تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1402 - 20:06
کد خبر : 150004

چرا برخلاف وعده‌ها گوجه‌فرنگی ارزان نشد!

چرا برخلاف وعده‌ها گوجه‌فرنگی ارزان نشد!

از نیمه دوم آبان ماه قیمت گوجه فرنگی صعودی شده است و به رغم وعده‌های کاهش آن تا نیمه آذر ماه، هنوز قیمت‌ها روی کاهش را به خود ندیده‌اند. نزدیک یک ماه قیمت گوجه فرنگی صعودی است. البته فقط مسئله رشد قیمت نیست. در بازار گوجه فرنگی هم نبود. تقریبا در روزهای پایانی آبان و

از نیمه دوم آبان ماه قیمت گوجه فرنگی صعودی شده است و به رغم وعده‌های کاهش آن تا نیمه آذر ماه، هنوز قیمت‌ها روی کاهش را به خود ندیده‌اند.

نزدیک یک ماه قیمت گوجه فرنگی صعودی است. البته فقط مسئله رشد قیمت نیست. در بازار گوجه فرنگی هم نبود. تقریبا در روزهای پایانی آبان و روزهای آغازین آذر  در برخی  میادین و برخی مغازه های میوه فروشی گوجه فرنگی وجود نداشت. درحال حاضر اما در اکثر میادین گوجه فرنگی هست اما قیمت کاهش که پیش بینی می‌شد را هنوز تجربه نکرده است.

اوایل آذر ماه رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار وعده داد قیمت گوجه فرنگی تا نیمه آذر ماه (۱۴۰۲) کاهش پیدا کند. در همین مقطع یعنی در  زمانی که قیمت گوجه فرنگی به ۶۰ هزار الی ۷۰ هزار تومان رسید؛ مدیرکل دفتر امور سبزی و گیاهان جالیزی وزارت جهادکشاورزی هم  گفت: کاهش عرضه به دلیل بارندگی‌ها بوده و قیمت‌ها به‌زودی متعادل می‌شود. او همان زمان مدعی شد: تولید گوجه‌فرنگی طبق روال انجام می‌شود و کمبودی در این زمینه نداریم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ،   اما براساس جدیدترین نرخنامه بارفروشان که تا ۲۷ آذر ۱۴۰۲ اعتبار دارد، قیمت یک کیلو گوجه فرنگی ۳۹ هزار و ۸۰۰ تا ۴۵ هزار و ۸۰۰ تومان است. درضمن گوجه زیتونی بسته‌ای ۵۵ هزار تا ۷۵ هزار  بود.

قیمت میوه

قیمت پیاز هم افزایش یافت

براساس نرخنامه بارفروشان قیمت هر کیلو هویج ۱۰ هزار و ۸۰۰ تا ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان است. کاهو رسمی هم  ۱۲ هزار و ۸۰۰ تا ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود. در میدان بار فروشان کلم سفید و بنفش ۱۰ هزار و ۸۰۰ تا ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان است، خیار رسمی هم بین ۳۱ هزار و ۸۰۰ تا ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان است. بارفروشان قیمت یک کیلو لیمو ترش ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان می‌دهند.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۱۳ هزار و ۸۰۰ تا ۱۵ هزار و ۸۰۰ است. اما انواع پیاز شیری (سفید) و زرد ۱۹ هزار و ۸۰۰ تا ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد. البته فقط قیمت پیاز رشد نکرده است و در برخی میوه فروشی ها عرضه پیاز هم کاهش یافته است. اتفاقی که برای گوجه فرنگی از ماه قبل افتاد.

به همین دلیل است که روز گذشته خبر رسید قرار است پیاز و گوجه فرنگی دیگر صادر نشود تا شاید بازار آرام بگیرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....