تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1401 - 20:58
کد خبر : 90266

تلاش قطر برای بازگشت ایران و آمریکا به مذاکرات وین

تلاش قطر برای بازگشت ایران و آمریکا به مذاکرات وین

وزیر خارجه قطر گفت: با وزیر خارجه آمریکا درخصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و افق رسیدن به توافق رایزنی کردم، ما خواستار بازگشت تمام طرف‌ها به توافق هسته‌ای هستیم زیرا منجر به ایجاد صلح و امنیت در منطقه می‌شود. وزیر خارجه قطر با اشاره به گفت‌وگوهایش با همتای آمریکایی خود گفت که قطر با تهران و

وزیر خارجه قطر گفت: با وزیر خارجه آمریکا درخصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و افق رسیدن به توافق رایزنی کردم، ما خواستار بازگشت تمام طرف‌ها به توافق هسته‌ای هستیم زیرا منجر به ایجاد صلح و امنیت در منطقه می‌شود.
وزیر خارجه قطر با اشاره به گفت‌وگوهایش با همتای آمریکایی خود گفت که قطر با تهران و واشنگتن به منظور ایجاد زمینه مشترک برای بازگشت به توافق هسته‌ای رایزنی می‌کند.

محمد بن عبدالرحمن، وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا درخصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و افق رسیدن به توافق رایزنی کردم. ما خواستار بازگشت تمام طرف‌ها به توافق هسته‌ای هستیم زیرا منجر به ایجاد صلح و امنیت در منطقه می‌شود.

او تاکید کرد: مذاکرات وین ساقط و متلاشی نشده است و تماس‌های ما با ایران جایگزین مذاکرات نیست بلکه در راستای کمک به آن است. ما بر این باوریم که توافق هسته‌ای افق‌های همکاری و گفت‌وگوهای منطقه‌ای گسترده‌تر با ایران را ایجاد می‌کند.

محمد بن عبدالرحمن گفت: ما با ایران و آمریکا به منظور رسیدن به زمینه مشترک برای بازگشت به مذاکرات وین رایزنی می‌کنیم.

اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

این در حالیست که براساس اعلام وبگاه خزانه داری آمریکا، واشنگتن و متحدانش دیروز دوشنبه تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد.

بر اساس اعلام پایگاه وزارت خزانه داری آمریکا، اعضای «مرکزهدف گیری تامین مالی تروریسم» مدعی شدند که ۱۶ فرد، نهاد و گروه‌‌های وابسته به سازمان‌‌های تروریستی در منطقه را تحت تحریم قرار داده‌اند!

از جمله این افراد، ۳ فرد مرتبط با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بوده است.

مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم، یک مرکز مشترک میان ۷ کشور آمریکا، بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات است.

ادعای مرکز مذکور در گنجاندن ۳ فرد مرتبط با نیروی قدس سپاه در حالی مطرح می‌شود که پس از خلق گروهک تروریستی داعش از سوی محور غربی- عبری- عربی، تهران بنا به درخواست عراق و سوریه به ارائه کمک‌های همه‌جانبه‌ای به کشورهای مذکور در مبارزه با تروریست‌های چندملیتی مبادرت کرد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....