تاریخ انتشار : یکشنبه 24 مهر 1401 - 15:51
کد خبر : 104597

اروپا: روسیه از سلاح اتمی استفاده کند پاسخ می‌دهیم

اروپا: روسیه از سلاح اتمی استفاده کند پاسخ می‌دهیم

در ادامه ادعاها و گمانه‌زنی‌های مقامات و رسانه‌های غربی درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح اتمی، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اروپا تأکید کرد بدون شک اروپا به این حمله احتمالی پاسخ می‌دهد. دیلی‌میل، «نبیلا مسرلی»، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اگر روسیه از سلاح اتمی استفاده کند، اروپا قطعاً پاسخ خواهد داد.

در ادامه ادعاها و گمانه‌زنی‌های مقامات و رسانه‌های غربی درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح اتمی، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اروپا تأکید کرد بدون شک اروپا به این حمله احتمالی پاسخ می‌دهد.

دیلی‌میل، «نبیلا مسرلی»، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اگر روسیه از سلاح اتمی استفاده کند، اروپا قطعاً پاسخ خواهد داد.

وی در نشست مطبوعاتی کمیسیون اروپا در خصوص احتمال اقدام روسیه به استفاده از سلاح‌های اتمی تاکتیکی در جنگ اوکراین افزود: آنچه نماینده عالی (جوزف بورل) گفته، کاملاً واضح است. حمله اتمی پیامدهای ناگواری خواهد داشت و هیچ شکی نیست که اروپا و متحدانش به استفاده از سلاح اتمی پاسخ خواهند داد.

این مقام اروپایی همچین تأکید کرد این اظهارات واژه‌های توخالی نیستند، از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، اتحادیه اروپا اقدامات بی‌سابقه‌ای برای حمایت از اوکراین در همه سطوح، از جمله نظامی، انجام داده است.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه هشدار داد اگر «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از سلاح اتمی علیه اوکراین استفاده کند، نیروهای روسیه با پاسخ نظامی غرب نابود می‌شوند».

 

  ناتو حمله هسته‌ای را تمرین می‌کند

به گزارش اقتصاددان به نقل از فارس  ،  ائتلاف ناتو در رزمایشی که از روز دوشنبه آغاز می‌شود استفاده از بمب‌های هسته‌ای آمریکا در اروپا را با مشارکت حدود ۶۰ جنگنده از نیروی هوایی ۱۴ کشور تمرین خواهد کرد.

احتمال استفاده روسیه از سلاح اتمی,حمله به روسیه

«سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) روز جمعه (۱۴ اکتبر/ ۲۲ مهر) اعلام کرد رزمایش سالانه هسته‌ای خود را روز دوشنبه آغاز خواهد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز در این رزمایش حدود ۶۰ هواپیما با انجام پروازهای آزمایشی بر فراز بلژیک، دریای شمال و انگلیس استفاده از بمب‌های هسته‌ای آمریکا در اروپا را تمرین خواهند کرد.

در این تمرین‌ها از بمب استفاده نخواهد شد، اما نیروی هوایی کشورهای عضو ائتلاف به تمرین با جنگنده‌هایی خواهند پرداخت که قابلیت حمل بمب‌های هسته‌ای B61 آمریکا را خواهند داشت.

رزمایش ناتو احتمالاً با رزمایش هسته‌ای روسیه همزمان خواهد شد. مسکو در این رزمایش زیردریایی‌ها، موشک‌ها و بمب‌افکن‌های قادر به حمل سلاح‌های اتمی را آزمایش می‌کند.

ناتو گفته رزمایش‌ سالانه این ائتلاف ارتباطی با تنش‌های اخیر از سوی روسیه ندارد. در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت ناتو قرار گرفته آمده است: «این رزمایش که تا ۳۰ اکتبر ادامه خواهد داشت یک فعالیت تمریمی روتین و هر ساله است و ارتباطی با هیچ‌یک از تحولات فعلی جهان ندارد.»

«اوئانا لانگسو»، یکی از سخنگوهای ناتو به رویترز گفت: «این رزمایش برای اطمینان خاطر از این است که بازدارندگی هسته‌ای ائتلاف کماکان ایمن، سالم و موثر است.»

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو به تازگی گفته که این تمرین‌ها علی‌رغم تنش‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد. او گفته بود که لغو این رزمایش به دلیل جنگ اوکراین «پیام بسیار غلطی ارسال می‌کرد.»

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....