تاریخ انتشار : سه شنبه 2 فروردین 1401 - 20:17
کد خبر : 82040

کشاورزان جنوب غرب از کشت محصولات آب بر اجتناب کنند

کشاورزان جنوب غرب از کشت محصولات آب بر اجتناب کنند

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به پیش بینی کم بارشی فروردین احتمال خسارت به کشت دیم دور از انتظار نیست، همچنین کشاورزان جنوب غرب از کاشت محصولات آب بر مثل برنج اجتناب کنند. اقتصاددان: آقای احد وظیفه گفت: علی رغم افزایش بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل، اما پراکنش بارش در تمامی استان

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به پیش بینی کم بارشی فروردین احتمال خسارت به کشت دیم دور از انتظار نیست، همچنین کشاورزان جنوب غرب از کاشت محصولات آب بر مثل برنج اجتناب کنند.

اقتصاددان: آقای احد وظیفه گفت: علی رغم افزایش بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل، اما پراکنش بارش در تمامی استان ها یکسان نیست. مدل های اقلیمی نشان می دهد که در فصل بهار که مهمترین آن ماه های فروردین و اردیبهشت است، بارش جدی نداریم و از نیمه خرداد بارش ها محدود به شمال کشور است.

وظیفه گفت: با توجه به کم بارشی جدی گذشته در دامنه های جنوبی البرز از جمله تهران، مناطق غرب و شمال شرق و پیش بینی کم بارشی فروردین، خشکسالی و کم آبی این مناطق تشدید می شود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی علی رغم آنکه در برخی استان ها مثل هرمزگان ۵۱ درصد بیش از نرمال بارش دریافت کردند، اما جنوب غرب و دامنه های جنوبی البرز بی هنجاری شدیدی نسبت به نرمال دارند.

بنابر مدل های اقلیمی مبنی بر کم بارشی فصل بهار و تشدید تنش آبی در برخی نقاط بر صرفه جویی مصرف آب توصیه می شود‌.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....