تاریخ انتشار : جمعه 15 اسفند 1399 - 11:52
کد خبر : 80502

جاذبه های گردشگری این شهر را از دست ندهید

جاذبه های گردشگری این شهر را از دست ندهید

شهر زیبا و پر جاذبه بانکوک ، پایتخت کشور تایلند و یکی از برترین مقاصد گردشگری در شرق آسیاست . این شهر شلوغ اما تماشایی ، جمعیتی بالغ بر نه میلیون نفر را در خود جای داده که درصد بالایی از آن ها بودائی بوده و مابقی از ادیان مختلف از جمله مسلمانان هستند .

شهر زیبا و پر جاذبه بانکوک ، پایتخت کشور تایلند و یکی از برترین مقاصد گردشگری در شرق آسیاست . این شهر شلوغ اما تماشایی ، جمعیتی بالغ بر نه میلیون نفر را در خود جای داده که درصد بالایی از آن ها بودائی بوده و مابقی از ادیان مختلف از جمله مسلمانان هستند . یکی از بزرگ‌ترین مادر شهر های دنیاست و در نگاه اول شهری مدرن با آسمان خراش های متعدد است اما با نگاهی دقیق تر شهری چند وجهه بوده که دارای بافتی تاریخی و سنتی نیز هست . در نگاه اول ترافیک بسیار سنگین ، رفت و آمد زیاد شهروندان و گرمای طاقت فرسا شما را حیرت زده می کند اما هر چه پیش می روید با زیبائی های این شهر بیشتر آشنا می شوید که در هر گوشه ای از آن شگفتی منحصر بفرد در انتظارتان خواهد بود .

گفتنی است مردمان این شهر بسیار خونگرم و خوش رو هستند و به خصوص در ارتباط با گردشگران بسیار مودب هستند . همچنین در شهر زندگی شبانه‌ پر جنب ‌و‌ جوشی در انتظارتان خواهد بود و میتوان تا سحرگاه  در کافه ها و رستوران های آن به خوشگذرانی مشغول بود . و صبح ها نیز با تماشای  بازارها و مراکز خرید متنوع آن سرگرم شد . پیشنهاد می کنیم مکان های تفریحی متنوع این شهر را از قلم نیندازید زیرا دارای مجموعه های تفریحی و پارک های آبی شگفت انگیزی است که برخی از آن ها در شرق آسیا بی مانند هستند .

این شهر بقدری زیبا و تماشایی است که اغلب پروازها ابتدا در این شهر توقفی چند روزه دارند و سپس گردشگران  راهی سفر به دیگر شهر های توریستی این کشور نظیر پوکت ، پاتایا ، ساموئی و … خواهند شد . در ادامه باید افزود شهر بانکوک دارای قدمتی بسیار طولانی بوده و از این رو بازدید از آثار تاریخی این شهر و معابد و کاخ های باشکوه آن در الویت برنامه های گردشگران قرار می گیرد . همچنین تور کیش از تهران را در سایت سفر باتو از دست ندهید.

بازار شناور

پیشنهاد می کنیم یک روز دل انگیز را با بازدید از بازار شناور آغاز کنید و اینگونه به تماشای یکی از دیدنی های پر طرفدار و پر جاذبه در این شهر بروید . کمتر گردشگری بدون بازدید از این بازار رنگارنگ شهر را ترک می کند . این بازار سیار  بر روی آب شناور بوده و هر روز صبح بومیان منطقه برای فروش محصولاتی همچون میوه و سبزیجات تازه و محصولات زراعی و صنایع دستی سوار بر قایق های کوچک دست ساز می شوند .

این بازار در حدود یکساعت با آنجا  فاصله دارد به ونیز شرق مشهور شده است . تورهای یکروزه شما را به این منطقه می برند و این گردش در حدود شش ساعت زمان خواهد برد . بنابراین اگر مایل اید از نزدیک با بومیان ارتباط داشته باشید  و با فرهنگ مردم این کشور بیشتر آشنا شوید بازدید از این بازار را در الویت برنامه های خود قرار دهید .

موزه ملی و Wang Na پالاس

بنای تاریخی و باشکوه Wang Na پالاس ، یکی از دیدنی ترین عمارت های این شهر است که توسط پادشاه رامای اول ساخته شده و دارای معماری شگفت انگیزی است . این بنا هم اکنون به یکی از موزه های مشهور در کشور تایلند تبدیل شده و با بازدید از آن با تاریخ و فرهنگ غنی مردمان این سرزمین بیشتر آشنا خواهید شد . در موزه ملی شاهد تماشای  اشیاء باستانی همچون لباس ‌های اشرافی و زیبا ، انواع صنایع دستی ، سرامیک‌های نقاشی شده ، ادوات بازی ، سلاح‌های جنگی و آلات موسیقی و همچنین تاج سلطنتی تایلند خواهید بود  . و در بخش دیگری از این موزه ، مجسمه‌های بودا با شکل و شمایلی متفاوت از گذشته تا به امروز به نمایش در آمده است . رزرو تور استانبول سفر باتو را آنلاین مشاهده کنید.

موزه ملی بانکوک یکی از دیدنی ترین موزه های این شهر است که در ابتدا صرفا برای به نمایش گذاردن هدایای پدر شاه رامای پنجم به او ساخته شد اما با گذشت سالها رفته رفته به یکی از معروف ترین و بزرگترین موزه کشور تایلند تبدیل گردید .

معبد باشکوه وات سوسات

در ادامه گشت و گذار بهتر است برخی از معابد زیبای شهر بانکوک را ببینید که زیباترین آن ها معبد وات سوسات نام دارد . این بنای باشکوه یکی از قدیمی‌ترین معابد بودایی در این کشور است و روزانه جمعیت بسیاری از بودائیان آن را زیارت می کنند و در میان آن ها تعداد زیادی گردشگر نیز به چشم می خورد . وات سوسات در لغت به معنی آونگ بزرگ است و بهتر است بدانید سه تا از بزرگترین پادشاهان کشور  تایلند ساخت آن را ادامه داده اند  . بدینگونه که ساخت این بنا توسط شاه رامای اول آغاز شد و سپس توسط  شاه رامای دوم  ادامه پیدا کرد و در نهایت و با گذشت ده سال ، توسط شاه رامای سوم تکمیل و به اتمام رسید .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....