تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1400 - 18:05
کد خبر : 65915

اصول حکمرانی درک تغییر شرایط

اصول حکمرانی درک تغییر شرایط

بنام خدااصول حکمرانی ، درک تغییر شرایط ۳۳ سال پیش جنگ ایران و عراق پایان یافت و همکنون دو کشور دشمن به دو کشور دوست تبدیل شده اند.حال فکر کنید همکنون شخصی بنام دفاع از نظام و اسلام و خون شهدا بخواهد به عراق حمله کند و بگوید ما نباید در شعارهایمان تغییر دهیم .شاید

بنام خدا
اصول حکمرانی ، درک تغییر شرایط

۳۳ سال پیش جنگ ایران و عراق پایان یافت و همکنون دو کشور دشمن به دو کشور دوست تبدیل شده اند.
حال فکر کنید همکنون شخصی بنام دفاع از نظام و اسلام و خون شهدا بخواهد به عراق حمله کند و بگوید ما نباید در شعارهایمان تغییر دهیم .شاید چنین شخصی آدم مذهبی و خوبی باشد اما بدلیل عدم درک تغییر شرایط ، شعارها و رفتارش نظام ، کشور و مردم را بخظر خواهد انداخت.
این مثال ساده و قابل فهمی بود برای برخی تغییر شرایط پیچیده تر که عدم توجه به آنها مشکل ساز شده است .
شرایط امروز خاورمیانه و جهان با پنجاه سال پیش بسیار تغییر کرده و اگر شما بخواهید در یک جاده مارپیچ ، اصلا فرمان را تغییر ندهید ، سقوط اتوبوس به داخل دره حتمی خواهد بود.
رزمنده ای که قبل از شروع عملیات شروع به شعار دادن کند با این شعار بی موقع جان همه رزمندگان و سرنوشت مو‌فقیت عملیات را بخطر خواهد انداخت، امروز برخی شعارها ، هر چند خوب ، بدلیل عدم درک شرایط ،بسیار خطر آفرین شده و برای کشور هزینه ساز گردیده است.
بدخواهان و دشمنان ایران که نمیخواهند مردم ما را ثروتمند و خوشبخت ببینندبه بهانه این شعارها برای نابودی اقتصاد و فروپاشی ایران، ما را تحریم کرده و حق مسلم ما در بازار فروش نفت را گرفته اند.
تمام کشورهای صادر کننده نفت و گاز و سایر کشورهای ذینفعی که آنها هم از این موضوع حسابی پول به جیب زده اند بسیار خوشحالند و بصورت محرمانه یا آشکار در این توطئه همکاری میکنند.
در زمان امام خمینی (ره) عده ای دانسته یا ندانسته با شعار حمایت از فلسطینیان در حالی که ایران خود درگیر یک جنگ سخت بود به رزمندگان اسلام پیشنهاد جنگ با اسرائیل را دادند که این اشتباه بزرگ با توجه به طرفداری یاسر عرفات به نمایندگی مردم فلسطین از صدام در آن شرایط حساس میتوانست برای ما بسیار خطرساز باشد و لذا این موضوع با درایت امام و با سیاست راه قدس از کربلا میگذرد حل شده و مجددا ذهن رزمندگان و امت حزب الله برای حل مشکل اصلی کشور ایران متمرکز گردید.
امروز جنگ اقتصادی برای ما بمراتب مهمتر و خطرناکتر از جنگ تحمیلی بوده و بایستی با اتخاذ یک سیاست صحیح تمام توان کشور برای غلبه بر مشکلات اقتصادی و تامین آینده جوانان متمرکز گردیده و مسئولین از هرگونه سخنانی که برای بدتر کردن شرایط اقتصادی و افزایش فشار به مردم ایران بهانه به دست سیاستمداران فریبکاری که مورد تنفر مردم کشورهای خودشان هم هستند بدهد، خودداری کنند.
بعنوان مثال مقام رهبری برای حل مسئله اعراب و اسرائیل پیشنهاد رجوع به آرای عمومی و برگزاری رفراندوم را داده اند که همین سیاست برای اظهار نظر رسمی مسئولان در مجامع داخلی و خارجی کفایت نموده و نبایستی از آن فراتر رفت .
وقت آن است که ما هم مانند آن رزمنده عزیز «بیدار و هشیار» شویم و با درک تغییر شرایط جهان خدای نکرده با شعار اشتباه یا بی موقع به ضرر نظام ، کشور و مردم ایران عمل ننماییم.
الشعراء : ۱۹،۲۰
وَفَعَلْتَ فَعْلَتَکَ الَّتِی فَعَلْتَ وَأَنْتَ مِنَ الْکَافِرِینَ و انجام دادی کار (اشتباه)خود را که کردى و تو از ناسپاسانى
قَالَ فَعَلْتُهَا إِذًا وَأَنَا مِنَ الضَّالِّینَ
گفت آن را هنگامى مرتکب شدم که (کاملا بیدار و هشیار نبودم ) و گمراه شدم
فرشاد فرهادی
پنجشنبه ، الخمیس، Thursday
۱۴۰۰/۸/۲۰
۱۴۴۳/۴/۵
۲۰۲۱/۱۱/۱۱

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....