تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 - 11:55
کد خبر : 80469

اختلاف تهران و مسکو بالا گرفت؟

اختلاف تهران و مسکو بالا گرفت؟

در بورس روز دوشنبه رشد ۲۰هزار و ۳۲۷واحدی (۱.۵درصد) شاخص کل را در سطح ۱.۳۴۲ میلیون واحدی قرار داد.شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۸ درصد رشد کرد. رکورد ارزش معاملات در ۴ ماه اخیر شکسته شد و به مبلغ ۵۸۰۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع پالایش، فلزات اساسی و شیمیایی‌ ها در بین نمادها پالایش، شبندر و

در بورس روز دوشنبه رشد ۲۰هزار و ۳۲۷واحدی (۱.۵درصد) شاخص کل را در سطح ۱.۳۴۲ میلیون واحدی قرار داد.شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۸ درصد رشد کرد.

رکورد ارزش معاملات در ۴ ماه اخیر شکسته شد و به مبلغ ۵۸۰۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع پالایش، فلزات اساسی و شیمیایی‌ ها در بین نمادها پالایش، شبندر و شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حدود ۱۶۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شبندر و شتران بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای وبملت و بپاس داشتند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو: در کالاهای اساسی که ارزشان حذف می‌شود، کالابرگ داده می‌شود. اگر اعتبارات مناسب برای بیمه‌ها دیده شود، بیمه می‌تواند مابه‌التفاوت قیمتی را جبران کند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: قراردادهای اجاره در آخرین ماه سال تحت تاثیر صفر شدن رشد قیمت ملک با قیمت‌های پایین‌تری نسبت به ماه‌های گذشته منعقد می‌شود و خانه‌های گران اجاره نمی‌رود.

کالاهای اساسی تخلیه شده در بنادر کشور در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه پارسال، رشدی ۲۷ درصدی داشته است.

مجلس با سندیت برگ سبز خودرو موافقت کرد.

با ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار، از این پس صندوق‌های سرمایه‌گذاری مجاز به فعالیت در بازار اختیار معاملات در بورس کالای ایران خواهند بود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ،  معاون وزیر راه و شهرسازی: تاکنون بیش از ۵ میلیون ۲۰۰ هزار نفر برای مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند و متقاضیان تا پایان سال جاری برای نام‌نویسی فرصت دارند.

سخنگوی گمرک ایران: میزان تجارت خارجی ایران در یازده ماه امسال، ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

قیمت طلا در معاملات دیروز بازار جهانی به بیش از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس صعود کرد.

مدیرعامل بورس انرژی ایران: معاملات قراردادهای آتی «متانول» و «نفتای سبک» رسماً از روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه آغاز می‌شود.

قیمت نفت برنت با گشایش بازارهای جهانی امروز، یک پرواز ١٢ درصدی داشته و به ١٢٩دلار در هر بشکه رسیده است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع: نظر مجمع تشخیص نسبت به مصوبه مجلس درباره واردات خودرو مثبت شده است.

قیمت دلار دیروز با رشد ۳۲۰ تومانی به ۲۶ هزار تومان بازگشت.

ایرنا دیشب از سفر کوتاه باقری کنی مذاکره‌کننده ارشد ایران به تهران خبر داد.

مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین: دیگر هیچ گفتگویی در سطح کارشناسان یا نشست‌های رسمی وجود ندارد. در روزهای آینده زمان آن است که تصمیمات سیاسی برای پایان دادن به مذاکرات وین گرفته شود.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با لاوروف همتای روسی: همکاری‌های ایران با هیچ کشوری از جمله روسیه نباید متاثر از فضای تحریم باشد.

الجزیره: لاوروف به اطلاع امیرعبداللهیان رسانده که ضرورت دارد توافق هسته ای برای طرفین توافق در همه زمینه ها حقوق مساوی ایجاد کند.

