تاریخ انتشار : جمعه 19 فروردین 1401 - 17:55
کد خبر : 83675

پیش‌ بینی بورس فردا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

پیش‌ بینی بورس فردا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته شرایطی ضعیف‌تر از روزهای قبل خود را سپری کرد و اکثر صنایع و سهام بزرگ با فشار عرضه‌ها به محدوده‌های پایین دامنه نوسان عقب‌نشینی کردند. شاخص کل بورس در روز چهارشنبه با کاهش ۰.۵۲ درصدی به زیر کانال ۱.۴۶۴ میلیون واحدی رسید و این درحالی بود که شاخص

بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته شرایطی ضعیف‌تر از روزهای قبل خود را سپری کرد و اکثر صنایع و سهام بزرگ با فشار عرضه‌ها به محدوده‌های پایین دامنه نوسان عقب‌نشینی کردند.

شاخص کل بورس در روز چهارشنبه با کاهش ۰.۵۲ درصدی به زیر کانال ۱.۴۶۴ میلیون واحدی رسید و این درحالی بود که شاخص هم‌وزن با بازدهی مثبت ۰.۴ درصدی را به ثبت رساند که نشان از تقاضای بیشتر به سهام کوچک بازار دارد.

ارزش معاملات در روز کاری قبل عدد بیش از ۶۷۰۰ میلیارد تومانی را به ثبت رساند که نسبت به روزهای قبل از سال جدید، وضعیت به مراتب بهتری را پست سر می‌گذارد اما خروج پول ۲۷۰ میلیارد تومانی در کنار ورود پول به صندوق‌های با درآمد ثابت پس از چند روز خروج متوالی، از نشانه‌های منفی معاملات بود.

تصویر مربوط به پیش‌ بینی بورس فردا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

نگاه بورس به خودرویی‌ها

این روزها به نظر می‌رسد که گروه خودرویی بار دیگر نقش لیدر بازار را بازی می‌کند. طی چند وقت اخیر با رشد خوب گروه خودرویی و برخی نمادهای آن که با خبر واگذاری سهام زیرمجموعه افزایش قیمت را تجربه کرده بودند، بازار سرمایه روزهای خوبی را پشت سر گذاشت اما در روز چهارشنبه دو عامل مهم تاثیر منفی بر این گروه و سهام اصلی آن گذاشت.

خگستر که یکی از اصلی‌ترین نمادهای این گروه در این موج صعودی بود، پس از بازگشایی با حجوم فروشندگان همراه شد و صف خرید آن برای چندین مرتبه عرضه شد که تاثیر زیادی بر افزایش عرضه‌ها در کلیت بازار داشت.

مورد بعدی بحث برجام و افزایش ابهامات به سرانجام رسیدن آن بود. در روزهای گذشته خبرهایی منتشر شد که خوش‌بینی‌ها را کاهش داد. آنتونی بلنکین وزیر امور خارجه آمریکا در صحب‌های خود گفته بود که نسبت به احیای دوباره برجام خوشبین نیست و دوباره فرضیه‌هایی از شکست مذاکرات هسته‌ای قوت گرفت. همین موضوع نیز کافی بود تا دلار در بالای میانه کانال ۲۷هزار تومان جای خوش کند.

به هرحال با توجه به اینکه هنوز نشانه‌های مثبتی از شروع دوباره مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن به گوش نرسیده است، احتمالا فردا نیز با ادامه عرضه‌ها در این گروه مواجه باشیم.

بازارهای جهانی نیز عقب نشستند

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان،  یکی دیگر از مهم‌ترین محرک‌های بورس در روزهای گذشته، بحث افزایش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی بوده است که سهام کامودیتی‌محور را با رشد نسبتا خوبی همراه کرد.

طی دو روز گذشته اما با توجه به افزایش احتمال آتش‌بس بین روسیه و اوکراین، عطش این بازار نیز خوابیده و قیمت‌ها کمی عقب نشسته‌اند. نفت که در اواسط هفته به بالای ۱۰۹ دلار نیز رسیده بود، اکنون حوالی ۱۰۰ دلار معامله می‌شود. مس نیز که نزدیک به ۱۰۶۰۰ دلار معامله می‌شد در حال حاضری در محدوده ۱۰۳۰۰ دلاری قرار دارد.

این اتفاق نیز در معاملات فردا تاثیرگذار خواهد بود و احتمالا صنایع بزرگ همچون روز چهارشنبه تحت تاثیر عرضه‌ها قرار بگیرند و شاخص کل روندی منفی به خود بگیرد اما همچنان انتظار می‌رود که برخی از صنایع کوچک معاملات پرتقاضاتری را دنبال کنند.

همانطور که در روندهای شاخص کل و تعداد و ارزش صف‌های خرید نیز پیداست، افزایش عرضه‌ها تا انتهای معاملات ادامه داشت و تقاضای خاصی از سمت خریداران ایجاد نشد و می‌توان انتظار داشت که در معاملات فردا نیز بازاری منفی اما متعادل را شاهد باشیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....