تاریخ انتشار : جمعه 20 فروردین 1400 - 16:13
کد خبر : 42101

نفت طلای سیاه یا مایعی شیطانی؟

نفت طلای سیاه یا مایعی شیطانی؟

آتش از سر و روی این سرزمین می بارد، روزی شعله های آتش در زاگرس زبانه می کشد و روزی دیگر در دشت های غیزانیه! سه ضلعی شوم کرونا، بی آبی ؛ و آتش، بسیج شده که ذره ای از غیزانیه باقی نگذارد، اما جای شکرش باقی ست دغدغه این مردم سکه ۱۱ میلیونی، دلار

آتش از سر و روی این سرزمین می بارد، روزی شعله های آتش در زاگرس زبانه می کشد و روزی دیگر در دشت های غیزانیه!

سه ضلعی شوم کرونا، بی آبی ؛ و آتش، بسیج شده که ذره ای از غیزانیه باقی نگذارد، اما جای شکرش باقی ست دغدغه این مردم سکه ۱۱ میلیونی، دلار ۳۰ تومانی و… نیست!

مردم این دیار، دانشگاهی از قناعت، بردباری و سعه صدر را برپا کرده اند، ولی از بد روزگار هیچ وقت ناقوس خوشبختی برای شان به خوشی نخواند!

نفت این مایع شیطانی، هیچ روستایی را دستخوش تغییر نکرد، دیوار خانه ها گلی، مسیر روستاها خاکی و مردم ما همچنان در مسیر آبادی و طبیب، با نیش عقرب، مار یا لگد گاو می میرند!

همه که نه ولی اندکی کمتر از همه، در حقش خیانت کردند، بعضی ها با شعار خدمت، بعد از مدتی وصل به قدرت با اندک منالی گوشه ساکت بی آبی آن را نظاره کردند!

نفت البته ببخشید این مایع شیطانی، اعجوبه حرمت شکنی تاریخ بود، آداب مهمانی را بلد نبود، میزبان را در روز روشن سلاخی کرد، پدر خانه را شرمنده فرزند، مادر خانه را بیمار و فرزندان خانه را افسرده کرد!

این مایع شیطانی زندگی های زیادی را از پشت بام به زمین کوبید، تا عفریت دهر رسالتش را به خوبی انجام داده باشد.

وزیر سنتی با سبد سبد نامه و بخشنامه تبعیض، یک روز بکارگیری بومی ها در مناطق نفتی جنوب را ممنوع می کند؟ و روز دیگر بدنبال انحلال و بلاتکلیف کردن باشگاه های نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان می رود و البته منصفانه تر روزهای پس از آن، سامانه استخدام را برای خوش خدمتی بر نمایندگان ادوار باز می کند؟براستی چه پیرمرد زیرک و سیاست باز قهاری!

ارادتمند
امین مشفقی
غیزانیه

دو استکان چای داغ

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....