تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1401 - 20:24
کد خبر : 115567

تقدیر مخالفین انتقال آب خزر از محیط زیست

تقدیر مخالفین انتقال آب خزر از محیط زیست

اقتصاددان:  ایرانِ امروز به مدد وجود شبکه‌های اجتماعی، آگاهی‌بخشی‌های مستمر گروه‌های علمی و مسئولیت‌پذیری مردمانش با یک جنبش بزرگ زیست‌محیطی تحول‌آفرین روبروست. خبر منتفی شدن طرح مخرّب، ضد ملّی و براندازِ محیط زیست یعنی طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران از سوی ریاست محترم سازمان حفاظت محیط زیست ایران اگر چه می‌بایست با

اقتصاددان:  ایرانِ امروز به مدد وجود شبکه‌های اجتماعی، آگاهی‌بخشی‌های مستمر گروه‌های علمی و مسئولیت‌پذیری مردمانش با یک جنبش بزرگ زیست‌محیطی تحول‌آفرین روبروست.
خبر منتفی شدن طرح مخرّب، ضد ملّی و براندازِ محیط زیست یعنی طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران از سوی ریاست محترم سازمان حفاظت محیط زیست ایران اگر چه می‌بایست با قدرت بیشتری بیان می‌شد، اما خبر امیدبخشی بود که برای اولین بار از سوی رئیس آن سازمان در جهت منتفی کردن دائمی طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران به اطلاع عموم رسید.
#کمپین_مخالفین_انتقال_آب_خزر_به_کویر به عنوان اولین کمپین جغرافیایی-زیست‌محیطی کشور با نگاهی ملّی و فراملّی و برخوردار از تیم مدیریتی کارآمد و متخصصان و کارشناسان خبره، و به عنوان پیش‌قراول نجات دریاچه‌ی کاسپین تلاش کرد تا با ایجاد همگرایی طی شش سال گذشته عموم مردم و مسئولین را با مقوله‌ی جغرافیا به عنوان بستر زندگی، سیستم‌های جغرافیایی به عنوان حلقه‌های به هم پیوسته و محیط زیست آشنا کند، تا در جهت حفظ و پایداری دریاچه کاسپین که حفظ منابع و منافع ملی و حفظ زیست‌کره است گام بردارند.
این کمپین در اولین دور فعالیت سخت و فشرده‌ی خود که ۵ ماه به طول انجامید توانست لایحه‌ی ضد ملی انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران را در صحن علنی مجلس با ۱۲۹ رای مخالف از برنامه ششم توسعه حذف و از تصویب آن جلوگیری نماید (بند ح/ ماده ۴۵ برنامه ششم توسعه، ۱۳۹۵/۱۰/۷). جا دارد از نمایندگان محترم دور دهم مجلس به ویژه نمایندگان شمال کشور که شجاعانه در برابر زیاده‌خواهی‌های مافیای منفعت‌طلب در این خصوص ایستادگی نمودند، سپاسگزاری نماییم.
همچنین از نمایندگان “دور یازدهم مجلس” می‌خواهیم که در دفاع از محیط زیست ایران بپا‌خیزند و از سدسازی‌های بی‌مورد، طرحهای مضر انتقال آب از رودها به خارج از حوزه، حفر چاههای غیر قانونی، استخراج آب‌های ژرف به عنوان آخرین پایگاه آبی زیست‌کره، نابودی جنگلهای هیرکانی، زاگرس و غیره در قالب تغییرات کاربری اراضی و ساخت و ساز، تولید زغال و … جلوگیری نموده و نهال‌کاری برای ترمیم جنگلهای تنک‌شده‌ی هیرکانی و زاگرس، برنامه‌ریزی برای رفع آلودگی از دریاچه کاسپین با مشارکت کشورهای همسایه خزر، احیاء کاریزها، اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و سایر مواردی که به حفظ محیط زیست کمک می‌کند را در دستور کار خود قرار دهند.
از وزارت نیرو نیز می‌خواهیم که فورا برای لغو طرح حذف شده و غیرقانونی انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران و سدسازیهای بی‌مورد در شمال از برنامه‌های آن وزارتخانه اقدام، تا دست مافیای زیاده‌خواه برای همیشه از آب و خاک شمال کشور کوتاه شود. چرا که همگان می‌دانند؛ شمال کشور نه جایی‌ست برای انتقال آب بین حوزه‌ای که گرانبهاترین دارایی این سرزمین است، بلکه محیطی‌ست برای توسعه اصولی صنعت گردشگری و تولیدات کشاورزی برای حفظ امنیت غذایی کشور و رفع خطر گرسنگی از مردمانی که در کشوری چهارفصل و غنی زندگی می‌کنند، اما دغدغه‌ی نان شب دارند!
همچنین از تیم مدیریتی فداکار کمپین که طی شش سال گذشته شبانه‌روزی تلاش کردند تا کمپین به اهداف خود نزدیک شود و از همه اشخاص و گروهها اعم از متخصصان، کارشناسان، نویسندگان، سازمانهای مردم‌نهاد، انجمن‌ها و کانون‌های علمی، رسانه‌ها، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، کمپین‌ها، احزاب، حافظان امنیت کشور و سایر اقشار و صنوف که در جهت پیشبرد اهداف کمپین، ایران‌ عزیز را یاری کردند صمیمانه تشکر می‌نمایم.

“به امید ایرانی آباد”

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....