تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردین 1401 - 19:48
کد خبر : 83370

پیش بینی بورس فردا ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

بورس امروز پس از فراز و نشیب‌های بسیار در نهایت توانست با بازدهی مثبت کار خود را به پایان برساند. شاخص کل بورس امروز توانست با ثبت افزایش ۰.۱۸ درصدی کار خود را به پایان برساند درحالی که شاخص هم وزن با صعود ۰.۶۹ درصدی از شرایط مساعدتری برای سهام کوچک خبر داد. ارزش معاملات امروز

بورس امروز پس از فراز و نشیب‌های بسیار در نهایت توانست با بازدهی مثبت کار خود را به پایان برساند. شاخص کل بورس امروز توانست با ثبت افزایش ۰.۱۸ درصدی کار خود را به پایان برساند درحالی که شاخص هم وزن با صعود ۰.۶۹ درصدی از شرایط مساعدتری برای سهام کوچک خبر داد.
ارزش معاملات امروز با کاهش محسوس نسبت به روز گذشته به مرز ۶هزار میلیارد تومان رسید که همچنان نسبت به روزهای سال قبل شرایط بسیار بهتری را نشان می‌دهد. شدت خروج پول نیز نسبت به دیروز کاهش زیادی داشت و تنها ۴۲ میلیارد تومان سرمایه افراد حقیقی از چرخه معاملات خارج شد و این درحالی است که خروج پول از صندوق‌های با درآمد ثابت همچنان ادامه دارد و امروز نیز ۱۰۲ میلیارد تومان از صندوق‌ها خارج شد.
روند معاملاتی امروز نشان داد که با وجود افزایش عرضه‌ها، همچنان خریداران پرقدرتی در برخی صنایع و سهام وجود دارند و روند صعودی ایجاد شده فعلا نگرانی بابت ریزش سنگینی را ندارد. حال سوال این است که با توجه به شرایط موجود، در پیش بینی بورس فردا چه اتفاقی در انتظار بورس فردا است؟

نقش بازارهای جهانی در معاملات بورس

بازارهای جهانی که امروز دومین روز خود در هفته میلادی را سپری می‌کنند، همچنان روندی مثبت در پیش گرفته‌اند و خوش‌بینی به ثبات یا افزایش قیمت‌ها وجود دارد. نفت برنت امروز با افزایش بیش از یک درصدی توانست به بالای ۱۰۹ دلار برود. مس نیز با افزایش بیش از دو درصدی بار دیگر وارد کانال ۱۰۵۰۰ دلاری شد و روی نیز همچنان ثبات خوبی حوالی ۴۳۵۰ دلار دارد.

این موضوع که در شروع موج صعودی جدید نقشی جدی بازی کرده بود همچنان ثبات دارد و انتظار می‌رود که فعالان بورس توجه زیادی به نوسانات بازارهای جهانی و قیمت کامودیتی‌‌ها در معاملات روزهای آینده داشته باشند. با توجه به رشد قیمت‌ها در روز جاری، انتظار می‌رود که معاملات فردا در سهام کامودیتی‌محور، متعادل و به سمت مثبت باشد.
بررسی شاخص کل

بررسی شاخص کل

 

آتش دلار دوباره برخاست

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان،  روند قیمتی دلار نیز امروز قابل توجه بود. قیمت این ارز در بازار آزاد امروز با رشد زیادی همراه شد و هم‌اکنون حوالی ۲۷۶۰۰ تومان در نوسان است که نگرانی بابت ریزش قیمتی که برخی از کارشناسان به آن اعتقاد داشتند را کاهش داده است.

از زمان توقف مذاکرات وین و با بالاگرفتن درگیری‌های لفظی بین ایران و آمریکا مبنی بر دست‌اندازی در گفت‌وگوها، قیمت دلار روند صعودی جدیدی را شروع کرد و این اتفاق با شیبی ملایم ادامه دارد. روز گذشته خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران و در روز جاری ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا صحبت‌های علیه یکدیگر انجام دادند که عامل اصلی رشد قیمت دلار بوده است.

با توجه به اتفاق پیش آمده، می‌توان انتظار داشت که این رشد قیمتی در دلار، تاثیر خود را بر معاملات بورس فردا نیز بگذارد و شرایط را نسبت به دو روز گذشته بهبود دهد..

خریداران همچنان قدرت دارند

با نگاهی به روند شاخص کل بورس و همچنین تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش، مشخص است که خریداران پس از عرضه‌های روز گذشته و ابتدای معاملات امروز، پرقدرت به فعالیت خود ادامه دادند و اجازه ریزش بیشتری را به سهام و کلیت بازار ندادند.

در پایان معاملات امروز ۱۶۱ صف خرید به ارزش ۶۹۷ میلیارد تومان و ۲۶ صف فروش به ارزش ۴۴ میلیارد تومان داشتیم که نسبت به ابتدای معاملات شرایط بهتری را نشان می‌دهد.

تغییرات صف خرید و فروش بورس

تغییرات صف خرید و فروش بورس

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....