تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 - 13:31
کد خبر : 19794

تمرکز بر صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا در واردات

تمرکز بر صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا در واردات

بدری، مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران اقدامات این سازمان در دو زمینۀ تمرکز بر صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا و مدیریت منابع ارزی در زمینه واردات را تشریح کرد. به گزارش اقتصاددان به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، میرابوطالب بدری مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی

بدری، مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران اقدامات این سازمان در دو زمینۀ تمرکز بر صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا و مدیریت منابع ارزی در زمینه واردات را تشریح کرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، میرابوطالب بدری مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: در راستای تمرکز بر صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا، بیش از ۵ هزار کالای صادراتی کشور در چند سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته و کالاهایی که ارزش هر تن صادراتی آنها بیش از ۲ هزار دلار است، شناسایی شده‌اند.

وی افزود: پس از تحلیل حدود ۱۹۰۰ کالای مختلف، در گروه‌بندی کالاها مشخص شد تمرکز باید در گروه‌های تجهیزات پزشکی و دارو، ماشین‌آلات الکتریکی، ماشین‌آلات الکترونیکی، خودرو، کیف و کفش چرم قرار گیرد.

بدری گفت: در جهت افزایش ظرفیت این گروه‌های کالایی در ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق جلسات با ستادهای نانو، بایو، لیزر و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم و از سوی دیگر در تلاشیم تسهیلات و مشوق‌های سازمان توسعه تجارت ایران برای این گروه از کالاها متمرکز شود.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی همچنین در خصوص مدیریت منابع ارزی در زمینه واردات گفت: روسای گروه‌های کالایی و کارشناسان این دفتر در زمینه مدیریت منابع ارزی برای مهم‌ترین مواد اولیه، واسطه‌ای و سرمایه‌ای وارداتی کالاهای مهم تولیدی- صادراتی کشور بسیج شده‌اند.

بدری بیان کرد:به عنوان مثال واردات الکترود گرافیتی در صنعت فولاد و پودر آلومینا در صنعت آلیومینیوم از مهم‌ترین مواد اولیه وارداتی است که به این منظور با دعوت از مدیران عامل شرکت‌ها، چگونگی تامین این مواد از داخل مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و سپس از طریق مذاکره با صندوق نوآوری و شکوفایی، تقاضاهای مدیران این شرکت‌ها جهت داخلی‌سازی مواد و یا تکنولوژی مورد نیاز مطرح می‌شود.

وی افزود: در این راستا، جلساتی به صورت همایش برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با تعامل صاحبان صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان مشکلات مربوط به نیازهای وارداتی بررسی و رفع شود.

گفتنی است،  اولین جلسه با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی در تاریخ ۶ لغایت ۸ مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....