تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1402 - 22:43
کد خبر : 132189

ترکیه به‌دنبال جذب ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی

ترکیه به‌دنبال جذب ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی

ترکیه به‌دنبال جذب ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی از عربستان، امارات و قطر است اقتصاددان  :   رجب‌طیب‌ اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه که به‌تازگی و بار دیگر به‌عنوان رئیس دولت انتخاب شده است، با هدف جلب سرمایه‌گذاری‌های خارجی عازم کشورهای عربی خلیج فارس می‌شود. این سفر، در میانه بحران‌های مالی ترکیه و کاهش مجدد ارزش لیر، در

ترکیه به‌دنبال جذب ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی از عربستان، امارات و قطر است

اقتصاددان  :   رجب‌طیب‌ اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه که به‌تازگی و بار دیگر به‌عنوان رئیس دولت انتخاب شده است، با هدف جلب سرمایه‌گذاری‌های خارجی عازم کشورهای عربی خلیج فارس می‌شود. این سفر، در میانه بحران‌های مالی ترکیه و کاهش مجدد ارزش لیر، در برابر ارزهای خارجی، انجام می‌شود.

به‌نقل از چند مقام آگاه دولتی ترکیه، اردوغان در این سفر از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر دیدار می‌کند.
به‌گفته مهمت شیمشک، وزیر دارایی ترکیه، مقام‌های دولتی در آنکارا و ابوظبی در حال آماده‌سازی مقدمات سفر اردوغان به امارات متحده عربی و کار روی تقویت روابط اقتصادی دوجانبه‌اند. با این حال، زمان دقیق انجام این سفر هنوز اعلام نشده است.

برنامه‌ریزی برای سفر رئیس‌جمهوری ترکیه به چند کشور عربی حوزه خلیج فارس، به‌دنبال دیدارهای ماه گذشته وزیر دارایی دولت اردوغان و جودت یلماز، معاون رئیس‌جمهوری ترکیه، صورت می‌گیرد.

در پی این دیدارها، یک هیئت بلندپایه از امارات متحده عربی نیز به تازگی در ترکیه حضور داشت و با مقام‌های دولتی ایم کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

سیاست غیرمعمول دولت اردوغان برای پایین نگهداشتن نرخ بهره، به کاهش سرمایه‌گذاری‌های خارجی کشورهای غربی منجر شده است. در این میان، دولت اردوغان تلاش می‌کند با جلب نظر کشورهای عربی خلیج فارس به نیازهای اقتصادی خود پاسخ دهد.

دولت ترکیه به‌دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی کشورهای عربی خلیج فارس، از طریق انعقاد قراردادهای موسوم به معاوضه یا «سوآپ» (Swap) است تا منابع ارزی به‌طور مستقیم در اختیار بانک مرکزی ترکیه قرار گیرد.

دولت اردوغان تلاش می‌کند از طریق پیشبرد قراردادهای موسوم به معاوضه، ۲۵ میلیارد دلار در حوزهای مختلف اقتصاد ترکیه، از جمله در ساخت‌وساز، سرمایه‌گذاری جذب کند.

اردوغان که به‌تازگی برای بار دیگر انتخاب شده، وعده داده است که وضعیت اقتصادی ترکیه را بهتر خواهد کرد. با این حال، از زمان شروع به کار تیم اقتصادی جدید دولت او، ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا ۲۰ درصد کاهش داشته است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....