تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 16:56
کد خبر : 44418

کاهش خروج پول حقیقی و رشد تقاضا در بورس تهران + نمودار

کاهش خروج پول حقیقی و رشد تقاضا در بورس تهران + نمودار

امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰شاخص کل بورس اندکی ریزش کرد و شاهد بهبود نسبی بازار بودیم. اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس ۹۰۹ واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد رسید. کاهش نرخ نزول شاخص امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در نیم ساعت

امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰شاخص کل بورس اندکی ریزش کرد و شاهد بهبود نسبی بازار بودیم.

اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس ۹۰۹ واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد رسید.

کاهش نرخ نزول شاخص

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در نیم ساعت ابتدایی ۲ هزار واحد افت کرد. اما در دو ساعت پایانی شاخص رو به بالا تغییر جهت داد و در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز یکشنبه ۹۰۹ واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۹۳۳ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات ۸۷۶ واحد نسبت به روز گذشته پائین آمد و در رقم ۴۲۷ هزار و ۲۶۵ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۷ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۶۰۴ واحد رسید.

کاهش خروج پول حقیقی و رشد تقاضا در بورس تهران + نمودار

کاهش خروج پول حقیقی و رشد تقاضا در بورس تهران + نمودار

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، ۴۳ نماد رشد قیمت داشتند که ۳۲ نماد بورسی و ۱۱ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۳۷ نماد کاهش قیمت داشتند که ۱۵۱ نماد بورسی و ۸۶ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

کاهش خروج پول حقیقی

در روز ‌دوشنبه برای نهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار به ۳۲۶ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۶۱ درصد کاهش یافته است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وپاسار (بانک پاسارگاد) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۴۱ میلیارد تومان بود. پس از وپاسار، خساپا (خودروسازی سایپا) و میدکو (هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «کگل»، «کچاد» و «شپنا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای فملی، فولاد و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و فملی و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز شگویا، آریا و بپیوند پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز گذشته ۳۸ درصد افزایش یافت و در رقم ۵۴ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۰٫۰۴ درصد افزایش یافت و ۴ هزار و ۴۶۳ میلیارد تومان شد.

شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید ۳۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، شصدف (صنعتی دوده فام) و شگویا (پتروشیمی تندگویان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۲۰۰ میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) و بنو (بیمه تجارت نو) بیشترین صف فروش را داشتند.

امروز در سمت تقاضا، ۷۲ درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و ۲۸ درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، ۸۴ درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۶ درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

افزایش ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۸ هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه ۳۳۴ درصد افزایش یافته است. البته از این مقدار بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان معادل ۸۰ درصد به معاملات اوراق مشارکت اختصاص داشت. ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۶۷ درصدی نسبت به روز گذشته به رقم ۲ هزار و ۸۳۴ میلیارد تومان رسید.

شپنا صدرنشین جدول ارزش معاملات

در معاملات امروز شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۶۰ میلیارد تومان بود.

پس از شپنا، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و فملی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن برکت و وپاسار در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز ایران خودرو با تعداد ۷۶۶ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۸۵۶ سهم در صدر قرار گرفته است. بانک تجارت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به سایپا تعلق داشت. بانک صادرات و خودروسازی بهمن نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

کاهش خروج پول حقیقی و رشد تقاضا در بورس تهران + نمودار

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....