تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اسفند 1402 - 23:35
کد خبر : 158925

مهندس سیما ارجمند، کارشناس بازاریابی

توسعه بازاریابی محصولات بهداشتی و ساختمانی جهانی

توسعه بازاریابی محصولات بهداشتی و ساختمانی جهانی

به گزارش اقتصاددان، خانم سیما ارجمند کارشناس بازاریابی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت: اندازه بازار لوازم بهداشتی در سطح جهانی ۵۳٫۵۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ تخمین زده می شود و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۹ به ۷۴٫۸۰ میلیارد دلار برسد که در دوره پیش بینی (۲۰۲۴-۲۰۲۹) با ۶.۸ درصد رشد می کند.

به گزارش اقتصاددان، خانم سیما ارجمند کارشناس بازاریابی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت:

اندازه بازار لوازم بهداشتی در سطح جهانی ۵۳٫۵۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ تخمین زده می شود و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۹ به ۷۴٫۸۰ میلیارد دلار برسد که در دوره پیش بینی (۲۰۲۴-۲۰۲۹) با ۶.۸ درصد رشد می کند.
بازار لوازم بهداشتی با پروژه‌های رو به رشد مسکونی، تجاری و ساخت‌وساز زیربنایی، که به کاربردهای مسکونی و تجاری در سراسر منطقه دامن می‌زند، در حال رشد بوده است. بر اساس آمار یونیسف و سازمان بهداشت جهانی (سازمان بهداشت جهانی)، بیش از نیمی از جمعیت جهان هنوز فاقد سرویس بهداشتی ایمن هستند و حداقل ۲ میلیارد نفر از منابع آب آشامیدنی آلوده به مدفوع استفاده می کنند. برای پایان دادن به این امر، چندین سازمان غیردولتی (سازمان های غیر دولتی) به همراه کمک WHO، بانک جهانی کمپین هایی را اجرا می کنند و در حال ساخت توالت در چندین منطقه روستایی و توسعه نیافته برای ارائه خدمات بهداشتی ایمن به مردم هستند. این به بازار کمک کرده است تا به بخش های خاص گسترش یابد و معاملات بیشتری را در دوره بررسی ثبت کند.
از سوی دیگر، نگرانی‌های فزاینده مشتریان در مورد بهداشت شخصی، بازیگران کلیدی بازار را نیز بر آن می‌دارد تا بر روی راه‌هایی برای ایجاد تمایز در محصولات ارائه شده توسط آنها تمرکز کنند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند و سهم خود را در بازار افزایش دهند. علاوه بر این، انتظار می رود بهبود وضعیت اقتصادی، افزایش درآمد قابل تصرف و نرخ رشد شهرنشینی در کشورهای در حال توسعه، به رشد بیشتر دامن بزند.
بازار لوازم بهداشتی طی سال های گذشته منتهی به(۲۰۲۰) به دلیل شیوع COVID-19 که منجر به اختلالات متعدد در تولید، واردات و صادرات و حمل و نقل شد، روند متفاوتی را ثبت کرده است. این بیماری همه‌گیر وضعیت اقتصادی چندین مشتری را نیز تحت تأثیر قرار داد و منجر به تأخیر در پروژه‌های ساخت‌وساز شد، زیرا اکثر روزها (ماه‌ها در برخی کشورها) در قرنطینه سپری شد و روزهای بعدی در خانه ماندن برای ایمن ماندن پروتکل‌ها بود.

این بخش روندهای اصلی بازار را پوشش می دهد و بازار لوازم بهداشتی را با توجه به کارشناسان تحقیقاتی شکل می دهند:
محصولات بهداشتی سرامیکی در حال تسلط بر بازار هستند
با افزایش دانش مشتریان و شیوه های بهداشتی ایمن در سراسر جهان، تقاضا برای محصولات بهداشتی در حال افزایش است. به دلیل پوشش براق ارائه شده توسط سرامیک، در کنار سایر خواص از جمله مقاومت در برابر لکه، حرارت و تمیز کردن آسان، اکثر مشتریان آنها را برای لوازم بهداشتی خود انتخاب می کنند. آنها همچنین به راحتی در بازار در دسترس هستند و با قیمت های مقرون به صرفه عرضه می شوند و همچنین به راحتی با فضای داخلی همراه می شوند و ظرافت بیشتری را به محیط اطراف می بخشند و آنها را برای کاربردهای مسکونی و تجاری مناسب تر می کند. با توجه به این عوامل پیش بینی می شود که محصولات بهداشتی سرامیکی در دوره پیش بینی همچنان بر بازار تسلط داشته باشند
پیش بینی می شود آسیا و اقیانوسیه به ثبت درآمدهای بیشتر ادامه دهد
آسیا و اقیانوسیه بزرگترین صادرکننده لوازم بهداشتی در جهان است و در سال ۲۰۱۹ سهم خود را از صادرات جهانی از ۵۸ درصد به ۶۲٫۸ درصد افزایش داد که حاصل صادرات چین، هند و ویتنام بود. صادرات تا حد زیادی در طول سال ۲۰۲۰ به دلیل کووید-۱۹ تحت تأثیر قرار گرفت، با تغییر شرایط در منطقه، بازار در سال ۲۰۲۱ به مسیر رشد تولید و صادرات بازگشت. چین همچنان با ۱٫۷۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ در صدر رتبه‌بندی قرار گرفت. ۷۶۸۰۰۰ تن در سال ۲۰۰۹ و رشد ۱۴ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۸ به دست آورد تا یک رکورد جدید در تاریخ ثبت کند. چین به تنهایی ۷۹ درصد از آسیا و ۶۰٫۶ درصد از صادرات جهان را به خود اختصاص داده است. هند با رشد ۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ به ۱۹۹۰۰۰ تن، همچنان سومین صادرکننده بزرگ محصولات بهداشتی در سال قبل از مکزیک بود. پیش بینی می شود این روند در دوره پیش بینی نیز ادامه داشته باشد و درآمدهای بیشتری را به بازار مورد مطالعه وارد کند.
بازیگران کلیدی بازار مانند Jaquar Group، Kohler Co، Cera Sanitaryware Ltd.، و دیگران بر روی راه‌هایی برای تقویت موقعیت خود در بازار با ارائه محصولات پیشرفته‌تر و نگهداری آسان‌تر از نظر فناوری تمرکز می‌کنند. از نظر سهم بازار، تعداد کمی از بازیگران اصلی در برخی مناطق بر بازار تسلط دارند. در سال‌های اخیر، تولیدکنندگان نیز وارد همکاری با خرده‌فروشان شده‌اند تا دامنه محصولات خود را برای مصرف‌کنندگان گسترش دهند و به بازارهای بین‌المللی جدید دست یابند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....