تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1402 - 15:11
کد خبر : 152472

شاخص از کامبک دور شد

بورس در مسیر سرخ

بورس در مسیر سرخ

در حالی که بسیاری امیدوار بودند شاخص بتواند به کانال ۲٫۲ میلیونی برگردد، اما امروز شاخص باز هم ریزش کرد و از کانال بالاتر دور شد. اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه یازدهم دی ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۷ هزار و ۷۷۳ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲

در حالی که بسیاری امیدوار بودند شاخص بتواند به کانال ۲٫۲ میلیونی برگردد، اما امروز شاخص باز هم ریزش کرد و از کانال بالاتر دور شد.

اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه یازدهم دی ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۷ هزار و ۷۷۳ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۳۳۰ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۳۱۵ واحدی در رقم ۷۵۷ هزار و ۹۹۷ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افت ۹۵ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۳۱۸ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۱۰۳ واحد به سطح ۱۳۹ هزار و ۱۶۰ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فملی، فولاد و شپدیس نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل ذوب، اخابر و سدشت از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، وسپهر و آریا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای مادیرا، نیان و غصینو بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و خنصیر و تکاردان در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فصبا، ثپردیس و بمولد بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۶۵ هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۵۷ هزار و ۹۶۴ میلیارد تومان بود که ۹۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۶ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۵۸۱ میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات دوشنبه، ۶۱ نماد صف خرید داشتند و ۵۲ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۴۸۴ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۶ درصدی به ۲۷۶ میلیارد تومان رسید.

بورس در مسیر سرخ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....