تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1402 - 14:25
کد خبر : 154267

آیا واقعاً دولت سیزدهم برنامه ندارد؟!

آیا واقعاً دولت سیزدهم برنامه ندارد؟!

دکتر مجید سجادی پناه  عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : اخیرا آقای عبدی پرچمدار اصلاح طلبان گفته است که دولت رئیسی بجای هفت هزار صفحه تنها هفت خط برنامه می داد کافی بود. (هیچی ندارند) البته من نمی دانم این اسب سرکشی که ایشان سوار است (قلمش) و با آن به

دکتر مجید سجادی پناه  عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : اخیرا آقای عبدی پرچمدار اصلاح طلبان گفته است که دولت رئیسی بجای هفت هزار صفحه تنها هفت خط برنامه می داد کافی بود. (هیچی ندارند)

البته من نمی دانم این اسب سرکشی که ایشان سوار است (قلمش) و با آن به هر کوی برزنی سر می زند(تمام حوزهای درمانی ، اقتصادی ، اجتماعی و …) از کجا تغذیه و سیراب می شود؟ آنهم در این دنیای به شدت تخصصی!
ولی همین قدر می دانم که برای اداره کشور که نه ، بلکه برای اداره همان روزنامه ای که ایشان مستمرا برایش سرمقاله می نویسد هم بیش از ۷ خط برنامه لازم است.
و هنوز هم بر ما مشخص نیست فردی با اینهمه حساسیت نسبت به برنامه ریزی برای اداره کشور، چرا در زمان دولت آقای روحانی با انهمه تحصیلکردگان خارج رفته که مدعی نوشتن برنامه های توسعه بودند ولی متاسفانه با وجود همه آنها کشور یکسال بدون برنامه ریزی اداره شد (فاصله برنامه پنجم و ششم) چرا قلم آقای عبدی بر کاغذ نچرخید و هیچ اعتراضی را ثبت نکرد؟؟؟!!!

ای کاش اساسا آقای عبدی به این موضوع کلان تر می پرداختند که آیا وقتی کشور برنامه های توسعه دارد که در مجلس تصویب و بصورت قانون در می آید آیا بازهم می بایست از روسای جمهور در هنگام انتخابات برنامه مطالبه کرد؟!

و اگر زمانی برنامه وزارتخانه ها که منبعث از قانون تشکیل و قانون برنامه های توسعه است با برنامه رئیس جمهور زاویه پیدا کرد، آنوقت چه اقدامی باید صورت گیرد؟!
و یا اگر وزارتخانه ها قرار باشد از ترس “دستگاه های نظارتی بیرون قوه مجریه”  متناسب با قانون برنامه خود عمل کنند آنوقت برای برنامه رئیس جمهور که به موجب آن آرای مردم را جذب و پیروز انتخابات شده است چه اتفاقی خواهد افتاد؟!
و در آن صورت  چه کسانی قرار است جوابگویی این سرمایه های اجتماعی از دست رفته (وعده های عمل نشده ) روسای جمهور باشند؟

اما جهت مزید استحضار آقای عبدی عرض کنم که آن برنامه وجود دارد و این حقیر هم عضو خنثی آن گروه ۴۰۰ نفر اساتید دانشگاهی بودم که در تدوین آن مشارکت داشتند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....