تاریخ انتشار : جمعه 13 اسفند 1400 - 20:05
کد خبر : 80018

پیش بینی بورس فردا ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

معاملات بازار سرمایه در اکثر صنایع در روز چهارشنبه با افزایش عرضه‌ها همراه بود و شاهد عقب‌نشینی قیمت‌ها بودیم. البته برخی صنایع که اغلب جزو صنعت‌های کوچک بازار نیز بودند، توانستند معاملات خوبی را تا انتها به ثبت برسانند. حال ببینیم در پیش بینی بورس فردا باید انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم. ابهامات پیش پای بورس این روزها درحال

معاملات بازار سرمایه در اکثر صنایع در روز چهارشنبه با افزایش عرضه‌ها همراه بود و شاهد عقب‌نشینی قیمت‌ها بودیم. البته برخی صنایع که اغلب جزو صنعت‌های کوچک بازار نیز بودند، توانستند معاملات خوبی را تا انتها به ثبت برسانند. حال ببینیم در پیش بینی بورس فردا باید انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم.

ابهامات پیش پای بورس این روزها درحال فروکش کردن است و می‌توان انتظار داشت که روند قدرتمندتری برای بازار سرمایه داشته باشیم. بحث مذاکرات، بازارهای جهانی و سیاست‌های اقتصادی دولت با نزدیک‌تر شدن به شروع سال جدید از باعث می‌شود که فعالان بازار با متغیرهای مشخص‌تری نسبت به قبل روبرو باشند.

ارزش معاملات پایین‌تر از میانگین رکودی تاریخی بازار سرمایه و همچنین تداوم خروج پول افراد حقیقی از مهم‌ترین نکاتی است که در روزهای انتهایی سال باید به آن توجه کرد. افزایش ارزش معاملات و تبدیل خروج پول به ورود می‌تواند از اصلی‌ترین نشانه‌های شروع روند صعودی جدید باشد.

آماده باش بازارها برای توافق

با توجه به خبرهای منتشر شده طی دو روز گذشته، به نظر می‌رسد که در یک قدمی توافق قرار داریم. بسیاری از خبرنگاران از خبرگزاری‌های مختلف در دنیا از پایان مذاکرات خبر داده‌اند اگرچه که هنوز این اتفاق به صورت رسمی اعلام نشده و کشورها از باقی ماندن اندک مسائل حل نشده صحبت می‌کنند اما احتمال اعلام توافق در هفته جاری و حتی فردا بسیار زیاد است.

به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که صنایع برجامی از جمله خودرویی، بانکی و حتی حمل و نقل فردا با اقبال بیشتری نسبت به دیگر صنایع همراه شوند. سهم‌های کوچک نیز این روزها راه بهتری از سهم‌های بزرگ در پیش گرفته‌اند و با توجه به اینکه برخی خبرهای دیگر مانند حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و یا حتی مصون ماندن از پرداخت مالیات بر صادرات که به احتمال زیاد برای سال آینده اعمال می‌شود، این روند خوب می‌تواند ادامه‌دار باشد.

البته روند دلار نیز جالب توجه است. دلاری که با خبرهای مثبت برجامی کاهش پرشتابی را شروع می‌کرد، این روزها در ۲۶هزار تومان آرام گرفته و نوسان شدیدی ندارد. این اتفاق از سمتی نشان می‌دهد که احتمالا دولت قصد دارد نرخ دلار را به دلایل اقتصادی در همین محدوده‌ها نگه دارد. نرخ تسعیر ۲۳ هزار تومانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نیز تاییدی بر این موضوع است.

مسیر بی‌مانع در بازارهای جهانی

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، بازارهای جهانی که طی یکسال گذشته به دلیل شوک اقتصادی کرونا به دنیا با قدرت خوبی پیشتازی کرد، دنبال بهانه‌ای برای ادامه حرکت صعودی خوب بود و پوتین با شروع جنگ روسیه و اوکراین این سوخت‌رسانی را به طور کاملا موفقیت آمیزی انجام داد.

تداوم تنش بین این دو کشور باعث شده است که ترس از کاهش عرضه کامودیتی‌ها، قیمت آن‌‍‌ها را به سقف‌های چندین ساله و حتی تاریخی برساند. قیمت نفت که رویای ۱۰۰ دلاری شدن را در سر می‌پروراند، طی روزهای گذشته توانست به قیمت۱۱۸ دلاری نیز برسد هرچند که روز قبل با توجه به تقویت احتمال توافق و بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی بازگشتی را به قیمت ۱۱۰ دلار داشت و اکنون حوالی ۱۱۲ دلار معامله می‌شود. مس اما همچنان بدون توقف درحال رشد است و توانسته به قیمت‌های بالای ۱۰۵۰۰ دلاری برسد. روی دوباره سد ۴۰۰۰ دلاری را رد کرده و آلومینیوم نیز با صعودی قدرتمند به قیمت‌های بیش از ۳۸۰۰ دلار رسیده است.

این اتفاق از این منظر اهمیت دارد که از طرفی شرکت‌های کامودیتی‌محور با توجه به عدم کاهش سنگین قیمت دلار و همچنین بالا بودن قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی و از سوی دیگر هموار شدن صادرات با توجه به احتمال ایجاد توافق هسته‌ای می‌توانند بدون نگرانی از روزهای پسابرجام به عملکرد خوب خود ادامه دهند و امیدواری به صعود قیمت سهام آن‌ها نیز بیش از پیش خواهد بود.

با توجه به نکات گفته شده می‌توان انتظار داشت که فردا بازاری با شرایط به مراتب بهتر از روز چهارشنبه را شاهد باشیم که اغلب صنایع حال خوبی دارند و این حال خوب در برخی سهام به دلیل شرایط قیمتی و بنیادی، بیش از دیگران باشد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....