تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 - 21:46
کد خبر : 88792

پیش بینی بورس فردا ۴ خرداد ۱‍۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۴ خرداد ۱‍۴۰۱

نماگر اصلی بازار سرمایه در پایان ساعت معاملاتی امروز تغییر محسوسی پیدا نکرد. شاخص کل افت ۰.۱ درصدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۱.۵۵۵ میلیون واحدی قرار گرفت. شاخص کل بورس در اوایل ساعت معاملاتی امروز با موجی از تقاضا مواجه شد اما این موج تقاضا نتوانست جلوی ریزش بازار را بگیرد و پس از مدتی

نماگر اصلی بازار سرمایه در پایان ساعت معاملاتی امروز تغییر محسوسی پیدا نکرد. شاخص کل افت ۰.۱ درصدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۱.۵۵۵ میلیون واحدی قرار گرفت. شاخص کل بورس در اوایل ساعت معاملاتی امروز با موجی از تقاضا مواجه شد اما این موج تقاضا نتوانست جلوی ریزش بازار را بگیرد و پس از مدتی دوباره فاز نزولی به خود گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم به مثابه چند روز اخیر عملکرد بدتری را نسبت به شاخص کل رقم زد و افت ۰.۳۶ درصدی را ثبت کرد. حال ببینیم برای پیش بینی بورس فردا باید به چه نکاتی توجه کنیم و انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم.

در بورس امروز چه اتفاقات مهی رخ داد؟

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به عدد ۵۲۹۲ میلیارد تومان رسید که بازهم نسبت به روز گذشته کاهش یافته است و از این میان شاهد خروج پول ۴۹۸ میلیارد تومانی از گردونه معاملات بازار سهام توسط کدهای حقیقی بودیم که عدد قابل توجهی محسوب می‌شود و به صورت تاریخی میان برخی کارشناسان سیگنال منفی جهت رشد کلیت بازار محسوب می‌شود. اما بد نیست که اینگونه به این موضوع نگاه کنیم که موسسات حقوقی که عموما حج پول بالاتری در اختیار دارند، در حال خرید سهام هستند و به میزان ۴۹۸ میلیارد تومان ورود پول امروز داشته‌اند.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی صف‌های خرید و فروش نشان دهنده آن است که صف‌های خرید هم از نظر ارزشی و هم از نظر تعدادی نسبت به صف‌های فروش بیشی داشته‌اند و سیر صعودی ملایمی را طی کرده‌اند و در سمت مقابل مشاهده می‌کنیم که صف‌های فروش از نظر ارزشی روند ثابتی را طی کرده‌اند. فلذا از این حیث نمی‌توان ریسکی را متوجه کلیت بازار سهام فردا دانست.

تغییرات صف‌های خرید و فروش بورس امروز
تغییرات صف‌های خرید و فروش بورس امروز

پیش بینی بورس فردا

 

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، از نظر تکنیکالی هم در سطوح فعلی حمایت قدرتمندی تا سطح ۱.۵۴۰ میلیون واحدی قرار ندارد و شاخص کل به دلیل اینکه اندیکاتور RSI آن به حمایت داینامیک خود برخورد کرده است کمی از سرعت نزولش کاسته شد. اما درحال‌حاضر تا رسیدن شاخص کل به این هدف روند کلی نزولی پیش‌بینی می‌شود. اما به واسطه اینکه در این سطح میانگین متحرک ۲۵ روزه هم قرار دارد، می‌توان نسبت به چرخش قیمتی شاخص کل در این سطح امیدوار بود. شاخص کل هم وزن هم به نزدیکی سقف کانال شکسته شده خود رسیده است و پیش بینی می‌شود برخلاف امروز وضعیت مساعدتری را در نیمه دوم بازار تجربه کند و شاهد واکنش جدی این شاخص به این سطح باشیم.

به واسطه اینکه شیب روند شاخص کل در نیمه پایانی بازار امروز منفی بود، می‌توان این پیش‌بینی را داشت که شاخص کل کار خود را در مدار منفی آغاز خواهد کرد. بر اساس داده‌های گذشته‌نگر می‌دانیم که شیب پایانی شاخص کل در یک روز معاملاتی روند آغازین این شاخص در روز آتی معاملاتی را پیش‌بینی می‌کند.

تحلیل شاخص کل
تحلیل شاخص کل

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....