تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مهر 1401 - 16:26
کد خبر : 104706

بورل از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد

بورل از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اعلام تحریم‌هایی علیه ایران، درباره مذاکرات هسته‌ای اظهاراتی مطرح کرد.   «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد این اتحادیه قصد دارد به بهانه اغتشاشات اخیر داخل ایران ۱۵ فرد را از سفر به اروپا منع و دارایی‌های آن‌ها را ضبط کند. بورل که اکنون به بروکسل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اعلام تحریم‌هایی علیه ایران، درباره مذاکرات هسته‌ای اظهاراتی مطرح کرد.

 

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد این اتحادیه قصد دارد به بهانه اغتشاشات اخیر داخل ایران ۱۵ فرد را از سفر به اروپا منع و دارایی‌های آن‌ها را ضبط کند.

بورل که اکنون به بروکسل رسیده تا در نشست امروز وزرای اتحادیه اروپا با محوریت ایران شرکت کند، در جمع خبرنگاران گفت: «منتظر هیچ پیشرفتی در مذاکرات هسته‌ای نیستم، من انتظاری ندارم، اما این خیلی ناراحت کننده است، زیرا ما به توافق نزدیک هستیم.»

پیشتر از این اعلام شده بود وزرای اتحادیه اروپا قصد دارند روز دوشنبه هفته جاری در نشستی بر سر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران و همچنین ادعای استفاده روسیه از پهپاد ایرانی در حملاتش به کی‌یف بحث کنند.

در آن زمان دو دیپلمات اتحادیه اروپا به خبرگزاری رویترز گزارش دادند که وزرای اتحادیه اروپا مدعی هستند ایران پهپاد‌های«کامیکازه شاهد-۱۳۶» خود را برای جنگ در اوکراین در اختیار روسیه می‌گذارد و وزرای قصد دارند در تاریخ ۱۷ اکتبر بر سر این مسئله نشستی برگزار کنند.

از طرفی به تازگی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر از اغتشاشات ایران حمایت کرد و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در کنار مردم ایران برای رسیدن به خواسته خود ایستاده است و مدعی شد: «من از نحوه واکنش مردم ایران به درگذشت مهسا امینی حیرت زده شدم. این تظاهرات چیزی را بیدار کرد که تا مدت های بسیار طولانی فروکش نخواهد کرد.»

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....