تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 - 22:21
کد خبر : 124417

از بارگزاری بیشتر جمعیت در تهران پرهیز شود

از بارگزاری بیشتر جمعیت در تهران پرهیز شود

مرکز پژوهشهای مجلس از وجود یک تهدید جدی درخصوص تاب آوری شهر تهران خبر داده و با تمرکز روی مفهوم «ظرفیت بُرد شهری» توصیه کرده است از بارگذاری بیشتر جمعیتی درتهران پرهیز شود.   اقتصاددان :  ظرفیت بُرد شهری به حداکثر تعداد جمعیت و یا آثار ناشی از فعالیت های آنها شامل مصرف ماده، انرژی،

مرکز پژوهشهای مجلس از وجود یک تهدید جدی درخصوص تاب آوری شهر تهران خبر داده و با تمرکز روی مفهوم «ظرفیت بُرد شهری» توصیه کرده است از بارگذاری بیشتر جمعیتی درتهران پرهیز شود.

  اقتصاددان :  ظرفیت بُرد شهری به حداکثر تعداد جمعیت و یا آثار ناشی از فعالیت های آنها شامل مصرف ماده، انرژی، تولید پسماند، توسعه فیزیکی و کاربری های شهری دلالت می کند که می تواند توسط زیست‌بوم شهری بدون ایجاد تغییرات جدی و یا آسیب های غیرقابل بازگشت به سلامت محیط و ساکنین، تحمل شود.

در این گزارش، پس از انتخاب ۳۵ شاخص موثر محیط زیستی مانند بلایای طبیعی، میزان مصرف انرژی، تولید پسماند، آلاینده های هوا و …، وضعیت فشار وارده بر مناطق ۲۲ گانه تهران مورد سنجش قرار داده شده که نتایج بیانگر این است که هیچ‌یک از مناطق بیست و دو گانه دارای عدد فشار کل مطلوب، خیلی کم، کم یا حتی متوسط نیستند.
بر این اساس فشار کلی حاصل از تمامی شاخص های سی و پنج گانه وارد بر فقط مناطق غربی ۲ ،۵ ،۲۱ و ۲۲ متوسط تا زیاد و ۱۸ منطقه دیگر زیاد تا خیلی زیاد است.

بر اساس شاخص ظرفیت برد شهری، مناطق ۲۲ و ۵ بهترین رتبه را در شهر تهران دارند.

photo 2023 05 01 22 45 25 اقتصاددان نوشته

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....