تاریخ انتشار : شنبه 11 فروردین 1403 - 10:16
کد خبر : 162207

دکتر محمد رسولی (وکیل پایه یک دادگستری و نویسنده ی کتب حقوقی)

اینماد و نکاتی در خصوص کارت بازرگانی

اینماد و نکاتی در خصوص کارت بازرگانی

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک چیست؟ اینماد؛ نماد تضمین کیفیت و تایید سایت است، که از طرف سازمان توسعه تجارت الکترونیک به کلیه اشخاص چه حقیقی و چه حقوقی، که از طریق سایت معتبر خود اقدام به ارائه خدمات و یا خرید و فروش می کنند، داده می شود. سازمان توسعه تجارت الکترونیک از زیر

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک چیست؟

اینماد؛ نماد تضمین کیفیت و تایید سایت است، که از طرف سازمان توسعه تجارت الکترونیک به کلیه اشخاص چه حقیقی و چه حقوقی، که از طریق سایت معتبر خود اقدام به ارائه خدمات و یا خرید و فروش می کنند، داده می شود.

سازمان توسعه تجارت الکترونیک از زیر مجموعه های وزارت صنعت معدن و تجارت ایران می باشد.

نماد اعتماد الکترونیک دارای انواع مختلفی است که تصویر لوگوهای نشان دهنده آن نیز متفاوت است. همچون اینماد موقت، اینماد دائم یک ستاره و اینماد دائم دو ستاره، که به صورت حقیقی یا حقوقی به ثبت می رسند.

حقوق اقتصادی اقتصاددان نوشته

نکاتی در خصوص کارت بازرگانی

برای گرفتن کارت بازرگانی یک الزام جدید تعریف شده است که همه اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی صدور یا تمدید کارت بازرگانی باید رعایت کنند.

الزام ذکر شده راجع به سند مالکیت محل فعالیت بازرگان می‌باشد، که باید سند تک برگ  باشد و فرقی بین مالکیت یا اجاره بودن ملک وجود ندارد.

یعنی اگر بازرگان مالک  باشد باید برای ملک محل فعالیت خود سند تک برگ گرفته باشد و اگر بازرگان مستاجر است باید ملکی را اجاره کند که مالک آن سند تک برگ آن را اخذ کرده باشد.

باید دقت کنیم علاوه بر اینکه سند تک برگ و دارای شناسه یکتا باید صادر شده باشد، کاربری ملک هم باید داخل سند تجاری، اداری، صنعتی یا کارگاهی قید شده باشد. و به هیچ عنوان املاک با کاربری مسکونی را قبول نمی کنند.

در آخر لازم به ذکر است که برای اشخاص مستقر در شهرک‌های صنعتی و شرکت های دانش بنیان و همینطور اشخاص حقیقی یا حقوقی که طی دو اظهارنامه عملکرد مالیاتی گذشته خود فروش بیش از پانزده میلیارد ریال اعلام کرده باشند شرایط مثل سابق است.

با درود و سپاس از همراهی شما دوستان و خوانندگان عزیز-دکتر محمد رسولی(وکیل پایه یک دادگستری و نویسنده ی کتب حقوقی)

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....