رویترز نوشت: فرانسه روز دوشنبه به روسیه هشدار داد که در مذاکرات احیای برجام، به باج‌گیری متوسل نشود. یک مقام ریاست جمهوری فرانسه به خبرنگاران گفت: «روس‌ها واقعاً دارند تلاش خود را در این موضوع می کنند و ایرانی‌ها راضی نیستند، هرچند که البته خیلی علنی در این مورد سخن نمی‌گویند. ما تلاش می‌کنیم راهی پیدا کنیم.»

سفیر روسیه در ایران درباره اظهارات اخیر لاوروف گفت: سوءتفاهمی در این خصوص پیش آمده است. از مردم ایران می‌خواهیم که به اظهارات رادیوهای بیگانه گوش ندهند. ما رسماً از طریق منابع دیپلماتیک به دوستان ایرانی در این خصوص توضیح خواهیم داد.

امیر عبداللهیان در نشست هم اندیشی با جمعی از نمایندگان مجلس: ضمن ایستادگی در حفظ و رعایت خطوط قرمز ، اجازه نخواهیم داد هیچ عامل خارجی منافع ملی کشور را در مذاکرات وین برای لغو تحریم ها، تحت تاثیر قرار دهد.

مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات هسته ای ایران، اولیانوف، هنگامی که از وی در مورد موضع روسیه در مورد درخواست های تضمینی سؤال شد، از پاسخ دادن خودداری کرد.

شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی: چشم‌انداز توافق بدلیل تاخیر واشنگتن در اتخاذ تصمیم سیاسی مبهم است.

شمخانی: کنش‌های مثبت و منفی کشورهای حاضر در ‌ مذاکرات وین⁩ با هدف تامین منافع انجام می‌شود و قابل درک است. ارزیابی مولفه‌های جدید موثر بر مذاکرات و اتخاذ ابتکارات مذاکراتی برای سرعت دادن به حصول نتیجه را در دستور کار داریم.

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امورخارجه: ما خبری درباره خروج روسیه از برجام نداریم و گمانه‌زنی رسانه‌ای است.

واکنش خبرنگار وال استریت ژورنال به خبر خروج روسیه از برجام: من چنین چیزی نشنیده‌ام.

خطیب‌زاده:رویکرد روسیه تا به امروز رویکرد سازنده ای در مذاکرات وین بوده است. هنوز منتظر شفاف‌سازی مسکو در خصوص خواسته‌ی خود از واشنگتن هستیم.

خطیب‌زاده: در زمینه تبادلات زندانیان بین ایران و آمریکا پیشرفت‌هایی حاصل شده است. اگر طرف آمریکایی این بار به تعهدات خود عمل کند و شب اجرا عقب‌نشینی نکند، می‌توانیم یکی از پرونده‌های مهم در حوزه انسانی را ببندیم.

خطیب‌زاده: تعداد موارد مورد اختلاف در مذاکرات وین از انگشتان یک دست کمتر است و همه منتظر پاسخ ایالات متحده است. اگر رویکرد آمریکا منطقی باشد، سریع‌ترین توافق در دسترس است.

خطیب‌زاده: تاریخ برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان هنوز قطعی نشده است ولی اراده دو طرف بر برگزاری این دوره از مذاکرات است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: در مذاکرات وین، هنوز ۶ تا ۷ مورد از تحریم‌ها محل اختلاف است. نظرات طرفین در بحث تحریم‌هایی مانند فروش نفت، تبادل مالی، کشتیرانی و … به همدیگر نزدیک شده است.

پس از پایان دور سوم مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه در بلاروس که سه ساعت طول کشید طرف روسی اعلام کرده که مذاکرات ادامه خواهد یافت و نتایج حاصل از این دور کم‌تر از انتظارات بوده است.

وزیران خارجه روسیه و اوکراین شنبه در آنتالیا دیدار می‌کنند.

وزیران خارجه ایران و ترکیه در تماس تلفنی درباره سفر آتی اردوغان رییس جمهور ترکیه به ایران تبادل نظر کردند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....