزمون و خطا مواجه خواهد شد اما بر سر کلیات این تصمیم اتفاق نظر وجود دارد.

فارغ التحصیلان شامل بیمه بازنشستگی نمی‌شوند

در این رابطه رئیس صندوق رفاه دانشجویان ضمن تشریح شرایط شمول بیمه دانشجویی، با تاکید بر اینکه فارغ التحصیلان شامل بیمه بازنشستگی نمی‌شوند، گفت: تمامی افرادی که دارای کارت‌های دانشجویی هستند می‌توانند برای دریافت بیمه دانشجویی ثبت نام کنند.

شرایط بیمه دانشجویی چیست؟

مسعود گنجی ضمن بیان این مطلب به تشریح شرایط بیمه دانشجویی پرداخت و اظهار کرد: تمامی افرادی که دارای کارت‌های دانشجویی هستند می‌توانند تمامی افرادی که دارای کارت‌های دانشجویی هستند می‌توانند به صورت غیر حضوری و الکترونیکی برای داشتن بیمه دانشجویی ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان سال‌های قبل دانشگاه‌ها امکان ثبت نام برای داشتن بیمه دانشجویی ندارند، تصریح کرد: دانشجویان باید هنگام تحصیل درخواست بیمه دانشجویی را ارائه دهند و بلافاصله پس از ثبت نام، سوابق بیمه پردازی بازنشستگی برای آنها لحاظ می‌شود.

سه نوع نرخ بیمه دانشجویی

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا ،   رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطر نشان کرد: برای بیمه دانشجویی سه نوع نرخ بیمه تعریف شده است که دانشجویان متقاضی می‌توانند یک نوع از این نرخ بیمه‌ها را انتخاب کنند دولت نیز متعهد به پرداخت دو درصد از این نرخ را پرداخت نماید.

گنجی یادآور شد: دانشجو از هر زمان که برای داشتن بیمه ثبت نام و نرخ بیمه مشخص را پرداخت کند از همان روز سوابق بیمه بازنشستگی برای آنها لحاظ خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اظهار کرد: بر اساس این طرح، سهم بیمه بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی با نرخ ۱۴ درصد، سهم بیمه بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی با نرخ ۱۶ درصد و سهم بیمه بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت با نرخ ۲۰ درصد تعیین شده است که دو درصد از این نرخ‌ها رو دولت پرداخت می‌کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....