تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 21:06
کد خبر : 137209

تحول در نظام اداری کشور الزام انکارناپذیر است

تحول در نظام اداری کشور الزام انکارناپذیر است

اقتصاددان : رئیس‌جمهور با تاکید بر الزام انکارناپذیر تحول در نظام اداری کشور در گام دوم انقلاب اسلامی گفت‌: نظام اداری کارآمد، چابک و امیدآفرین برای تحقق اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی و تداوم این نظام انقلابی بسیار نقش‌آفرین است. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز _شنبه چهارم شهریورماه_ در مراسم گرامیداشت هفته دولت و هجدهمین جشنواره شهید رجایی

اقتصاددان : رئیس‌جمهور با تاکید بر الزام انکارناپذیر تحول در نظام اداری کشور در گام دوم انقلاب اسلامی گفت‌: نظام اداری کارآمد، چابک و امیدآفرین برای تحقق اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی و تداوم این نظام انقلابی بسیار نقش‌آفرین است.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز _شنبه چهارم شهریورماه_ در مراسم گرامیداشت هفته دولت و هجدهمین جشنواره شهید رجایی ضمن تلاش خالصانه تمام دست‌اندرکاران دولت در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری در سراسر کشور برای ایجاد امید در جامعه را شایسته تقدیر دانست و با تاکید بر الزام انکارناپذیر تحول در نظام اداری کشور در گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: نظام اداری کارآمد، چابک و امیدآفرین برای تحقق اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی و تداوم این نظام انقلابی بسیار نقش‌آفرین است.

وی در ادامه نظام اداری مردم پایه، عدالت محور، متکی بر ایمان و توأم با بهره‌وری را از ویژگی‌های نظام اداری انقلابی برشمرد و افزود: امروز باید ضمن ارزیابی و مقایسه نظام اداری کشور با این شاخصه‌ها ببینیم نظام اداری ما با نظام اداری متناسب برای تحقق اهداف انقلاب چه میزان فاصله دارد.

رئیس‌جمهور متناسب‌سازی نظام اداری کشور برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی را وظیفه همه مسئولان و مدیران و کارمندان دانست و تصریح کرد: چنین تحولی ممکن است در ابتدا با موانعی مواجه شود، چرا که برخی تحول‌ناپذیرند و به وضع موجود اداره‌ها و سازمان‌ها اکتفا می‌کنند.

وی بوروکراسی اداری را یکی از مشکلات نظام اداری کشور و موجب پیچیدگی، درهم‌تنیدگی و کندی کارها دانست و افزود: ما بر کار کارشناسی در نظم اداری کشور تاکید داریم، اما باید مراقبت کنیم که هم کار کارشناسی و عالمانه و به دور از اعمال نظرات فردی و شخصی صورت گیرد و هم موجب کندی کار نشود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز در نظام مدیریت برای اینکه چه کنیم که هم از نظر کارشناسی استفاده کنیم و هم با موانع و کندی در نظام اداری مواجه نباشیم، نظریات مختلفی را مطرح شده است، ایجاد سازمان چابک توأم با افزایش بهره‌وری را مقدمه تحقق این مهم دانست.

وی رشد اقتصادی را در گرو افزایش سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری دانست و گفت‌: اگر این دو رکن در کنار هم نباشند هدف‌گذاری رشد اقتصادی ۸ درصدی قابل تحقق نیست، لذا ضروری است همه دستگاه‌ها در کنار سازمان بهره‌وری به‌دنبال افزایش این فرآیند مهم باشند تا هم رشد اقتصادی محقق شود، هم اعتماد عمومی و رضایتمندی مردم نسبت به سازمان‌های اداری کشور افزایش پیدا کند و هم به رشد سرمایه اجتماعی منجر شود.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره تشکیل کارگروهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی دلایل ایجاد نارضایتی مردم در سازمان‌ها گفت‌: بررسی گزارش این کارگروه نشان می‌دهد که در بسیاری از ادارات امکان دستیابی به نتیجه و رفع موانعی که منجر به کندی کارها می‌شود قابل انجام است، لذا به همه مدیران در سراسر کشور بویژه در سازمان اداری و استخدامی و سازمان بهره‌وری توصیه کنم با بازنگری در فرآیندها تا حد امکان از گردش کارها در نظام اداری بکاهند و امور را چابک‌تر، سریع‌تر و سهل‌تر به نتیجه برسانند.

آیت‌الله رئیسی رفع موانع و چالش‌های پیش روی نظام اداری کشور را نیازمند کار جهادی با ویژگی‌های انگیزه، اندیشه و سرعت کار دانست و گفت‌: در شرایطی که خواسته دشمن، نظام اداری ناکارآمد با هدف ایجاد نارضایتی در مردم است مسئولان باید با روحیه مضاعف و کار جهادی و نه کار معمولی و عادی به‌دنبال افزایش امید در جامعه با کارآمد کردن نظام اداری کشور باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه صرف دستور دادن از سوی مدیران به منزله تحقق و اجرا کارها نیست تاکید کرد: همه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی تا تحقق نیافتن عینی و عملی یک دستور، آن مسئله را انجام شده تلقی نکنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....