تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آذر 1402 - 19:21
کد خبر : 149591

تعیین تکلیف۳۳ تعاونی‌ شمال و شرق تهران؟!

تعیین تکلیف۳۳ تعاونی‌ شمال و شرق تهران؟!

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد اقتصاددان :   تعیین تکلیف نهایی مشکلات تعاونی‌های مسکن شمال و شمال شرق تهران تا پایان سال عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون برای بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن ۳۳ گانه تهران گفت: امیداریم مشکلات تعاونی‌های مسکن شمال و شمال شرق تهران تا پایان سال تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

اقتصاددان :   تعیین تکلیف نهایی مشکلات تعاونی‌های مسکن شمال و شمال شرق تهران تا پایان سال عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون برای بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن ۳۳ گانه تهران گفت: امیداریم مشکلات تعاونی‌های مسکن شمال و شمال شرق تهران تا پایان سال تعیین تکلیف شود.
اقبال شاکری در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در خصوص بررسی مشکلات تعاونی های ۳۳گانه شمال و شمال شهر تهران گفت: پیرو جلسات متعددی که برای بررسی مسائل و مشکلات زمین های ۳۳ تعاونی‌ شمال و شمال شرق تهران به عنوان یکی از مسائل مهم مردم شهر پایتخت در کمیسیون عمران برگزار شده، جلسه را تشکیل دادیم.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: در گذشته زمین هایی به اعضای تعاونی‌های مذکور واگذار شده بود که به دلیل قرار گرفتن در موقعیت خاص فضای سبزی شهری و ارتفاع بالا، امکان ساخت و ساز پیدا نکردند.
این نماینده مردم در مجلس با اشاره به مشکلات ۲۰ ساله تعاونی‌های مسکن شمال و شمال شرق تهران، تاکید کرد: این موضوع بارها در دولت ها و مجلس گذشته مطرح و مورد پیگیری قرار گرفته اما به سرانجام نرسیده بود که از موانع اصلی این امر موضوع قیمت‌گذاری زمین‌ها و زمین‌های معوض است. در همین راستا نیز کمیسیون عمران مجلس چندین جلسه با وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی برگزار کرد.
وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی دفتر، ساختمان و نماینده مشخصی را برای این امر تعیین کرده که به لحاظ اداری آمادگی پیگیری کارها به وجود آماده است. همچنین در آخرین جلسه وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی نماینده های خود را برای حل مشکلات معرفی کردند و جلسه امروز نیز با حضور معاونان این وزرا برگزار و به نتایج مشخصی رسید.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در جلسه امروز نیز مقرر شد ظرف مدت مشخصی وزارت راه و شهرسازی مبنای خود را برای قیمت‌گذاری به صورت مشخص اعلام و در جلسه بعدی مبنای فنی این امر بررسی شود و اگر نقاطی نیازمند اصلاح بود، تغییرات لازم انجام شود. در صورت اجرایی شدن این امر، اولین گام قوی برای حل مشکلات حدود ۵۰ هزار خانواده تهرانی که مدتها منتظر بودند، برداشته شود.
این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: امیدواریم تا پایان سال به نتایج قطعی برسیم و با رضایت خانواده‌ها زمین معوض ارائه و یا راه ها دیگی که خودشان انتخاب می‌کنند، احقاق حقشان انجام شود.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران اضافه کرد: امیدواریم در جلسه آینده موضوعات تعیین تکلیف شده و مسائل با همین شیوه ها کنونی پیگیری شود، البته که برای حل این مسئله راه‌های دیگری هم وجود دارد که اگر نیاز باشد از آنها و ظرفیت های حمایتی کشور استفاده خواهیم کرد.

جهت اطلاع

یکی از مالکین اراضی شمال و شمال شرق تهران که در حال پیگیری هست، این متن را دریک از گروه ها به اشتراک گذاشته است.

با سلام مالکان‌ بزرگوار:

عزیزان بزرگوار در گزارش منصوب به کمیسیون عمران  که انتشار پیدا کرده مطالبی را خدمتتان متذکر می شوم ۰

در بند ۲ قید شده ((نظر مقام معظم‌رهبری و سازمان بازرسی کل کشور  مبنی بر تائید ؛مالکیت قانونی مالکان و غیر قانونی نبودن ،،،و تصرفی نبودن اراضی از دیگر موارد مورد تائید و تاکید رئیس محترم کمیسیون عمران  مجلس در نامه ارسالی )
جای شکر دارد که بعد از بیش از سی سال انکار ؛ بر حقانیت خواست مالکان‌ مهر تائید زدند ۰

