تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 - 11:18
کد خبر : 81289

پیش بینی دبیرکل سازمان ملل درباره جنگ هسته‌ای

پیش بینی دبیرکل سازمان ملل درباره جنگ هسته‌ای

جنگ روسیه و اوکراین امروز به بیستمین روز خود رسید و این در حالیست که تاکنون براساس اعلام سازمان ملل، دستکم ۶۳۶ غیرنظامی از زمان آغاز تهاجم روسیه در اوکراین کشته شده‌اند. طبق اطلاعاتی که دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی منتشر کرده، این آمار ۴۰ مورد مرگ بیشتر در مقایسه

جنگ روسیه و اوکراین امروز به بیستمین روز خود رسید و این در حالیست که تاکنون براساس اعلام سازمان ملل، دستکم ۶۳۶ غیرنظامی از زمان آغاز تهاجم روسیه در اوکراین کشته شده‌اند. طبق اطلاعاتی که دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی منتشر کرده، این آمار ۴۰ مورد مرگ بیشتر در مقایسه با آمار روز گذشته است، همچنین در این جنگ حداقل یک هزار و ۱۲۵ غیرنظامی مجروح شده‌اند. تاکنون دو دوره روسیه و اوکراین برای اتمام جنگ با یکدیگر مذاکره کرده‌اند که هنوز نتیجه‌ای نداشته است.

براساس گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دوشنبه به خبرنگاران گفت که تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیش از حمله به اوکراین برای قرار دادن نیروهای هسته‌ای خودش در بالاترین سطح هشدار یک “تحول استخوان‌سوز” بود.

 

Loading...او گفت: دورنمای درگیری هسته‌ای که زمانی “غیر قابل تصور” بود، اکنون به محدوده “احتمال” بازگشته است. زمان آن فرا رسیده که وحشتی که علیه مردم اوکراین ایجاد شده، متوقف کنیم و در مسیر دیپلماسی و صلح قرار بگیریم.

اختصاص بودجه ۴۰ میلیون دلاری سازمان ملل به اوکراین

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا  ،  گوترش خواستار حفاظت از تاسیسات هسته‌ای در اوکراین شده و همچنین اعلام کرد که سازمان ملل ۴۰ میلیون دلار از بودجه واکنش اضطراری مرکزی خود را برای کمک به اوکراینی‌ها اختصاص می‌دهد.

دبیرکل سازمان ملل گفت: این بودجه کمک خواهد کرد تا منابع غذایی، آب، دارو و سایر کمک‌های حیاتی به این کشور تامین مالی شده و همچنین کمک‌های نقدی ارائه شود.

هشدار صندوق بین‌المللی پول درباره اقتصاد اوکراین

صندوق بین‌المللی پول نیز هشدار داده که هرچند دولت اوکراین هنوز کارآمد و سیستم بانکی آن همچنان پایدار است، با این حال حمله نظامی روسیه در حال فرو بردن این کشور به یک رکود بی‌سابقه است.

بنابر برآوردهای این سازمان بزرگ اقتصادی جهان، تولید ناخالص داخلی اوکراین در سال ۲۰۲۲، دستکم و با فرض خاتمه سریع درگیری، حدود ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....