تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 10:35
کد خبر : 142798

ایران در حمله حماس به اسراییل نقشی نداشته است

ایران در حمله حماس به اسراییل نقشی نداشته است

اقتصاددان :  کابینه فعلی اسرائیل به ریاست نتانیاهو تندروترین کابینه اسرائیل در طول تاریخ این کشور (رژیم) است تعداد بی سابقه ای از چهره های و احزاب تندرو و یهودیان مذهبی افراطی در این دولت حضور دارند ، مخالفان نتانیاهو که بیش از ۴۰ هفته در خیابان ها به سیاست های او معترضند اعتقاد دارند

اقتصاددان :  کابینه فعلی اسرائیل به ریاست نتانیاهو تندروترین کابینه اسرائیل در طول تاریخ این کشور (رژیم) است تعداد بی سابقه ای از چهره های و احزاب تندرو و یهودیان مذهبی افراطی در این دولت حضور دارند ، مخالفان نتانیاهو که بیش از ۴۰ هفته در خیابان ها به سیاست های او معترضند اعتقاد دارند که این کابینه  اصول دموکراتیک نظام سیاسی این کشور را هدف قرارداده است. محوری ترین شعار همه معترضان خیابانی هم “نه به دیکتاتوری” بود. این اعتراضات در هفته ای اخیر به ارتش و نیروی های مسلح اسرائیل نیز سرایت کرده بود و بسیاری از نظامیان فعال و ذخیره ارتش اسرائیل نیز ضمن اعلام حمایت از معترضان تهدید به اعتصاب کرده بودند. علاوه بر این موضوع مهم ، نحوه برخورد دولت با معترضین و ادامه سیاست های افراطی دولت، روابط امریکا و اسرائیل را نیز پرتنش کرده بود به گونه ای که مدت ها نتانیاهو در انتظار تماس بایدن و صحبت با او نشسته بود ولی کاخ سفید خواهان برقراری چنین ارتباطی نمی شد.

به نظر شما نتانیاهو با بک چنین چالش بزرگ داخلی و بین المللی چگونه می توانست تمام احزاب کشور و مردم معترض وسط خیابان و مهمتر از همه متحدان بین المللی خود را هماهنگ و پشت سرخود نگه دارد و از سقوط کابینه و دولت خود جلوگیری کند . تنها یک راه برای دیکتاتور باقی نمانده بود و آن بکار بستن همان تئوری شناخته شده یعنی استفاده از یک “جنگ نظامی تمام عیار” بود. جنگی که قادر است وحدت ملی بیافریند. بنابراین او همواره به دنبال چنین جنگی می گشت و از این فرصت پیش آمده نیز نهایت استفاده را برد و با حمله حماس و رسمیت دادن به جنگ ، وضعیت فوق العاده در کشور اعلام کرد تا او را قادر نماید بهترین بهانه را برای سرکوب تمام معترضین داخلی به دست بیاورد و علاوه بر آن متحدان خارجی خود نظیر امریکا و انگلیس و … را که پیمان امنیتی با آنها دارد را نیز در این راه با خود همراه نماید.

گاردی که او در شوآف های تبلیغاتی خود می گیرد که ما درسی به حماس می دهیم که دنیا فراموش نکند و … از همین جا بر می خیزد وگرنه مقابله با یک گروه و ملتی که ارتش ندارد چه افتخاری دارد که مدام بر طبل جنگ می کوبد و پیوسته می گوید ما در این جنگ پیروز خواهیم شد و حتی در این راستا وضعیت سلامتی هموطنان خودش هم که در غزه به اسارت حماس درآمده اند نیز برایش کوچکترین اهمیتی ندارد و بلاانقطاع غزه را بمباران و موشکباران می کند.

بنابراین بررسی و رصد دقیق وضعیت داخلی اسرائیل برای استراتژیست های ایرانی کاملا روشن و هویدا می کرد که این زمان ، زمانی مناسبی برای جنگ نیست. چون وضعیت نابسمان این کشور می رفت که خود اسرائیل را بدون مداخله یک عامل خارجی به یک جنگ داخلی بکشاند.

بنابراین لازم نیست سناتورهای امریکایی به دنبال شواهدی بگردند که حمله حماس را به ایران نسبت دهند . تجربه هشت سال دفاع مقدس به ایران هوشمندی  زمان و مکان صحیح و دقیق هر نوع حمله ای را  آموخته است. و اگر قرار بر طراحی چنین عملیاتی بود، مسلما این زمان انتخاب نمی شد.

ولی در هر حال و در هر شرایطی که پیش آمده است همه ما موظفیم پشت سر حماس از ملت مظلوم فلسطین دفاع نماییم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....