تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1402 - 19:12
کد خبر : 152094

افزایش ۱٫۱۵۰ میلیاردی آزرا ۲۰۱۹ در ۸ ماه + نمودار

افزایش ۱٫۱۵۰ میلیاردی آزرا ۲۰۱۹ در ۸ ماه + نمودار

هیوندای آزرا سدان لوکس شرکت هیوندای کره جنوبی است که به‌ نوعی نمونه پرزرق‌ و برق‌ هیوندای سوناتا محسوب می‌شود. ششمین نسل از هیوندای آزرا به‌عنوان یک سدان لوکس وارد ایران شد و توانسته جایگاه قابل قبولی در بازار برای خود به دست آورد. هیوندای آزرا بعد از یک غیبت سه چهار ساله به ‌عنوان

هیوندای آزرا سدان لوکس شرکت هیوندای کره جنوبی است که به‌ نوعی نمونه پرزرق‌ و برق‌ هیوندای سوناتا محسوب می‌شود. ششمین نسل از هیوندای آزرا به‌عنوان یک سدان لوکس وارد ایران شد و توانسته جایگاه قابل قبولی در بازار برای خود به دست آورد.

هیوندای آزرا بعد از یک غیبت سه چهار ساله به ‌عنوان مدل ۲۰۱۸ و سپس ۲۰۱۹ به ایران بازگشت. آزرا در نسل جدید، از سه نوع پیشرانه‌ی ۲.۴، ۳ و ۳.۵ لیتر استفاده می‌کند که طبیعتا، نسخه‌ی ۲.۴ لیتری آن در ایران، فروخته می‌شود. این محصول، در همه‌ی مدل‌های بازار جهانی، دارای گیربکس اتوماتیک و سیستم محرک دیفرانسیل جلو است.

ارزان‌ترین نمونه‌ی آزرا، مجهز به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر و ۲۳۶۰ سی‌سی است، این محصول، قدرت ۱۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر از ۴۰۰۰ دور بر دقیقه فراهم می‌کند.

روند قیمت آزرا در ۸ ماه
آزار مدل ۲۰۱۹ از زمان ورود به ایران تنوع قیمتی جالب توجهی داشته است. این خودرو از اردیبهشت سال جاری هم از نوسان قیمت در امان نماند و در این مدت رشد و افت قیمت را تجربه کرد. ارزیابی قیمت این خودرو در بازه زمانی مورد بررسی نشان می‌دهد این خودرو در اریبهشت سال جاری بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد و در این ماه با قیمت ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون در بازار قیمت گذاری شد، روندی که با جدی شدن خبر ورود خودروهای وارداتی و شکست طلسم ۷ ساله واردات خودرو در مرداد سال جاری تغییر کرد و با این شرایط قیمت این خودرو در مرداد ماه به ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون رسید و در دو ماه بعد (شهریور و مهر) هم روند کاهش قیمت این خودرو ادامه داشت. اما در آبان‌ماه و اجرایی نشدن وعده‌های داده شده برای ورود خودروهای جدید شاهد بازگشت رشد قیمت در بازار این خودرو بودیم.

افزایش 1.150 میلیاردی آزرا 2019 در 8 ماه + نمودار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....