تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1399 - 2:54
کد خبر : 39223

بیمه تکمیلی راهی برای آرامش زندگی انسان

بیمه تکمیلی راهی برای آرامش زندگی انسان

با رشد شهر نشینی و گسترش زندگی بشر در ارکان مختلف اجتماعی، نیازمندی های انسانها برای چگونگی زیستن به مرور زمان عیان شد که باعث شد راه حل های جدید برای نوع زندگی و بهبود شرایط زیستی مهیا شود. انسانها از دیر باز با بهره گیری از هوش و ذکاوت خدادادی خود، به دنبال آن

با رشد شهر نشینی و گسترش زندگی بشر در ارکان مختلف اجتماعی، نیازمندی های انسانها برای چگونگی زیستن به مرور زمان عیان شد که باعث شد راه حل های جدید برای نوع زندگی و بهبود شرایط زیستی مهیا شود.

انسانها از دیر باز با بهره گیری از هوش و ذکاوت خدادادی خود، به دنبال آن بودند که بتواند شرایطی را فراهم کنند که دغدغه های زندگی را کاهش دهند و در برابر خطرات و آسیب های ناشی از تردد در جامعه کاهش پیدا کند و میزان صدمات و خسارات بر انسان روزبروز کمتر شود.

از جمله مسائلی که انسان ها به مرور زمان به اهمیت آن پی بردند وجود ساختار و ساز و کاری برای پوشش انسان ها در برابر حوادث و اتفاقات جاری در زندگی است که انسان را بر آن داشت که بتواند با ترسیم این ساختار، آرامش و آسایش فکری را برای خود رقم بزند. این ابداع بشر در قرن جدید به بیمه ( Insurance ) نامیده شد که بر مبنای ماده یک قانون بیمه ایران مصوب اردیبهشت ماه ۱۳۱۶، عقد بیمه را چنین تعریف می‌کند: “بیمه عقدی است که به موجب آن یک طرف تعهد می‌کند در ازای پرداخت وجه یا وجوهی ازسوی طرف دیگر در صورت وقوع یا بروز حادثه، خسارت وارده بر او را جبران نموده یا وجه معینی بپردازد.

متعهد را بیمه‌گر، طرف تعهد را بیمه‌گذار، وجهی را که بیمه‌گذار به بیمه‌گر می‌پردازد حق بیمه و آنچه را که بیمه می‌شود موضوع بیمه نامند.”

ساختار بیمه با توجه به تعریف فوق به مرور زمان گسترش و فزونی یافت و باعث شد که طرح ها و شیوه های مختلف برای پوشش بشر در برابر حوادث را ارائه کند.

یکی از مهمترین ارکان بیمه در قرن حاضر، “بیمه تکمیلی” است که قالب کشورهای جهان را بر آن داشت که بتوانند به نحو مطلوب از بیمه تکمیلی در جهت کاهش هزینه ها و بارور سازی شرکت های بیمه گذار استفاده کنند.

اگر بخواهیم تعریفی از بیمه درمان تکمیلی داشته باشیم می توان گفت؛ خدماتی که در شرکتهای بیمه بازرگانی ارائه می شوند و معمولاً به صورت گروهی برای سازمانها ، ادارات، شرکتها و … بوده و هزینه هایی که در بیمه پایه پوشش ندارند مانند برخی اعمال جراحی یا مابه التفاوت تعرفه خصوصی و دولتی، داروها، ویزیت، آزمایشات، نازایی و … را تا سقف بندهای قرارداد پوشش می دهد.

در واقع بیمه تکمیلی انسان را در برابر حوادث و اتفاقات پیش بینی نشده و راهی مناسب برای مدیریت هزینه های ناگهانی ناشی ازحوادث و بیماری است، که باعث می شود هزینه های ناشی از بیماری و حوادث افراد را پرداخت می کند.

در واقع مبحث بیمه تکمیلی در اطمینان خاطر دادن به انسان در محیط اجتماعی خود است که بتواند براحتی آینده زندگی خود را تضمین کند و در برابر حوادث غیر مترقبه در زندگی، آسودگی خاطر را داشته باشد. اکنون در ایران همه شرکت های بیمه ای در خدمات بیمه تکمیلی برنامه ها و موارد مختلفی برای مردم در نظر دارند که همه ی مردم در هر رده ای می توانند از خدمات “بیمه تکمیلی” بهره مند شوند و آینده زندگی خود را تضمین کنند.

مهندس اسماعیل امامی ۹۹٫۱۲٫۱۴

دو استکان چای داغ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....