تاریخ انتشار : سه شنبه 3 فروردین 1400 - 21:19
کد خبر : 40248

چهار روش برایِ خرج کردنِ پول

چهار روش برایِ خرج کردنِ پول

چهار روش برایِ خرج کردنِ پول وجود دارد. پولِ چه کسی برایِ چه کسی؟ چهار روش برایِ خرج کردنِ پول وجود دارد: الف) پولِ خودتان را برایِ خودتان خرج می‌کنید. فرضاً در یک سوپرمارکت برایِ خودتان خرید می‌کنید. در این وضعیت، انگیزه‌یِ قوی‌ای دارید که پول‌تان را مقتصدانه خرج کنید، و در ازایِ هر ریالی

چهار روش برایِ خرج کردنِ پول وجود دارد. پولِ چه کسی برایِ چه کسی؟

چهار روش برایِ خرج کردنِ پول وجود دارد:

الف) پولِ خودتان را برایِ خودتان خرج می‌کنید.
فرضاً در یک سوپرمارکت برایِ خودتان خرید می‌کنید. در این وضعیت، انگیزه‌یِ قوی‌ای دارید که پول‌تان را مقتصدانه خرج کنید، و در ازایِ هر ریالی که پرداخت می‌کنید، باارزش‌ترین جنس را در به دست آورید.

ب) پولِ خودتان را برایِ دیگری خرج می‌کنید.
مثلاً برایِ کسی هدیه‌یِ تولد می‌خرید. در این وضعیت نیز انگیزه‌یِ قوی‌ای دارید که پول‌تان را مقتصدانه خرج کنید، اما انگیزه‌ای به همان قوت ندارید که آن آن هدیه در نظرِ دریافت‌کننده‌‌یِ هدیده باارزش‌ترین چیزی باشد که با آن پول می‌شد خرید. قطعاً می‌خواهید که دریافت‌کننده‌یِ هدیه هدیده‌اش را دوست داشته باشد، اما ملاحظه‌یِ وقت و انرژیِ خود را نیز می‌کنید.

ج) پولِ دیگری را برایِ خودتان خرج می‌کنید.
مثلاً به هزینه‌یِ اداره‌یِ محلِ کارتان قرار است خود را به ناهار دعوت کنید. در این وضعیت، هیچ انگیزه‌ای ندارید که کمترین هزینه را صرف کنید، اما انگیزه‌یِ قوی‌ای دارید که بابتِ پولی که از جیبِ اداره پرداخت می‌کنید، بهترین غذایِ ممکن را دریافت کنید.

د) پولِ دیگری را برایِ دیگری خرج می‌کنید.
مثلاً به هزینه‌یِ اداره قرار است برایِ مهمانِ اداره ناهار تهیه کنید. در این وضعیت، نه انگیزه‌‌یِ این را دارید که مقتصدانه خرج کنید، و نه انگیزه‌یِ این را دارید که با آن پول آن غذایی را بخرید که مهمانِ‌ِ اداره بیشتر از همه دوست دارد. اما اگر قرار باشد هر دو با هم مهمانِ اداره باشید، و مسئولِ خرید هم شما باشید؛ یعنی ترکیبی از موردِ (ج) و (د)، آنگاه انگیزه‌یِ قوی‌ای دارید که اگر لازم شد، در خریدِ ناهار سلیقه‌یِ آن مهمانِ دیگر را فدایِ سلیقه‌یِ خودتان بکنید.

نحوه‌یِ خرج‌کردِ پول توسطِ دولت اصولاً از نوعِ (د) است، و گاهی نیز ترکیبی است از (ج) .و (د)

photo 2021 03 23 21 14 37 اقتصاددان نوشته

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....