تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1402 - 22:30
کد خبر : 154068

در سال آینده :

استخدام بیش از ۷۲ هزار معلم جدید با آزمون ورودی

استخدام بیش از ۷۲ هزار معلم جدید با آزمون ورودی

اقتصاددان :  وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون‌های استخدامی امسال به لحاظ کمی و کیفیت تاریخی بود. رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: ‌در تلاش هستیم تا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌امید را در کشور برجسته کنیم، ایران در دولت سیزدهم به کارگاه مدرسه سازی تبدیل و ۵ هزار مدرسه در دو سال ساخته شد، در شرایطی

اقتصاددان :  وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون‌های استخدامی امسال به لحاظ کمی و کیفیت تاریخی بود. رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: ‌در تلاش هستیم تا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌امید را در کشور برجسته کنیم، ایران در دولت سیزدهم به کارگاه مدرسه سازی تبدیل و ۵ هزار مدرسه در دو سال ساخته شد، در شرایطی که بسیاری از پروژه‌های آموزشی به مدت ۱۵، ۱۰ و ۷ سال ناتمام باقی مانده بود، آیا باید امید را نشان دهیم یا ترک دیوار یک مدرسه که البته آن هم دغدغه آموزش و پرورش و رئیس جمهور است. تا پایان سال ۹۵۰ مدرسه جدید در کشور می‌سازیم.

وی افزود: معلمان کشور ۱۰ سال منتظر اجرای رتبه بندی بودند و در دو دولت هر ماه درباره رتبه بندی حرف زدند اما آنقدر اجرا نشد که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ به بزرگترین مطالبه کشور تبدیل شد، دولت رئیسی اعلام کرد، رتبه‌بندی را هر چه باشد اجرا خواهد کرد و لایحه آن به مجلس با ۸ هزار میلیارد تومان ارسال شد و با ۳۶ هزار میلیارد تومان تصویب و با ۵۰ هزار میلیارد تومان اجرا شد و اشکالات آن نیز در حال برطرف شدن است.

وی افزود: امروز به جای نشان دادن این دستاورد بزرگ بیان می‌کنند، معلمان اعتراض دارند که چرا رتبه آنها ۳ شد در حالی که باید ۴ می‌شد، با اجرای رتبه‌بندی به طور میانگین ۲۶ درصد به حقوق معلمان اضافه شد.

او ادامه داد: ۲۰۰ هزار معلم کف حقوق را دریافت می‌کردند اما اکنون معلمی که رتبه‌بندی داشته باشد کف حقوق بگیر نیست، رتبه بندی به تازگی مستقر شده است و ارتقا و اجرای آن در سال‌های پیش‌رو عملیاتی خواهد شد؛ این امید آفرین است یا اینکه معلمی به رتبه خود اعتراض دارد.

صحرایی با اشاره به این‌که رسانه‌ها منبع امید و ناامیدی هستند و آیا در خدمت اقتدار و امید کشور فعالیت می‌کنند یا اهداف سیاسی، گفت: رتبه بندی اتفاق بزرگی بود و خواهید دید معلمان چگونه با شرکت در انتخابات و مشارکت نشان می‌دهند، رتبه بندی چگونه تأثیر مستقیم بر ارتقای کیفیت و مشارکت آنها داشته است.

وی درباره مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: با اجرای این مصوبه، میزان راهیابی داوطلبان مناطق محروم به دانشگاه‌های کشور به طرز چشمگیری تغییر کرده است، در استان کرمان تعداد رتبه‌های برتر ۶ برابر شده است، در گذشته سه هزار نفر برتر کنکور در بین ۱۱ استان تقسیم شده بود اما امروز در بین ۲۰ استان و ۷ استان که سهم کمتری از رتبه‌های زیر سه هزار داشتند، جایگاهشان رشد کرد به عنوان مثال سهم استان سیستان و بلوچستان از ۰.۱۶ درصد به  ۰.۴۸ درصد رسید و  غول کنکور در چراغ جادو قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که مافیای کنکور تا ابطال مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی حرکت کرد، گفت: شورای نگهبان این مصوبه را احیا کرد،، اما برخی به جای آنکه امید را ببینند، گفتند که میانگین معدل رشته علوم انسانی ۸.۷۵ است؛ آیا این معدل حاصل عملکرد دولت دو ساله است، این معدل پایه دوازدهم است و شفاف به مردم گفتیم این وضع آموزش کشور در دولتی است که آن را تحویل گرفتیم.

