تاریخ انتشار : یکشنبه 21 فروردین 1401 - 19:20
کد خبر : 83957

پیش بینی بورس فردا ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

 بورس امروز مطابق انتظار با افزایش تقاضا در اکثر صنایع و سهام شروع شد و سهم‌هایی که نسبت به دیگر نمادها در موج صعودی اخیر جامانده بودند، با اقبال بیشتری از سمت خریداران همراه شدند. شاخص کل بورس توانست با افزایش ۱.۱ درصدی به ارتفاع ۱.۴۷۴ میلیون واحدی برسد و شاخص هم‌وزن نیز با ثبت شرایطی

 بورس امروز مطابق انتظار با افزایش تقاضا در اکثر صنایع و سهام شروع شد و سهم‌هایی که نسبت به دیگر نمادها در موج صعودی اخیر جامانده بودند، با اقبال بیشتری از سمت خریداران همراه شدند. شاخص کل بورس توانست با افزایش ۱.۱ درصدی به ارتفاع ۱.۴۷۴ میلیون واحدی برسد و شاخص هم‌وزن نیز با ثبت شرایطی بهتر ۱.۴درصد افزایش یافت.
ارزش معاملات بار دیگر توانست خود را به کانال ۶ همتی وارد کند و عدد ۶۱۷۵ میلیارد تومان را به ثبت برساند. ورود پول کدهای حقیقی نیز از سر گرفته شد و شاهد ورود ۱۹۸ میلیارد تومانی به چرخه معاملات در کنار خروج ۷۶ میلیارد تومانی از صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم.
اکنون شاخص کل بورس به نقطه حساسی رسیده است و در صورتی که بتواند دو روز آتی را با قدرت پشت سر بگذارد، می‌توان به ادامه روند صعودی امیدوار بود. حال به این موضوع خواهیم پرداخت که در پیش بینی بورس فردا چه چیزی در انتظار بورس فردا است؟

ایستادگی خریداران تا لحظه آخر

معاملات بورس امروز تا لحظات پایانی، صحنه جدال بین خریداران و فروشندگان بود. از همان ابتدای شروع بازار موج قدرتمندی از تقاضا باعث برگشت قیمت اکثر سهام به محدوده مثبت دامنه نوسان شد و در مدت کوتاهی بسیاری از نمادها به سمت صف خرید حرکت کردند که اغلب آن‌ها نمادهایی در صنایع مختلف بودند که نسبت به هم‌گروهی‌های خود در موج صعودی اخیر جامانده بودند.

Loading...

در اواسط بازار اما هجوم فروشندگان در محدوده‌های بالای دامنه نوسان جالب توجه بود؛ به گونه‌ای که بسیاری از صف‌های خرید با عرضه شدیدی مواجه شدند. تصویر زیر به صورت کامل این اتفاق را نمایش می‌دهد. در این میان اما خریداران دست از تلاش برنداشتند و اجازه کاهش شدید قیمت را نداند که باعث شد پس از گذشت مدتی دوباره قدرت تقاضا بر عرضه بچربد و شاهد حرکت به سمت صف‌های خرید باشیم.

روند تغییر تعداد و ارزش صف‌های بازار امروز
روند تغییر تعداد و ارزش صف‌های بازار امروز

درنهایت در رالی نیم ساعت پایانی دوباره حرکت‌ها به سمت صف‌های خرید شروع شد و در انتهای معاملات با شرایط مطلوبی بازار امروز به کار خود پایان داد. در انتهای بازار امروز ۱۷۸ صف خرید به ارزش ۷۴۵ میلیارد تومان و تنها ۱۱ صف فروش به ارزش ۲۴ میلیارد تومان وجود داشت.

یک قدم تا کانال ۱.۵ میلیون واحدی

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان، فردا روز سرنوشت‌سازی برای شاخص کل خواهد بود. چند روزی است که شاخص در نزدیکی کانال ۱.۵ میلیون واحدی درگیر محدوده مقاومتی است که امروز با قدرت بالا به سمت آن حرکت کرد و امید است که در معاملات فردا این مقاومت شکسته شود.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس – ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس - ۲۱ فروردین ۱۴۰۱

در صورتی که طی معاملات فردا شاخص بورس بتواند محدوده ۱.۴۷۸ تا ۱.۴۸۷ میلیون واحدی را پشت سر بگذارد، راه ساده‌ای برای رسیدن به هدف ۱.۵۳۵ تا ۱.۵۴۸میلیون خواهد داشت.

به هرحال فردا بازارهای جهانی نیز بازگشایی می‌شوند و اتفاقات آن بازار نیز می‌تواند تاثیر بسیار بالایی بر روند معاملاتی صنایع مختلف داشته باشد. اما به طور کلی پیش بینی می‌شود که بورس فردا شرایط مثبتی را سپری کند و با عبور از مقاومت ذکر شده به سمت اهداف بالاتر حرکت کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....