تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1402 - 21:08
کد خبر : 131631

بورس به نیمه کانال ۲٫۱ میلیونی برگشت

بورس به نیمه کانال ۲٫۱ میلیونی برگشت

امروز شاخص کل بورس تهران پس از ۶ روز به نیمه کانال ۲٫۱ میلیونی برگشت. اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه، ۱۹ تیر ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۱۷ هزار و ۸۲۸ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و تا سطح ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۵۲۹ واحد پایین آمد. شاخص کل هم وزن

امروز شاخص کل بورس تهران پس از ۶ روز به نیمه کانال ۲٫۱ میلیونی برگشت.

اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه، ۱۹ تیر ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۱۷ هزار و ۸۲۸ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و تا سطح ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۵۲۹ واحد پایین آمد.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با کاهش ۹ هزار و ۹۶۵ واحدی در رقم ۷۶۰ هزار و ۸۵۷ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس نیز با ریزش ۲۶۹ واحدی به رقم ۲۸ هزار و ۲۰ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۲ هزار و ۲۵۵ واحد به سطح ۱۴۰ هزار و ۳۹۲ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز گروه پالایشی قرمزترین گروه بازار در میان گروه‌های بزرگ بازار بود. نمادهای میدکو، وبملت و کگل نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل پارس، خزامیا و ونوین نمادهایی بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، آریا و هرمز بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای کگهر، ارفع و فغدیر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و دانا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کتوسعه، دی و فرود بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات خرد سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۵۹ هزار و ۹۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۴۸ هزار و ۶۲۲ میلیارد تومان بود که ۹۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۳ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۶ هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات دوشنبه، ۷۰ نماد صف خرید داشتند و ۱۰۴ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۵۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۸۷ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۸ درصدی به ۲۶۵ میلیارد تومان رسید.

بورس به نیمه کانال 2.1 میلیونی برگشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....