تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردین 1401 - 19:36
کد خبر : 84171

پیش بینی بورس فردا ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

بازار سرمایه امروز یکی از سخت‌ترین روزهای گذشته چند ماه اخیر خود را پشت سر گذاشت و بیش از هفتاد درصد نمادها در محدوده منفی و صف فروش به کار خود پایان دادند. خبر عوارض صادراتی بر محصولات پتروشیمی، فولادی، فلزی، سیمانی و… ترمز محکمی بر مسیر صعودی جدید بازار سرمایه بود و امیدها را

بازار سرمایه امروز یکی از سخت‌ترین روزهای گذشته چند ماه اخیر خود را پشت سر گذاشت و بیش از هفتاد درصد نمادها در محدوده منفی و صف فروش به کار خود پایان دادند. خبر عوارض صادراتی بر محصولات پتروشیمی، فولادی، فلزی، سیمانی و… ترمز محکمی بر مسیر صعودی جدید بازار سرمایه بود و امیدها را برای رسیدن به کانال ۱.۵ میلیون واحدی کمرنگ کرد.
شاخص کل بورس امروز با کاهشی ۲.۲۷ درصدی به زیر کانال ۱.۴۴۶ میلیون واحدی بازگشت و شاخص هم وزن با ریزشی کمتر، ۱.۷۴ درصد کاهش داشت که همچون روزهای گذشته نشان از استقبال بیشتر به سهام کوچک‌تر دارد. به هرحال ابلاغیه جدید بر سهام شرکت‌های کوچک و داخلی تاثیری ندارد و جو منفی ایجاد شده باعث کاهش قیمت سهام این شرکت‌ها شد.
خروج پول امروز رقم سنگینی را به ثبت رساند. امروز شاهد خروج بیش از یک همتی سرمایه کدهای حقیقی از چرخه معاملات بودیم و تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش نیز نشان از برتری قاطع عرضه‌ها در معاملات امروز دارد. در انتهای بازار امروز ۷۰ صف خرید به ارزش ۱۹۰ میلیارد تومان در مقابل ۲۴۲ صف فروش به ارزش ۱۲۰۳ میلیارد تومان داشتیم. حال ببینیم در پیش بینی بورس فردا انتظار چه اتفاقاتی را باید داشته باشیم.

ترکش جدید دولت بر پیکر بورس

روز گذشته نامه‌ای در فضای مجازی دست به‌دست شد که دولت قصد دارد به صورت پلکانی بر مابه‌تفاوت قیمت صادراتی با قیمت پایه محصولات پتروشیمی، فولادی، فلزی، سیمانی و… عوارض صادراتی وضع کند. همین خبر کافی بود که بازار سرمایه امروز با واکنشی شدید همراه شود و رنگ سرخ را بر تمامی صنایع مرتبط و غیرمرتبط بریزد.

Loading...

در برنامه زنگ پایان امروز همراه با مهدی رضایتی کارشناس بازار سرمایه به بررسی جوانب مختلف این موضوع پرداخته شد و ایشان اعتقاد داشتند در شرکت‌هایی که صادرات و قیمت صادراتی بالایی دارند، امکان کاهش سود ۲۰ درصدی وجود دارد.

به هرحال با توجه به اتفاق پیش آمده، تا زمانی که به طور مشخص تغییر مشخصی در این زمینه صورت نگیرد، احتمال اینکه بازار نیز چند وقتی به این موضوع واکنش منفی نشان دهد زیاد است و انتظار بر این است که معاملات فردا نیز تحت تاثیر معاملات امروز باشد.

دژ تکنیکالی مقابل شاخص بورس

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، شاخص کل بورس در نمودار تکنیکالی خود همانطور که در گزارش‌های گذشته نیز به آن پرداختیم، درگیر مقاومت ۱.۴۷۷ الی ۱.۴۸۷ میلیون واحدی بود که توانایی عبور از آن را نداشته. در ۱.۴۵۷ میلیون واحدی نیز حمایت نسبتا مناسبی وجود داشت که امروز این حمایت نیز از دست رفت و به سمت پایین شکسته شد.

خطوط کیجنسن و تنکسن ایچی‌موکو نیز احتمال نوسان و استراحت شاخص بورس را بالا ارزیابی می‌کند. همانطور که پیداست خط کیجنسن افقی شده و تنکنسن درحال حرکت به سمت کندل‌های قیمتی است. در صورتی که در روزهای آینده کندل‌ها به زیر تنکسن بیایند، احتمال کاهش تا حوالی ۱.۴ میلیون واحدی نیز دور از ذهن نیست.

بنابراین پیش‌بینی می‌شود که معاملات فردا نیز در محدوده منفی دنبال شود.

تحلیل شاخص کل
تحلیل شاخص کل

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....