صحرایی افزود:‌ وضعیت واقعی معدل دانش‌آموزان کشور این‌گونه است؛‌ در دوره ابتدایی که ارزشیابی توصیفی است و معدل نداریم، در دوره متوسطه اول معدل پایه هفتم ۱۶.۹۴، پایه هشتم ۱۶.۸۵ و پایه نهم ۱۶.۸۹ است. معدل در پایه دهم رشته ۱۵.۶۲، رشته ریاضی ۱۶.۹، انسانی۱۳.۸۴ و علوم و معارف اسلامی ۱۵.۸۴ است. در پایه یازدهم معدل دانش‌آموزان رشته ریاضی ۱۵، تجربی ۱۵.۶۱، علوم انسانی ۱۳.۸۸ و معارف اسلامی ۱۵.۱۶ است؛ این معدل واقعی دانش‌آموزان کشور است. این نمرات معدل کل دانش‌آموزان است و ماجرای معدل کتبی متفاوت است.

برگزاری امتحانات نهایی برای پایه‌های دهم و یازدهم

صحرایی ادامه داد: خرداد ۱۴۰۳ علاوه بر پایه دوازدهم در پایه‌های دهم و یازدهم نیز امتحانات نهایی داریم و معدل کتبی، در کنکور ۱۴۰۳ تأثیر ۵۰ درصدی در ورود به دانشگاه‌ها دارد و حتماً در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ کاهش نمره خواهیم داشت؛  نمی‌خواهیم با مردم دو رو باشیم در حالیکه می‌توانستم  به جای معدل کتبی معدل کل را منتشر کنیم اما معدل کتبی برای راهیابی به دانشگاه تأثیر دارد.

وی افزود: آزمون‌های استخدامی امسال به لحاظ کمی و کیفیت تاریخی بود. در سال آینده بیش از ۷۲ هزار معلم جدید با آزمون ورودی استخدام  می‌شوند، ۲۰ هزار نفر نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان و رجایی جذب می‌شوند که بیش از ۶۰ درصد کل استخدام‌های دولت است.

او ادامه داد: ‌تا پایان برنامه هفتم  باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان به هنرستان بروند بنابراین نیاز است ۱۵۰۰ هنرستان جدید بسازیم اما مهمتر از آن هنرستان‌های جوار و قلب صنایع است، در برخی استان‌ها هنرستان دریایی، بهداشت و درمان و کشاورزی داریم همچنین باید به سرعت بتوانیم رشته‌های هنرستانی را تغییر دهیم تا به نیاز روز کشور پاسخ دهیم.

صحرایی گفت:‌سال آینده سیاست ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی را دنبال می‌کنیم، مدارس دولتی برای ما اصل هستند براین اساس تنوع مدارس کاهش پیدا می‌کند، کیفیت معلمان افزایش و  در امتحانات نهایی دوره متوسطه دوم برای نخستین بار دانش‌آموزان معلمان را ارزیابی می‌کنند همچنین آزمون هماهنگ ملی در پایان پایه ششم و نهم برگزار می‌شود، در بحث کیفیت با هیچ فردی تعارف و لاپوشانی نداریم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: برای نخستین بار، در سه پایه متوسطه دوم دانش‌آموزان معلمان را ارزیابی خواهند کرد. برای پایه نهم و ششم نیز آزمون هماهنگ ملی خواهیم داشت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....