تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردین 1401 - 19:39
کد خبر : 84640

پیش بینی بورس فردا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

بازار سرمایه امروز همانطور که پیش بینی می‌شد، با روند بهتری نسبت به روزهای آخر هفته گذشته همراه بود و توانست رشد قابل قبولی را به ثبت برساند. شاخص کل بورس امروز با افزایش ۰.۹۳ درصدی بر ارتفاع ۱.۴۶۷ میلیون واحدی نشست و شاخص هم‌وزن نیز رشد ۱.۲۲ درصدی را ثبت کرد که نشان از

بازار سرمایه امروز همانطور که پیش بینی می‌شد، با روند بهتری نسبت به روزهای آخر هفته گذشته همراه بود و توانست رشد قابل قبولی را به ثبت برساند. شاخص کل بورس امروز با افزایش ۰.۹۳ درصدی بر ارتفاع ۱.۴۶۷ میلیون واحدی نشست و شاخص هم‌وزن نیز رشد ۱.۲۲ درصدی را ثبت کرد که نشان از استقبال بیشتر از صنایع کوچک همچون چندین روز اخیر بود.

 ارزش معاملات امروز نسبت به روز کاری قبل تغییر چندانی نداشت و عدد ۵۰۵۷ میلیارد تومانی داشت اما ورود ۱۷۰ میلیارد تومانی سرمایه کدهای حقیقی نشان از برگشت نسبی اعتماد پس از روز سخت هفته گذشته بود. خروج پول از صندوق‌های با درآمد ثابت نیز دوباره اتفاق افتاد و شاهد خروج ۱۵۵ میلیارد تومانی سرمایه از این صندوق‌ها در چرخه معاملات امروز بودیم.
این روزها همچنان بحث عوارض صادراتی بر محصولات پتروشیمی، فولادی، فلزی، سیمانی و… در صدر توجهات است و همین موضوع باعث شده است که فعالان بازار بیشتر به سمت صنایع و سهام کوچک و داخلی کوچ کنند که در آمار معاملات نیز قابل مشاهده است. حال ببینیم در پیش بینی بورس فردا انتظار چه اتفاقاتی را باید داشته باشیم.

بورس به پیشواز افزایش دامنه نوسان می‌رود؟

یکی از مهم‌ترین خبرهای آخر هفته بحث افزایش دامنه نوسان بازار اول بورس و فرابورس به ۶ درصد از روز دوشنبه این هفته است که می‌توان آن را یکی از محرک‌های رشد بورس امروز قلمداد کرد.

پس از ریزش‌های اخیر بازار سرمایه فرصتی پیش آمده که این ضررهای ایجاد شده با سرعت بهتری جبران شود و با توجه به اینکه در شرایط مناسبی نیز قرار داریم و مدتی‌ است که روند صعودی مناسبی شکل گرفته است، به نظر می‌رسد که فعالان بازار روی خوشی به این موضوع نشان داده و شاهد تداوم روند صعودی ایجاد شده باشیم.

این اتفاق فرای شرایط این روزها، می‌تواند به حرکت بازار سرمایه به سمت یک بازار کارا و بدون محدودیت‌های نادرست منجر شود و اگرچه ممکن است در کوتاه مدت باعث ایجاد نوسانات و هیجاناتی در روند معاملات شود اما در بلندمدت به ایجاد تعادل در بازار کمک خواهد کرد.

خیز دوباره شاخص بورس برای جدال با مقاومت تکنیکالی

 

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، شاخص کل بورس همانطور که پیداست چندین بار به جنگ با محدوده مقاومتی ۱.۴۷۷ تا ۱.۴۸۷ میلیون واحد رفت اما نتوانست از آن عبور کند و برگشت کوچکی به پایین داشت. اکنون با ثبت کندل قدرتمند امروز، روز آینده دوباره شاخص کل به جدال با این محدوده مقاومتی خواهد رفت و باید منتظر بود و دید که آیا این مقاومت شکسته خواهد شد یا خیر.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس – ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

در صورت توانایی شاخص بورس برای عبور از مقاوت ذکر شده، هدف بعدی محدوده ۱.۵۳۵ تا ۱.۵۴۸ میلیون واحدی خواهد بود که احتمالا با قدرت مناسبی نیز ادامه یابد. اما در صورت افزایش دوباره عرضه‌ها، احتمال سکون شاخص کل در محدوده‌های فعلی برای مدتی پیش بینی می‌شود.

روندها تا انتهای بازار صعودی بودند

با نگاهی به وضعیت روند شاخص کل بورس و تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش، مشخص است که افزایش تقاضا تا انتهای معاملات ادامه داشت هرچند که در دقایق پایانی کمی بر قدرت عرضه‌ها افزوده شد. در انتهای معاملات امروز ۱۸۰ صف خرید به ارزش ۷۳۲ میلیارد تومان و ۱۵ صف فروش به ارزش ۵۷ میلیارد تومان وجود داشت.

روند تغییر تعداد و ارزش صف‌های بورس
روند تغییر تعداد و ارزش صف‌های بورس

به طور کلی با توجه به شرایط ایجاد شده، پیش بینی می‌شود که بازار فردا متعادل و به سمت مثبت حرکت کند و به مرور اندکی عرضه‌ها افزایش یابد.

روند تغییرات شاخص کل بورس – ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
روند تغییرات شاخص کل بورس - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....