تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 فروردین 1402 - 19:49
کد خبر : 121478

اخراج ۴ کارمند سفارت ایران از باکو

اخراج ۴ کارمند سفارت ایران از باکو

جمهوری آذربایجان در ادامه سیاست‌های تنش‌زای خود علیه تهران، ۴ کارمند سفارت ایران در این کشور را عنصر نامطلوب خواند. جمهوری آذربایجان که طی ماه‌های اخیر اقدام به انجام اقدامات تحریک آمیز و تنش زا علیه جمهوری اسلامی ایران کرده است از احضار سفیر تهران در باکو خبر داد. وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد

جمهوری آذربایجان در ادامه سیاست‌های تنش‌زای خود علیه تهران، ۴ کارمند سفارت ایران در این کشور را عنصر نامطلوب خواند.

جمهوری آذربایجان که طی ماه‌های اخیر اقدام به انجام اقدامات تحریک آمیز و تنش زا علیه جمهوری اسلامی ایران کرده است از احضار سفیر تهران در باکو خبر داد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد ششم آوریل (۱۵ فروردین ماه) اقدام به احضار سید عباس موسوی، سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران به این وزارتخانه کرده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از آذرتاک ،   این وزارتخانه مدعی است: در گفتگو میان دو طرف نارضایتی شدید باکو از اقدامات تنش زای ایران درباره جمهوری آذربایجان به سفیر این کشور انتقال داده شد.

باکو تاکید دارد به عباس موسوی اعلام شد ۴ تن از کارکنان سفارت ایران به دلیل فعالیت‌های مغایر با وضعیت دیپلماتیک و مغایر با کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در مورد روابط دیپلماتیک، عنصر نامطلوب محسوب می‌شوند و از آن‌ها خواسته شده است طی ۴۸ ساعت آینده خاک جمهوری آذربایجان را ترک کنند.

جمهوری آذربایجان از ذکر جزئیات بیشتر درباره دلیل اخراج چهار کارمند سفارت ایران در باکو اجتناب کرد. تاکنون تهران به این اقدام باکو واکنش نشان نداده است، اما در عرف دیپلماتیک انجام اقدامات متقابل در این زمینه پیشبینی شده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....