تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1402 - 9:19
کد خبر : 133381

تقلای وام مسکن در باتلاق تورم

تقلای وام مسکن در باتلاق تورم

اگر چه سقف وام خرید مسکن برای زوجین در تهران به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، اما این تسهیلات هزینه خرید ۱۳ تا ۱۶ متر از مساحت یک واحد مسکونی متوسط را پوشش می‌دهد. عددی که نه‌تنها قابل اعتنا نیست، بلکه بازپرداخت اقساط آن برای زوجین کارمند موجب مشکلات عدیده مالی و بلکه ناممکن

اگر چه سقف وام خرید مسکن برای زوجین در تهران به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، اما این تسهیلات هزینه خرید ۱۳ تا ۱۶ متر از مساحت یک واحد مسکونی متوسط را پوشش می‌دهد. عددی که نه‌تنها قابل اعتنا نیست، بلکه بازپرداخت اقساط آن برای زوجین کارمند موجب مشکلات عدیده مالی و بلکه ناممکن است. بی‌گمان، مخاطب این وام، متقاضیان مصرفی و طبقه متوسط شهری نیستند، بلکه متقاضیان تبدیل به احسن کردن ملک هستند که در رده‌های مدیریتی دولتی یا خصوصی مشغول به‌کارند و می‌توانند همزمان از پس هزینه‌های تامین معاش و بازپرداخت اقساط این وام‌ها برآیند.

با وجود حبس آمار تحولات بازار مسکن تهران و کشور از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران طی ۷ ماهه گذشته که برخلاف قوانین موجود کشور از جمله قانون حق دسترسی به اطلاعات ارزیابی می‌شود، بررسی‌ها نشان می‌دهد که متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران دستکم ۶۰ میلیون تومان است. به این ترتیب، تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی خرید آپارتمان برای زوجین تهرانی که بیشترین میزان سقف جدید تسهیلات مسکن به شمار می‌رود، فقط هزینه خرید ۱۳ متر مربع واحد مسکونی را پوشش می‌دهد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....