اما‌ جای تعجب دارد که چرا متن اصلی نامه‌ کمیسیون عمران مجلس؛؛   انتشار پیدا نکرده است۰

انتظار می رفت که بعد از فهمیدن حقوق مالکان  تلاش کنند تا‌ خسارت وارده  به مالکان‌ ؛در طول بیش از سی سال را بگونه ای جبران کنند۰

اما‌ متاسفانه مشخص شد که انها با تصمیم گیری غلط  خود؛؛؛   در فهمیدن  هم‌ باز  دچار مشکل هستند ۰

بزرگواران : در بند ۵ امده است که :: ۰۰ نظر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری در خصوص لغو مصوبه دولت‌مبنی  بر منع  واگذاری زمین‌در شهر تهران است که‌در صورت اجرایی شدن می توان مشکل مزمن شده بیش از ۳۰ ساله مالکین را در مناطق مستعد  شهر تهران که هم اکنون  نیز وجود دارند  حل کرد۰
این هم‌ از جنبه های موفقیت امیز تلاش صادقانه  مالکان  بوده است ۰

در بند ۶ و یک ان :
((با لغو مصوبه دولت ؛در مناطق مستعد  شهر تهران ؛اراضی به عنوان معوض ؛؛اراضی قبلی تعاونیها ؛منظور و متناسب  با ارزش ان اراضی در زمان  واگذاری و موقعیت فعلی  هر تعاونی  اختصاص یابد
مجوز ساخت وساز در نقاط جدید  به مالکین‌داده شود و اسناد اراضی انها در شمال تهران به نام  سازمان ملی زمین و مسکن‌و یا شهرداری تهران منتقل شود))

در بند ۶ و ۲ان :۰۰۰۰ پیشنهاد می شود در صورت عدم اجرای مفاد بند یک (به هر  دلیلی )؛ اراضی  هر تعاونی  حد اقل معادل یک سوم ارزش روز اراضی  با کاربری  مسکونی  مجاور  ارزش گذاری شود۰
این  خود یک ظلم  عظیم و مضاعف ‌در حق مالکین است‌۰
در بخشی از بند ۶ کمیسیون متذکر می شود (زمینهای مذکور واجد شرایط احداث و ایجاد اماکن ‌تفریحی و خدماتی و ۰۰۰۰۰۰۰۰هستند برای شهرداری تهران و یا سازمان ملی زمین و مسکن مناسب  است و(((در اینده سرمایه ارزشمندی محسوب می گردد و با توجه به دارا بودن  پهنه‌بندی G مرغوبیت بسیار بالائی دارد)۰

وقتی خودشان اعتراف می کنند به  ارزشمند بودن زمین مالکان‌۰۰ چگونه و با چه ادله شرعی و عقلی در ارزش گزاری زمینها یک سوم ارزش  روز زمینهای مجاور را پیشنهاد ؛داده اند ؟

اگر مبنای دادن معوض زمین به  مالکین  ۳۰% باشد ۰

مالکان‌ بزگوار::  ان وقت  در شمال  تهران به هر مالک چقدر زمین داده خواهد شد ؟

به  مالکی  که  سیصد متری زمین  داشته باشد (۹۰) متر خواهند داد ۰‌

به مالکی که ۲۰۰ متر داشته باشد (۶۰متر خواهند داد ۰
به مالکی که‌ ۱۵۰ متر داشته باشد ( ۴۵ متر) خواهند داد۰
ویا‌ با چنین‌ فرمولی قیمت ان را پرداخت  کنند ۰

دولتیها در فرایند دریافت و تحویل بی شک  متوصل به هزاران بهانه جهت‌ کم کردن  ارزش زمینها   اقدام خواهند کرد۰

هرگز و هرگز این پیشنهاد کمیسیون‌ عمران‌ تامین‌کننده حق و حقوق مالکین‌زمینها‌ نخواهد بود ۰
هیچ لیدری حق ورود و مذاکره با تصمیم‌گران‌ دولتی‌را با چنین شرایط اعلامی  نداشته و نخواهد داشت چرا که از جانب مالکان‌طرد خواهد شد۰

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ب پنجشنبه , ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶

چرا باید حقوق مالکان زمین دارای سند منگوله دار مورد تعرض قرار گیرد ؟

شهریاری شنبه , ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱

سلام حق واقعی مالکان ارزش گذاری زمینهای هر منطقه برابر با زمینهای مجاور همان منطقه بعلاوه خسارت ۳۰ سال تاخیر در واگذاری مجوز ووانی از دست رفته مالکان و خانواده آنها ه هیچکس قادر به جبرانش نیست هر جوری حساب کنید به همه مالکان بده کارید

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....