تاریخ انتشار : شنبه 20 شهریور 1400 - 20:55
کد خبر : 60401

پیش بینی بورس فردا ۲۱ شهریور

پیش بینی بورس فردا ۲۱ شهریور

در اولین کلام، هیچ بعید نیست که بازار سهام معاملات فردا را در ادامه دادوستدهای پایانی امروز آغاز کند. به خصوص اگر دلار روند نزولی عصرگاهی خود را ادامه دهد. باتوجه به اینکه شیب خط نمودار هر دو نماگر بازار سهام در نیمه دوم بازار امروز گارد منفی به خود گرفتند و نزولی کار خود

در اولین کلام، هیچ بعید نیست که بازار سهام معاملات فردا را در ادامه دادوستدهای پایانی امروز آغاز کند. به خصوص اگر دلار روند نزولی عصرگاهی خود را ادامه دهد. باتوجه به اینکه شیب خط نمودار هر دو نماگر بازار سهام در نیمه دوم بازار امروز گارد منفی به خود گرفتند و نزولی کار خود را به پایان رساندند، پیش‌بینی می‌شود که بازار سهام کار خود را در روز آتی همراه با موج عرضه و در مدار منفی آغاز کند. اما با استناد بر این موضوع نمی‌توان در رابطه با نیمه دوم بازار پیش‌بینی داشت و نیاز است برای دست‌یابی به این مهم بر سایر پارامتر‌های تاثیر گذار بر بازار تمرکز کرد.

قبل از بررسی وضعیت تکنیکالی دلار بد نیست که نگاهی بر وضعیت تکنیکی حاکم بر دو شاخص بورس داشته باشیم.
شاخص کل هم‌وزن در صورتی که در جریان معاملات روز آتی میانگین متحرک توانی ۱۰ روزه خود را به طور کامل از دست بدهد، ممکن است به سوی تشکیل الگوی سقف دو قلو گام بردارد. لازم به ذکر است که وضعیت حاکم بر اندیکاتور RSI این شاخص مساعد نیست و اینگونه بنظر می‌رسد که پس از شکست خط روند معتبر میان مدت خود و پول‌بک به این سطح به احتمال زیاد وارد فاز ریزشی یا اصلاح زمانی شود. لازم به ذکر است که تا زمانی که این شاخص موفق به فتح مقاومت استاتیک خود در ناحیه قرمز رنگ نشده است، از ریسک بالایی برخوردار است.

نمودار شاخص کل هم‌وزن بورس
9b344607 95f2 4d54 b953 19dc72202f06 SatSep112021 اقتصاددان نوشته

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان   ،  دیگر شاخص بازار سهام یعنی شاخص کل هم در جریان معاملات امروز کندل مناسبی تشکیل نداده و نشان از ضعف خریداران می‌دهد. همانند همتای خود این شاخص هم در اندیکاتور RSI وضعیت مطلوبی ندارد و پس از اینکه خط روند داینامیک خود را به پایین شکسته است، یارای عبور مجدد از آن رو به بالا را نداشته است و می‌توان آن را پولبکی در جهت نزولی تلقی کرد. در حال حاضر این شاخص درگیر سطح مقاومتی خود در حوالی ۱٫۵۲۰ الی ۱٫۵۴۰ میلیون واحدی قرار دارد. در پیش بینی بورس فردا در جریان معاملات اگر شاهد تشکیل کندلی قدرتمند از سوی شاخص کل نباشیم و سطحی که بازار در آن کار خود را خاتمه می‌دهد با شروع آن فاصله چندانی نداشته باشد.

نمودار شاخص کل بورس
fd2121f5 94f5 425d 80ea 3762edbd3106 SatSep112021 اقتصاددان نوشته

نرخ دلار به عنوان یکی از قدرتمند‌ترین پیشران‌های بازار سهام در حال حرکت به سوی سقف قبلی خود در حوالی ۲۸۳۰۰ تومان است. وضعیت اندیکاتور RSI این شاخص هم گویای این است که دستیابی به این عدد دور از ذهن نیست. همانطور که مشاهده می‌شود میدلاین کانال ترسیمی در نقش حمایتی مهم برای دلار ظاهر شده و برخورد قیمت با این سطح موجب رشد قیمت از ناحیه برخورد گشته است. فلذا در حال حاضر نشانی از ریزشی بودن دیده نمی‌شود.

نمودار دلار
08c52821 135e 45f0 8ac8 a07400efa08d SatSep112021 اقتصاددان نوشته

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....