تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مرداد 1401 - 19:44
کد خبر : 96331

کمبود منابع مالی برای طرح مسکن ملی

کمبود منابع مالی برای طرح مسکن ملی

نماینده شاهرود در مجلس از عملکرد سازمان برنامه و بودجه درباره تخصیص اعتبارات لازم برای ساخت مسکن انتقاد کرد و گفت: سال آینده در کشور با بحران مسکن روبه‌رو خواهیم شد. علی اصغر خانی، نماینده شاهرود در مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری به رئیس‌جمهوری گفت: طبق مصوبه مجلس امسال باید دو میلیون مسکن تحویل

نماینده شاهرود در مجلس از عملکرد سازمان برنامه و بودجه درباره تخصیص اعتبارات لازم برای ساخت مسکن انتقاد کرد و گفت: سال آینده در کشور با بحران مسکن روبه‌رو خواهیم شد.

علی اصغر خانی، نماینده شاهرود در مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری به رئیس‌جمهوری گفت: طبق مصوبه مجلس امسال باید دو میلیون مسکن تحویل مردم داده می‌شد اما با برخوردهای سازمان برنامه و بودجه هیچ اتفاقی نمی‌افتد. تمامی بسترسازی‌های کارهای تخصصی در بحث مسکن صورت گرفته اما سرانجام نداشته است.

وی توضیح داد: امسال در بودجه ۱۴۰۱، رقم ۲۵ هزار میلیارد تومان باید به صندوق ملی مسکن داده می‌شد که متأسفانه تاکنون یک ریال هم در این صندوق پول واریز نشده است پس آقای رئیس‌جمهور با سازمان برنامه و بودجه که هیچ اعتقادی به ساخت دو میلیون مسکن ندارد، برخورد کنید. سال آینده در کشور با بحران مسکن روبه‌رو خواهیم شد.

خانی در تذکر دیگری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: هزینه‌های تضمینی تغییری نداشته و ما با مشکل تأمین نهاده مواجه هستیم.

طبق مصوبه مجلس در ماده ۳، «صندوق ملی مسکن» به منظور ایجاد هم افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن، با کارکرد تجمیع و تخصیص منابع مالی موضوع این قانون، حداکثر تا سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون تشکیل می گردد.

منابع صندوق ملی مسکن از کجا تامین می‌شود؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا ،  منابع این صندوق از محل مالیات‌های مرتبط با حوزه زمین، مسکن، مستغلات و ساختمان، منابع پیش ­بینی شده برای بخش مسکن در قوانین بودجه سنواتی، منابع اجاره زمین‌های ۹۹ ساله، منابع حاصل از بازگشت یا امهال اصل و فرع خطوط اعتباری مسکن مهر، اقساط برگشتی صندوق پس انداز مسکن یکم در هر سال، کمک‌های خیرین و سایر منابعی که در اساسنامه صندوق پیش بینی می گردد، تامین می شود و به مصارف صندوق از جمله یارانه سود تسهیلات، تخفیف در هزینه صدور و تمدید پروانه ساختمانی، گواهی پایانکار ساختمان، هزینه های تأمین و انتقال زیرساخت و مشارکت در ایجاد امکانات، خدمات روبنایی و کاربری‌های غیر انتفاعی (آموزشی، مذهبی، درمانی، فضای سبز، فرهنگی، ورزشی، تجهیزات شهری) مطابق با الگوی شورای عالی مسکن در توسعه شهری ایجاد شده برای پروژه های مسکونی موضوع این قانون اختصاص می یابد.

اموال و دارایی های این صندوق متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران است. صندوق در وزارت راه و شهرسازی مستقر است و در تهران و در هیچ یک از شهرها شعبه دیگری ندارد. ارکان صندوق شامل هیأت امناء و هیأت عامل است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....