تاریخ انتشار : دوشنبه 22 فروردین 1401 - 17:24
کد خبر : 84053

تداوم پیشروی قیمت دلار، سکه و طلا

تداوم پیشروی قیمت دلار، سکه و طلا

بازار ارز و طلا امروز شاهد تداوم پیشروی قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود. اقتصاددان: بازار ارز و طلا امروز دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ همانند روز گذشته شاهد پیشروی قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود. «اقتصادنیوز» که به صورت روزانه قیمت دلار را پیش بینی می کند؛ بازار ارز

بازار ارز و طلا امروز شاهد تداوم پیشروی قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.

اقتصاددان: بازار ارز و طلا امروز دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ همانند روز گذشته شاهد پیشروی قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.

«اقتصادنیوز» که به صورت روزانه قیمت دلار را پیش بینی می کند؛ بازار ارز امروز را صعودی پیش بینی کرده بود.

عبور دلار از کانال ۲۸ هزار

نرخ دلار در شروع معاملات امروز به سرعت افزایشی روز گذشته افزود و با ۷۰ تومان رشد بر روی ۲۷ هزار و ۹۷۰ تومان قرار گرفت. اسکناس آمریکایی در نیمه روز با قدرت وارد کانال ۲۸ هزار تومان شد و بر روی ۲۸ هزار و ۱۴۰تومان ایستاد . این قیمت نسبت به روز قبل ۲۴۰ تومان افزایش را نشان می دهد. اما در بازار متشکل ارزی قیمت دلار امروز اندکی رشد را ثبت کرد. قیمت دلار در این بازار با ۹ تومان رشد به ۲۵ هزار و ۱۴۵ تومان رسید

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟

صرافی ملی امروز قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز ۲۵ هزار و ۱۷ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۲۶۹ تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو ۲۸ هزار و ۶۱ تومان و قیمت فروش آن ۲۸ هزار ۳۴۳ تومان بود.

رشد نرخ حواله درهم در بازار ارز

نرخ حواله درهم در شروع معاملات امروز ۳۰ تومان رشد کرد. قیمت درهم امروز با ۷ هزار و ۶۲۰ تومان معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳٫۶۷۳) عدد ۲۷ هزار و ۹۸۸ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار پایین تر بود.

تداوم روند صعودی بازار سکه

قیمت اونس طلا در بازار امروز تقریبا ۳ دلار افت کرد و به ۱۹۴۴ دلار رسید. اما در بازار داخلی ایران قیمت طلا و قیمت سکه بر مدار صعود قرار گرفتند. قیمت طلا امروز به ۱ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسید که در مقایسه با دیروز ۳ هزار و ۷۰۰ تومان بالا رفته بود.

قیمت سکه هم امروز مانند دلار به سرعت روز گذشته افزود و با ۱۵۵ هزار تومان افزایش به قیمت ۱۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان معامله شد . این فلز گران بها در نیمه روز بر روی ۱۳میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قرار گرفت. با احتساب قیمت ۲۸ هزار ۱۴۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۸۷۹ هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه هم و ۲٫۸۸ درصد بود.

خبر آزادسازی منابع ارزی در بازار دلار

در بازار ارز و سکه امروز دوباره خبر آزادسازی ۷ میلیارد دلار از ارزهای مسدودی ایران برجسته شد. سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز درباره آزادسازی منابع ارزی ایران اظهار بی اطلاعی کرد اما کمتر از یک ساعت بعد گفت: این خبر درست است و تا پایان هفته بخشی از منابع ایران آزاد می‌شود. خطیب زاده درباره مذاکرات وین گفت: برجام زنده و در اتاق اورژانس و احیاست. معامله گران در کنار این اخبار ضد و نقیض؛‌ یکی از دلایل افزایش قیمت دلار و سکه را توقف مذاکرات برجام دانسته و معتقدند در حال حاضر فشار خریداران نسبت به فروشندگان افزایش یافته و متقاضیان ارز در حال تزریق سرمایه‌های ریالی خود به بازار هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....