تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 20:29
کد خبر : 159636

اقتصاددان- فارس

برگزاری دومین دوره آموزشی تشخیص صلاحیت مهندسین مشاور

برگزاری دومین دوره آموزشی تشخیص صلاحیت مهندسین مشاور

داریوش کشاورز عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :  دومین دوره آموزشی ضوابط و مقررات تشخیص صلاحیت شرکت‏های مهندسین مشاور استان فارس در روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ با حضور مدیران و کارشناسان ۳۲ شرکت مهندسی مشاور در محل هتل پارک سعدی شیراز (روبروی باغ جهان‏ نما) از ساعت ۸ بامداد تا

داریوش کشاورز عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :  دومین دوره آموزشی ضوابط و مقررات تشخیص صلاحیت شرکت‏های مهندسین مشاور استان فارس در روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ با حضور مدیران و کارشناسان ۳۲ شرکت مهندسی مشاور در محل هتل پارک سعدی شیراز (روبروی باغ جهان‏ نما) از ساعت ۸ بامداد تا ۴ بعدازظهر برگزار گردید. در این دوره ابتدا داریوش مختاری رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مهندسان مشاور فارس با اشاره به اهمیت برگزاری دوره ‏های آموزشی، یادآور شدند که دوره‏ های آموزشی به قوام و توسعه درون زای انجمن صنفی مهندسان مشاور استان کمک زیادی می‏کند و هر نهادی نیازمند جذب اعضا و معرفی و موظف به توسعه خدمات به اعضا می ‏باشد. در همین راستا، انجمن صنفی کارفرمایی مهندسان مشاور فارس در ۲ سال اخیر تلاش داشته است حل و فصل امور حرفه ‏ای بیمه، مالیات و رتبه ‏های تخصصی را در دستور کار اجرایی قرار دهد. این نهاد در سال ۱۳۸۴ پایه گذاری شده است و هم اکنون از ۲۰۰ شرکت مهندسین مشاور استان واجد ۱۱۰ عضو می‏ باشد و در بازه زمانی ۶ ماهه پیش رو جذب کلیه مشاوران در دستور کار انجمن می ‏باشد.

photo 2024 03 02 19 56 35 اقتصاددان نوشته

سپس حمیدرضا طبیبی، مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ‏ریزی استان، فعالیت‏های این حوزه را در خصوص برگزاری دوره‏ های آموزشی مشاوران و پیمانکاران و همین‏ طور برگزاری منظم جلسات شورای فنی و کارگروه ‏های چهارگانه آن برشمردند و یادآور شدند برگزاری دوره‏های آموزشی امکان دریافت پیشنهادات و تبادل نظرات را فراهم می‏ کند و به اصلاح رویه‏ ها و ضوابط و دستورالعمل‏ ها کمک می ‏کند و از همین رو، به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

photo 2024 03 02 19 35 40 اقتصاددان نوشته

مبحث اصلی آموزش توسط حمیدرضا دهکردی مقدم، معاون امور مشاوران نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور انجام گرفت. به منظور تسریع و ایجاد شفافیت بیشتر میان شرکت‏های متقاضی و سازمان برنامه و بودجه در بارگذاری اطلاعات و بررسی پرونده‏ های شرکت‏های مهندسان مشاور متقاضی تشخیص صلاحیت، شیوه‏ نامه ارائه مدارک و نحوه بررسی پرونده ‏‏ها در دسترس مشاوران قرار گرفته است. این شیوه ‏نامه در چهارچوب آیین‏ نامه تشخیص صلاحیت مشاوران (مصوب هیات وزیران)، تهیه و ابلاغ شده است. سرفصل‏ های آخرین نسخه این دستورالعمل شامل ملاحظات و راهنمایی‏ های مربوط به مدارک تحصیلی، گواهی اشتغال (سابقه کار)، تمام‏وقت بودن اعضاء، تجربه‏کاری (قراردادها)، کار شاخص، دریافت حق‏ الزحمه، ظرفیت کاری، احراز صلاحیت مشاوره، سهامداران، ساختار مدیریتی و امکانات پشتیبانی و سایر ملاحظات عمومی می ‏باشد. این شیوه ‏نامه جایگزین شیوه ‏نامه شماره ۳۰۰۴۳۸ مورخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ شده است و از ابتدای آذر سال ۱۴۰۲ لازم‏ الاجرا بوده است. پس از ارائه مباحث یادشده، در بخش دوم دوره، پرسش و پاسخ توسط شرکت‏های حاضر در نشست انجام گرفت.

photo 2024 03 02 19 35 48 اقتصاددان نوشته

به گفته مختاری در نظر است کلیه شرکت‏های مهندسین مشاور استان از آموزش ‏های دوره تشخصیص صلاحیت برخوردار شوند و پیش‏بینی می‏ شود با توجه به اهمیت و گاهی پیچیدگی مباحث، برگزاری دوره ‏ها در دو بخش مقدماتی و تکمیلی در دستور کار قرار گیرند. در این نشست، مهرداد پژوهان و تورج کشاورز از اعضای هیات مدیره انجمن، برگزاری نشست را همراهی کردند.

 

داریوش کشاورز-خبرنگار اقتصاددان-فارس

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....