تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1402 - 20:43
کد خبر : 155681

۸۰ درصد معاملات ارز دیجیتال در اختیار ۵ صرافی

۸۰ درصد معاملات ارز دیجیتال در اختیار ۵ صرافی

عضو هیئت مدیره انجمن بلاکچین ایران می‌گوید که ۸۰ درصد معاملات ارز دیجیتال در اختیار ۵ صرافی است.حوزه رمزارزها در کشور در این چند سالی که آغاز به فعالیت کرده، از ابتدا با چالش‌هایی از جمله نبودن قوانین شفاف مواجه بوده و باعث شده فعالان این حوزه همچنان در فضایی خاکستری و با نگرانی از

عضو هیئت مدیره انجمن بلاکچین ایران می‌گوید که ۸۰ درصد معاملات ارز دیجیتال در اختیار ۵ صرافی است.حوزه رمزارزها در کشور در این چند سالی که آغاز به فعالیت کرده، از ابتدا با چالش‌هایی از جمله نبودن قوانین شفاف مواجه بوده و باعث شده فعالان این حوزه همچنان در فضایی خاکستری و با نگرانی از اقدامات نهادهای حاکمیتی در مورد این حوزه به فعالیت خود ادامه دهند.

هرچند بین ۱۰ الی ۱۲ میلیون ایرانی درگیر این حوزه هستند اما هنوز قوانین و فضای شفافی برای فعالیت در بخش کریپتوها تعریف نشده است. امروز ۸۰ درصد معاملات ارز دیجیتال در اختیار ۵ صرافی بزرگ است ولی صرافان عمدتا به دلیل نبود قوانین مشخص سردرگم هستند.

فضای خاکستری کریپتو در ایران

با اینکه مدت زیادی از عمر بازار رمزارزها نمی‌گذرد، این حوزه گسترش قابل توجهی در سراسر دنیا پیدا کرده است. از این رو، در سال‌های اخیر شاهد توسعه این حوزه در ایران نیز بوده‌ایم و تا کنون افراد زیادی در بخش‌های مختلف حوزه رمزارزها، از ماینینگ گرفته تا ترید کردن، فعالیت می‌کنند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اکونگار ، با این حال، حوزه کریپتو تا حد زیادی در ایران در فضایی خاکستری قرار دارد و هنوز قانون مشخصی برای آن ارائه نشده است. به همین دلیل، افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، به صورت مداوم نگرانی‌هایی در خصوص رفتار حاکمیت دارند. تا کنون مصوبه‌های انگشت‌شماری توسط حاکمیت برای این حوزه ارائه شده، اما هنوز هم نمی‌توان گفت که رمزارزها در ایران بر اساس یک قانون مشخص و معین پیش می‌روند. یکی از نگرانی‌ها مربوط به صرافی‌های رمزارز می‌شود که به نحوی تا کنون با بلاتکلیفی به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

در مورد وضعیت صرافی‌های رمزارز کشور و بررسی قوانین مربوط به آنها، گفت‌وگویی با عباس آشتیانی، عضو هیئت مدیره انجمن بلاکچین ایران انجام دادیم که در ادامه، متن این مصاحبه را می‌خوانید.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....