تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 - 10:46
کد خبر : 19895

لباس رزم بر تن رزم حسینی

لباس رزم بر تن رزم حسینی

۴ ماهی است که دولت وزارت خانه صمت به عنوان یکی از مهره های کلیدی اقتصاد کشور را بی وزیر اداره می کند، گرچه «حسن روحانی» بعد از عزل کردن « رضا رحمانی» وزیر سابق صمت «حسین مدرس خیابانی» را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس تازه نفس معرفی کرد، اما این وزیر پیشنهادی جوان

۴ ماهی است که دولت وزارت خانه صمت به عنوان یکی از مهره های کلیدی اقتصاد کشور را بی وزیر اداره می کند، گرچه «حسن روحانی» بعد از عزل کردن « رضا رحمانی» وزیر سابق صمت «حسین مدرس خیابانی» را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس تازه نفس معرفی کرد، اما این وزیر پیشنهادی جوان نتوانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را از آن خود کند و دولت مجبور شد این بار «جعفر سرقینی» را سرپرست معرفی کند و امورات این وزارت خانه با سرپرست اداره شود تا زمانی که با تحقیقات بیشتر وزیر درخور این وزارت خانه پیدا شود تا بتواند با یک رویکرد انقلابی و جهادی وارد میدان جنگ اقتصادی شود و مورد تایید نمایندگان مجلس نیز قرار بگیرد، تا اینکه هفته گذشته دولت«علیرضا رزم حسینی» وزیر پیشنهادی خود را به نمایندگان مجلس معرفی کرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اسکناس ،مجلسی ها نیز دست به کار شدند و در ابتدا هیئت رئیسه مجلس این پیشنهاد دولت را در دستور کار قرار داد و قرار شد این وزیر پیشنهادی دولت روز سه شنبه این هفته راهی بهارستان شود و از خود در برابر وکلای ملت دفاع کند.
این وزیر پیشنهادی که هنوز وارد ۶۰ سالگی عمرش نشده است و همرزم و بچه محل سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است، این بار می خواهد لباس رزم را مجدد بپوشد و به جنگ اقتصادی بیاید.
رزم حسینی کارنامه درخشانی در حوزه مدیریت دارد؛ او در دولت یازدهم سکانداری استانداری کرمان را برعهده داشت و در دولت دوازدهم استاندار خراسان رضوی بود، نا گفته نباشد که وی تحصیلکرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان است و از لحاظ تحصیلی توان رسیدگی به این وزارت خانه را دارد.
وی یکی از فرمانده هان درخشان ۸ سال دفاع مقدس به حساب می آید، به طوری که طی سال‌های جنگ ایران و عراق در عملیات‌های امام مهدی در سال ۱۳۵۹ جبهه سوسنگرد و عملیات ثامن الائمه، بیت‌المقدس، فتح‌المبین، رمضان، بدر و خیبر حضور داشته‌ است. وی از بنیان‌گذاران مهندسی مخابرات عملیات جنگ در جبهه‌های جنوب بود و از هم‌رزمان سرداران احمد کاظمی، حسین خرازی، احمد متوسلیان و هم‌رزم و دوست حسن باقری بوده‌است . وی قائم‌مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان (شهید حاج قاسم سلیمانی) و جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا در دوران جنگ بود، او در عملیات خیبر جانباز شد و نشان فتح از رهبر انقلاب را دریافت کرد و شاید این روحیه رزمندگی او بتواند این بار در جنگ اقتصادی نیز حضور پررنگ داشته باشد و با تاکتیک های جنگ اقتصادی دشمن را غافلگیر کند.

مجلس به رزم‌حسینی رای‌ اعتماد می‌دهد

آن طور که دیروز خبرگزاری ایرنا وابسته به دولت با حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفتگو کرده است،مجلسی ها با حضور رزم حسینی برصندلی وزارت صمت موافق هستند، او گفت: نمایندگان مجلس به علیرضا رزم‌حسینی برای تصدی وزارت صمت رای اعتماد می‌دهند.
وی با اشاره به ضرورت‌های کشورگفت: رفع مشکلات معیشتی مردم و برخی مسائل اقتصادی مانند جهش تولید از جمله اولویت‌هایی به شمار می‌رود که باید مدنظر دولت و مجلس قرار گیرد.

آشنایی با ظرفیت‌های بخش خصوصی نقطه قوت رزم‌حسینی است

همچنین«علی جدی» نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: آشنایی با ظرفیت‌های بخش خصوصی نقطه قوت علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به شمار می‌رود.
او بااشاره به اعلام وصول نامه رییس جمهوری درباره معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت گفت: رزم حسینی گزینه مناسبی برای این وزارتخانه است و می‌تواند در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت، فعالیت‌های خوبی انجام دهد.
او افزود: از وزیر پیشنهادی صمت برای حضور در جلسه روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و ارائه برنامه‌های خود دعوت شده است و جمع بندی نظر کمیسیون در جلسه رأی اعتماد اعلام خواهد شد.
وی با بیان اینکه فضای کلی مجلس شورای اسلامی نسبت به وزیر پیشنهادی صمت مثبت است، خاطرنشان کرد: نقطه قوت رزم‌حسینی، داشتن تجربه مدیریت در بخش‌های مختلف و آشنایی ایشان با ظرفیت‌های بخش خصوصی است.
وی ادامه داد: تحقق جهش تولید، ساماندهی بازار خودرو و بهبود وضعیت صنعت فولاد از جمله اولویت هایی به شمار می‌رود که از نظر کمیسیون صنایع و معادن باید در اولویت کاری وزیر صنعت، معدن و تجارت بعد از اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

رزم حسینی بهترین گزینه برای وزارت صنعت است

«علی اصغر عنابستانی» نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: علیرضا رزم‌حسینی با توان بسیار بهترین گزینه برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
اوبا اشاره به معرفی علیرضا رزم‌حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از سوی رییس جمهوری افزود: وی نیروی معتقد به چارچوب‌های انقلابی، پرکار و پرتلاش است.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی، رزم حسینی با کارنامه درخشان خود از توان لازم برای ساماندهی امور این وزارتخانه برخوردار است.
این نماینده مجلس گفت: اجرای طرح موفق مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی ابتکار رزم حسینی در استان خراسان رضوی در قالب معین‌های اقتصادی رغبت بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این استان را بیشتر کرده است.
وی افزود: با توجه به توانمندی و سوابق اجرایی رزم حسینی، مجلس شورای اسلامی رای بالایی به وی خواهد داد.حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری روز سه‌شنبه در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی “علیرضا رزم‌حسینی” را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی کرد.

انتظار از مجلس

درست است که نمایندگان مجلس حق قانونی دارند که از حقوق موکلانشان دفاع کند و نقش مهمی در نظارت برعهده دارند، اما انتظار این است دراین شرایط اقتصادی کشور به دلیل تحریم ها و ویروس نامرئی کرونا که مشکلاتی اقتصادی را دوچندان کرده است، نمایندگان مجلس طبل مخالفت خود را در ماه های پایانی عمردولت نزنند و بگذارند این وزارت خانه کلیدی با وزیر پیشنهادی دولت اداره شود تا شاید دولت بتواند گامی در توسعه اقتصاد، تولید و تجارت بردارد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....