تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 اسفند 1398 - 22:32
کد خبر : 6504

توافق اوپک و روسیه برای ادامه روند محدودیت عرضه نفت

توافق اوپک و روسیه برای ادامه روند محدودیت عرضه نفت

محمد ارکاب به خبرگزاری دولتی APS الجزایر گفت: ما امکان انجام کاهش تولید قابل ملاحظه و حذف میزان نفتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا مصرف نمی شود، از بازار را بررسی خواهیم کرد. وزیران اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف شده اند، روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری برای تصمیم

محمد ارکاب به خبرگزاری دولتی APS الجزایر گفت: ما امکان انجام کاهش تولید قابل ملاحظه و حذف میزان نفتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا مصرف نمی شود، از بازار را بررسی خواهیم کرد.

وزیران اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف شده اند، روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری برای تصمیم گیری درباره واکنش مناسب به افت شدید قیمتهای نفت در هفته های اخیر در وین دیدار می کنند. این گروه در دسامبر با ۱.۷ میلیون بشکه در روز کاهش تولید موافقت کردند که مدت اجرای آن تا پایان ماه میلادی جاری است.

کمیته فنی اوپک پلاس ماه میلادی گذشته کاهش تولید ۶۰۰ هزار بشکه در روز علاوه بر ۱.۷ میلیون بشکه در روز است که فعلا اجرا می شود را، پیشنهاد کرد. اما به گفته منابع آگاه، عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک به منظور متوقف کردن ریزش قیمتهای نفت، سرگرم مذاکره برای کاهش تولید خود به میزان یک میلیون بشکه در روز دیگر است.

بر اساس گزارش ، رییس اوپک گفت: روند فعلی، ادامه کاهش تولیدی است که در دسامبر سال ۲۰۱۹ تایید شد. در این باره در میان کشورهای عضو اوپک و غیراوپک شامل روسیه تفاهم نظر وجود دارد. هر کشوری با هدف رسیدن به توافق به منظور جلوگیری از ریزش قیمتها می آید و هیچ کشوری در قیمتهای بسیار پایین منفعتی نمی بیند.

اس اند پی گلوبال پلاتس آنالیتیکس پیش بینی خود از تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۰ را در اواسط فوریه ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و اعلام کرد این ویروس ممکن است تقاضا برای نفت را در فوریه بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....