تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 12:41
کد خبر : 97739

تفاوت کوییک و کوییک r چیست؟

تفاوت کوییک و کوییک r چیست؟

این روزها با گرم‌تر شدن بازار خودروهای اقتصادی، کوییک به یکی از خودروهای پرطرفدار تبدیل شده است. اما وجود مدل‌های مختلف کوییک باعث سردرگمی بعضی از خریداران نیز شده است. اگر قصد خرید کوییک دارید، حتما با این سوال در ذهن خود مواجه شده‌اید که تفاوت کوییک و کوییک r چیست؟ چنانچه به‌دنبال پاسخ این

این روزها با گرم‌تر شدن بازار خودروهای اقتصادی، کوییک به یکی از خودروهای پرطرفدار تبدیل شده است. اما وجود مدل‌های مختلف کوییک باعث سردرگمی بعضی از خریداران نیز شده است. اگر قصد خرید کوییک دارید، حتما با این سوال در ذهن خود مواجه شده‌اید که تفاوت کوییک و کوییک r چیست؟ چنانچه به‌دنبال پاسخ این سوال هستید، لطفا تا پایان این مقاله که با اقتباس از سایت خودرویی همراه مکانیک نوشته شده با ما همراه باشید.

images 1660131461 اقتصاددان نوشته

معرفی کوییک

قبل از پرداختن به تفاوت کوییک و کوییک r بهتر است آشنایی مختصری با این محصول محبوب سایپا پیدا کنیم. کوییک به‌عنوان سومین محصول ملی سایپا بعد از خانواده تیبا و ساینا، نخستین بار در سال ۱۳۹۷ و با نسخه اتوماتیک به بازار آمد. نسخه دنده‌ای این خودرو هم یکسال بعد عرضه شد که آپشن‌های خیلی کم‌تری نسبت به نسخه اتوماتیک داشت اما به‌دلیل قیمت ارزان‌تر خود با استقبال بسیار بیش‌تری در بازار روبه‌رو شد. سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ هم به‌ترتیب کوییک r و کوییک s به بازار آمدند تا این خودرو هرسال یک نسخه جدید در بازار داشته باشد.

قلب تپنده کوییک هم مثل برادران تانتی‌اش (خانواده تیبا و ساینا)، همان پیشرانه معروف M15 سایپا است. این پیشرانه ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی، حداکثر قدرت ۸۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک ضریب‌متغیر (CVT) روانه محور جلو این هاچ‌بک کراس می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد کوییک دنده‌ای هم به‌ترتیب برابر با ۷٫۱ لیتر در صد کیلومتر و ۱۳ ثانیه است. در حالی که این اعداد برای نسخه اتوماتیک به ۷٫۷ و ۱۳٫۶ ثانیه افزایش پیدا می‌کنند.

آپشن‌های کوییک و کوییک r هم تنها در موارد معمولی مثل تنظیم برقی شیشه‌ها و آینه‌های جانبی، مه‌شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، سنسور پارک عقب، سیستم صوتی با ۴ بلندگو، ترمز ABS+EBD، ۲ ایربگ و… خلاصه می‌شود. اما در کوییک اتوماتیک امکانات بسیار بیش‌تری مثل کی‌لس استارتر، کروز کنترل، سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی و دکمه‌های کنترلی روی فرمان، فرمان برقی، دی‌لایت، دوربین دید عقب، سنسور فشار باد لاستیک و… نیز وجود دارد.

images 1660131464 اقتصاددان نوشته

تفاوت کوییک و کوییک r

کوییک معمولی (دنده‌ای) و کوییک r از نظر مشخصات فنی و امکانات رفاهی کاملاً یکسان هستند و به‌عبارتی، تنها تفاوت کوییک عادی و کوییک r در بخش ظاهری خلاصه می‌شود. جالب است بدانید که حرف r مخفف کلمه انگلیسی rainbow به معنی رنگین کمان است که اشاره به دورنگ بودن بدنه این نسخه از کوییک دارد. در کوییک r، سقف و برخی دیگر از قسمت‌های بدنه، رنگی متفاوت با رنگ اصلی بدنه خودرو دارند که طرح کلی خودرو را اسپرت‌تر از نسخه عادی جلوه می‌دهد. وجود رینگ آلومینیومی و برچسب رنگی با نوشته cross نیز دیگر تفاوت‌های کوییک و کوییک r را تشکیل می‌دهد.

اما انواع کوییک r کدامند؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که ما دو نوع کوییک r در بازار داریم. کوییک r با سقف مشکی و کوییک r با سقف قرمز. در نسخه‌ سقف مشکی تنها رنگ سقف با بدنه متفاوت است و سایر قسمت‌ها، هم‌رنگ بدنه هستند. تریم داخلی این نسخه هم کاملاً با کوییک معمولی یکسان است. اما در نسخه سقف قرمز، قسمت‌های دیفیوزر مانند زیر سپرهای جلو و عقب، قاب آینه‌های جانبی و قاب مه‌شکن‌های جلو نیز قرمزرنگ هستند. تریم داخلی این نسخه‌ هم با وجود رنگ قرمز قسمت میانی داشبورد، بخشی از رودری‌ها و روکش صندلی‌ها، جذاب‌تر از نسخه‌های عادی و سقف مشکی به‌نظر می‌رسد.

images 1660131466 اقتصاددان نوشته

جمع‌بندی

در مجموع و با توجه به شرایط کنونی بازار خودرو کشور می‌توانیم کوییک را یکی از خودروهای مقرون به‌صرفه محسوب کنیم که نسبت به مبلغ پرداختی، ظاهر نسبتاً اسپرت، استهلاک پایین و فضای مناسب کابین را در اختیارتان قرار می‌دهد اما بدانید که نسخه‌های مختلف کوییک (به‌جز کوییک اتوماتیک) از نظر آپشن مشابه تیبا ۲ هستند و اختلاف قیمت این دو خودرو تنها برای تفاوت‌های ظاهری‌شان است.

تفاوت قیمت کوییک و کوییک r با مبنای قیمت کارخانه، امروز حدود ۱۰ میلیون تومان است. در بازار آزاد هم این اختلاف قیمت در همین حد و حتی گاهی کم‌تر است. بنابراین اگر دورنگ‌بودن بدنه و داشتن رینگ آلومینیومی برایتان مهم است؛ پرداخت این اختلاف قیمت ارزشش را خواهد داشت اما اگر به این موارد اهمیت نمی‌دهید، با خرید کوییک معمولی هم چیزی را از دست نخواهید داد.

منبع: مقاله تفاوت کوییک و کوییک r؛ کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟ از سایت خرید و فروش خودرو همراه مکانیک

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....