تاریخ انتشار : دوشنبه 30 خرداد 1401 - 22:08
کد خبر : 91744

پیش بینی بورس فردا ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

بازار سرمایه امروز نیز معاملات چشمگیری نداشت و پس از شروع پررونق گروه خودرویی و سیمان، به مرور بر شدت عرضه‌ها افزوده شد و بازدهی شاخص کل در نهایت به ۰.۱ درصد مثبت رسید که البته نگاهی به تعداد نمادهای مثبت و منفی نشان از حاکم بودن قدرت عرضه‌ها بر تقاضا حکایت دارد. شاخص هم‌وزن

بازار سرمایه امروز نیز معاملات چشمگیری نداشت و پس از شروع پررونق گروه خودرویی و سیمان، به مرور بر شدت عرضه‌ها افزوده شد و بازدهی شاخص کل در نهایت به ۰.۱ درصد مثبت رسید که البته نگاهی به تعداد نمادهای مثبت و منفی نشان از حاکم بودن قدرت عرضه‌ها بر تقاضا حکایت دارد. شاخص هم‌وزن اما کمی بهتر از شاخص کل بود و توانست بازدهی ۰.۳۶ درصدی را به ثبت برساند.

به طور کلی بازار امروز را می‌توان در چند صنعت خاص خلاصه کرد و باقی صنایع بدون نوسان قابل توجهی به کار خود پایان دادند. صنعت سیمان و خودرو از مهم‌ترین صنایع معاملات امروز بودند. خودرویی‌ها با قدرت گرفتن دوباره احتمال واگذاری بلوک سهام دولت و سیمانی‌ها نیز با معاملات داغ روز گذشته در بورس کالا، مورد توجه فعالان و سهامداران قرار گرفتند و توانستند روند خوبی را تا انتهای بازار حفظ کنند.

برگشتی در بازارهای جهانی دیده نمی‌شود

بازارهای جهانی در شروع هفته جدید میلادی معاملات خود را از سر گرفتند و این شروع با کاهش دوباره قیمت‌ها همراه بود. اگرچه این کاهش قیمت قدرت بالایی نداشت اما سیگنالی که مخابره می‌کند نشان از تداوم ترس و فشار وارد شده از سمت فدرال رزرو و سیاست‌های انقباضی دارد.

در معاملات امروز تا به اینجای کار نفت با کاهش کمتر از یک درصدی به حوالی ۱۱۲ دلار در هر بشکه رسید. مس نیز که در هفته گذشته کانال ۹هزار دلار را از دست داده بود، امروز نیز با کاهش نزدیک به یک درصدی ۸۸۷۸ دلار را ثبت کرد. طلا اما تقریبا بدون نوسان بود و حوالی ۱۸۴۰ دلار به ازای هر انس معامله شد.

این موضوع و عدم بازگشت قیمت کامودیتی‌ها می‌تواند در معاملات فردا نیز تاثیرگذار باشد و صنایع و سهام کامودیتی‌محور را با چالش‌هایی برای صعود مواجه کند.

نگاه شاخص بورس به حمایت تکنیکالی

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، همانطور که در گزارش روزهای گذشته نیز اشاره شد، شاخص کل بورس فاصله چندانی با حمایت مهم تکنیکالی خود ندارد و با معاملات کم‌رمق این روزها، تنها زمان رسیدن به آن بیشتر شده است. محدوده ۱.۵۱ تا ۱.۵۳ میلیون واحد، محدوده‌ای است که می‌تواند واکنش مثبت کندل‌های شاخص را به همراه داشته باشد. اندیکاتور rsi نیز فاصله کمی با عدد ۵۰ دارد که می‌تواند کمکی برای برگشت شاخص بورس از همین حوالی باشد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

حرکت نزولی روندها در بازار امروز

با نگاهی به روند روزانه شاخص کل و همچنین روند تعداد نمادهای مثبت و منفی، مشخص است که با گذشت زمان به مرور بر فشار عرضه‌ها افزوده شد و این موضوع تا انتهای معاملات نیز ادامه داشت. همانطور که در تصویر پیداست، نزدیک به ۷۵ درصد نمادها کار خود را با بازدهی کمتر از مثبت ۰.۵ درصد (شامل بازدهی‌های منفی) به پایان رساندند.

روند تغییرات شاخص کل ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
روند تغییرات شاخص کل ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

روند قیمتی سهام بازار ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
روند قیمتی سهام بازار ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

بنابراین پیش بینی می‌شود که معاملات فردا نیز با فشار عرضه کار خود را آغاز کند و در صورتی که شدت عرضه‌ها بالا باشد، انتظار برای برگشت تقاضا نیز افزایش می‌یابد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....