تاریخ انتشار : سه شنبه 3 فروردین 1400 - 17:52
کد خبر : 40229

یک پرسش، چند ابهام و احتمال، وکیل ما کجاست؟

یک پرسش، چند ابهام و احتمال، وکیل ما کجاست؟

یادداشتی بقلم: محمدرضا چمن نژادیان فعال مدنی انصافاً بیشتر تلاشگران و اطلاع رسانان برای تبلیغ و انتخاب جناب دکتر جویجری که سخت تحت انواع حملات بودند، از هیچ کوششی دریغ نورزیده و همچنین بنده به اتکای اعتبار دوستان نخل و بلوط و بزرگوارانی کنشگر و فعال در مجموعه ی نیروهای معتدل به عنوان معاون امور

یادداشتی بقلم: محمدرضا چمن نژادیان فعال مدنی

انصافاً بیشتر تلاشگران و اطلاع رسانان برای تبلیغ و انتخاب جناب دکتر جویجری که سخت تحت انواع حملات بودند، از هیچ کوششی دریغ نورزیده و همچنین بنده به اتکای اعتبار دوستان نخل و بلوط و بزرگوارانی کنشگر و فعال در مجموعه ی نیروهای معتدل به عنوان معاون امور شهرستانهای حزب اعتدال وتوسعه خوزستان با صدور بیانیه از ایشان حمایت کردم.
و تلاش نمودم، دوستان در شهرستانهای اهواز، کارون، حمیدیه و باوی را با تماس مکرر و با تاکید بر مشی اعتدالی همراهی بسیج نمایم و تا آنجایی که مطلعم دبیران محترم شعب حزب در شهرستانهای مذکور هم کوتاهی نکردند.

با وجودیکه چند بار با برادرم جناب سیدشکرخدا موسوی که بیشترین برند کنشگری در کنار جویجری بودند، گلایه هایی کردم و ایشان نکاتی را از سر درایت فرمودند، لیکن کمی تحرک در پیگیری مطالبات و این همه سکوت برایمان غیر قابل انتظار بوده و هست‌.

تا جایی که هر چه رصد کردیم و انتظار بر بیان شفاف مواضع در مجلس کشیدیم، هیچ ابراز وجود در راستای ایفای نقش و رسالت نمایندگی برای منافع ملی، استانی و حقوق شهروندی تاکنون دیده نشد و حتی یک نطق پیش از دستور یا تذکر آیین نامه ای هم در بررسی بودجه ی ۱۴۰۰ حداقل من با وجود پیگیری نشنیدم.

قابل ذکر است،متاسفانه طبق شواهد در این دوره تعدادی از نمایندگان مسئله دار تحت عناوین راست سنتی و اصولگرایی اعتدالی حتی با وامداری برخی اصلاح طلبان و سابقه ی نمایندگی، مشی محافظه کاری برگزیدند و برای پرهیز از هرگونه حاشیه سازی برای خودشان، سکوت معنادار بدون هزینه را در موافقت‌ها و مخالفتها در سطح ملی و محلی انتخاب کردند.

ماها علاوه بر اینکه انتظار این مشی زیرک بازی را از دوستان منتخبان خود نداشته و نداریم، انتظار شفافیت و صدای رسای ملت و استان را داریم.

ما دوستان مبلغ و حواریون همفکر جناب آقای جویجری نگران در صدد چرایی و شفافیت سازی سکوت و عدم موافقت و مخالفت ایشان در سطوح ملی و محلی هستیم.

و در پی سئوال مطرح شده که جناب دکتر جویجری…کجاست؟

منتظر پاسخی قانع کننده از سوی دوستان و همفکران لیدر به چگونگی کمی و کیفی احوالات، عملکرد تقنینی و سیاسی منتخب خودمان جناب دکتر جویجری تاکنون بوده و می باشیم.

لیکن علاوه بر عدم پاسخ شفاف و متقاعد کننده، مشاهده کردم تعدادی از دوستان هم دل پری دارند و پاسخی داده نشد، لذا احتمالاتی را جهت اقناع خود، تبراء دوستان و معرفی مقصرین طرح می نماییم و به نظرخواهی عمومی در چرایی این نوع رفتار از کسانی که باید بلندگوی ملت باشند می گذاریم.

ضمن اینکه ما با توجه به سوابق برجسته ی جناب دکتر جویجری و نگاه اعتدالی که سراغ داشته و داریم به ایشان رای دادیم و هنوز وقت تلاش عالمانه، عاقلانه و مجاهدانه وجود دارد.!!!؟؟؟

و امیدواریم این تلنگرها هوشیاری ایجاد کنند و دوستان بدانند رای ونظر مجموعه ای که به سبد آنان ریخته شد، از روی احساسات کاذب نبوده است، بلکه ناشی از آگاهی، دغدغه ها و مطالبات تفکری و منافع عمومی بوده است.

بنابراین در راستای تلنگر و هشدار برای تنویر افکار عمومی و در خصوص عملکرد آلوده به ابهام، سکوت معنادار حواریون و مبلغین نزدیک احتمالات، ابهامات و شبهات ذیل طرح می شوند و جای تامل دارد.

زیرا بقول ضرب المثل مال( اموال) به یغما برده شده، دست به جیب مادر خودش هم می کند.

بنابراین احتمال می دهیم این عدم پاسخگویی شفاف بخاطر این باشد که دوستان و لیدرها:

۱- دنبال پیدا کردن پاسخ توجیه کننده ی خود و دیگرانند.
۲- پاسخی ندارند و خودشان هم مایوس شده اند.
۳- بخاطر عدم وجود پاسخ منطقی، ندیدن عملکرد مثبت موثر و شرمنده اند.
۴- احتمالاً بدنبال سهم خود هستند، در مسیر تسهیل استیفای سهم با سکوت سنگ اندازی نگران کننده نمی کنند.
۵- یا مامور بودن و معذور در مقابل اجرت اقدام نمودند و دیگر تکلیفی برای خود قائل نیستند.
۷- بدون هیچ اعتقادی به مشارکت مدنی و تفکری حق الحساب گرفتند و بر اساس شتیلهای گرفته شده وظیفه انجام دادند. دیگر کاری به کمیت و کیفیت اعمال و رفتارها ندارند.
۸- احتمالاً بدنبال پیروزی و رفیق بازی بودند، و اکنون با هم هستند سکوت بهترین حربه برای حساسیت زدایی است.
۹-برجستگی و مطالبه گری را به مصلحت حواریون مسئله دار و اسپانسرهای….در اکثریت مجلسی با شاخک‌های تقریباً حساس پر سرو صدای ضد رانت، لابیگری و دلالی نمی دانند.
۱۰- در نهایت احتمالاً دوستان دلسوز و معتقد واقعی خودشان ناراحت و پشیمان از عملکردها هستند.وهر گونه توضیحی مسئولیت آنان را بیشتر و هزینه ساز است و آنان را به عنوان مقصران اصلی معرفی می کند. کار را در افکار عمومی خرابتر می کند…

به امید پاسخگویی و ابهام زدایی با عملکرد شفاف در راستای مطالبات ملی، استانی و تحقق حقوق شهروندی در مراحل بعدی و فرصتهای باقی مانده.

دو استکان چای داغ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....